Što se "topline" tiče, primijetio sam da većinom ljudi koji nisu hifisti i u životu nisu čuli dobar gramofon rabe tu riječ za muljav, nedefiniran i pucketav zvuk loših gramofona i loših ploča, a što njima iz nekog razloga zvuči primamljivo. Dotični obično i pristupaju gramofonu ne kao hi-fi izvoru zvuka, već uz egzaltirani uzdah, "ah, gramofon". Moguće da i časopisi ciljaju na najniži zajednički nazivnik takvim pisanjem.
Moguće da je tako.
Ti vrtiš Gyro ako se dobro sjećam, jesi zadovoljan s njim baš u svemu?
I found it hard
Its hard to find
Oh well, whatever, nevermind
Što se "topline" tiče, primijetio sam da većinom ljudi koji nisu hifisti i u životu nisu čuli dobar gramofon rabe tu riječ za muljav, nedefiniran i pucketav zvuk loših gramofona i loših ploča, a što njima iz nekog razloga zvuči primamljivo. Dotični obično i pristupaju gramofonu ne kao hi-fi izvoru zvuka, već uz egzaltirani uzdah, "ah, gramofon". Moguće da i časopisi ciljaju na najniži zajednički nazivnik takvim pisanjem.
Moguće da je tako.
Ti vrtiš Gyro ako se dobro sjećam, jesi zadovoljan s njim baš u svemu?
Jesam, niti ne pomišljam na nešto drugo, jedino što mi je u planu je SME IV gore jednog dana, pa onda nešto poput Benz Micro Ace LO i to je to. Klasična kombinacija za maksimum novaca koji želim davati po komponenti.
Da, internet je pun Gyrodecka sa SME i BM, vjerujem da lijepo radi...
Kažeš da si imao Regu prije, kako bi ih usporedio, jel ti Gyro puno tiši zbog ovjesa i motora izvan baze?
Nemam iskustva s takvim stvarima, a zanimaju me odnosi, koliko je to stvarnoi bolje od ove jednostavne table gdje je sve povezano....
Ja sam imao regu p3-24, sa vanjskim napajanjem i groovetracer podtanjurom. Ručka rb-300 sa tecnoweight utegom. Ostalo na ručki nemodano.
Komparirao sa gyrodecom sa vanjskim napajanjem i gore rb-250 sa modificiranim unutarnjim i vanjskim ožičenjem i isto tecnoweight utegom.
Na oba je bila denon dl-110 i istatak sistema isti.
Teško mi je kvantitativno uspoređivati koliko je nešto bolje, ali gyro definitivno daje timbralno i teksturalno puno bolji zvuk, više "zraka" i znatno "opušteniji" zvuk (što ne znači "mekan" ili "lijen"). Osobno bih rekao jednostavno da zvuči prirodnije. Meni osobno. S druge strane, na toj razlici mi je postalo jasno zašto regu zovu rokerskim gramofonom i što englezima znači taj "PRaT" - rega ima taj neki drive...teško mi je to u riječi staviti. U svakom slučaju, razlike su čujne na prvu loptu već i na vrlo osrednjim zvučnicima. Ali opet, to je bila p3, ne znam koliko je ona usporediva sa p6.
Pa baš za Regu kažu da je topla, i to za jeftinije modele. Mislim da ne budem napikavao gore skuplju bulju, već je i Ortofon na jako visokom nivou. Za dalje bi možda trebalo nabavit ovješenu bazu s odvojenim motorom...možda jednog dana kad narastem.
Ah, sorry, krivo sam skužio na što ti misliš kad kažeš "toplo". Ali s obzirom da si upiknuo P6, onda bi već trebao biti na pravom putu. Dobro konstruirani gramofoni sa subšasijom jesu daljnji korak napred, ali su u bitno višem cjenovnom razredu.
kabeli od 23 kile bas nikakvog, a gramofonu ne "pakirati" na taj nacin............
Ma ne pakiram ništ, samo mi se čini da u nečemu ovako iracionalnom ne treba tražiti smisao, samo osjećaje.
[/QUOTE]
Jasno, no nebih trpao gramofon i kabele od 23kk u istu recenicu. Za razliku od 23kk kabela, gramofon nije iracionalan. Kad sam rekao besmislen, mislio sam na komplikacije oko njega i pomanjkanje iole dobrih ploca danas, a ne na to da gramofon ne moze svirati dobro, moze, no to moze i digitalija, minus navedene komplikacije.
Druzio sam se sa gramofonom preko 30 godina, odustao od njega i nanovo po nagovoru frenda nesto zapoceo, no bas ovih dana i zavrsio tu pricu. Upravo sam na AudioMarktu prodao Garrarda 301, (jos stoji oglas) u odlicnom stanju. Trebao je ici u Londru na komletnu restauraciju, zatim je trebao dobiti ludi plint po mojim specifikacijama, pa dvije prekrasne rucke itd. No, odustao sam od svega iz gore navedenih razloga. Trebao je izgledati kao ovaj na slici. Nisam htio nikakve Micro Seiki tanjurace od 50kg, vise Shindo filozofiju. No, to sam samo ja, i moja razmisljanja ne vrijede za druge..
Pošto i sam posjedujem vintage grem - Thorensa, smatram da su tada, znači 70-e i 80-e imali jako dobre koncepte gramofona. Subšasija i ovjes definitivno pridonose "smirivanju" zvuka što ja ne bih nazvao toplim nego jednostavno fluidnim. Zvuk koji je lišen hrpe rezonancija koje se inače javljaju na gramofonu bez ovjesa.
Druga filozofija je "umrtvljavanje" masom. Znači, kad gledamo baze od 50 kila nije to samo za kur...e nego ima svoje zašto, a to je ubijanje vibracija.
S druge strane Rega ima skroz treću filozofiju - kontroliranje rezonancija i brzo provođenje istih dalje u podlogu. P6 ima ipak malo bolju konstrukciju baze (sendvič konstrukcija) od recimo P3.
Sve u svemu, ima i jednih i drugih i trećih gramofona koji zvuče odlično. A druga priča su zvučnice. Ova Shibata koju ima Supersaša je vrh. Po meni najveći pomak je u korištenju naprednijeg oblika igle, bila to shibata ili microline, fine line, fritz-geiger... To je nešto sasvim drugo, bilo na MM ili MC.
U svakom slučaju kad se usvoje osnovni zakoni fizike i razumije funkcioniranje gramofonske integracije, zabava je zagarantirana. Nigdje čovjek ne može sam malim modifikacijama toliko utjecati na zvuk. Ja posjedujem gramofon koji je idealan za modifikacije i kao takav uvijek zabaan. Naravno ako je vlasnik na to spreman.
A što se tiče trajnosti ploča, kao što Gašo reče, sve ovisi o podešenosti integracije. Mislim da se ne treba zamarati time, pogotovo ako netko posjeduje 150+ ploča i ne sluša uvijek istih 10.
A zašto si ga prodao, pa može stajati negdje u prostoriji i ako se ne koristi, predivni su gramofoni i u statičnom stanju, meni je to vrhunska "tehnička" umjetnost...
I ja sam na strani minimalizma, radije bih nešto elegantno nego "tanjurače" od 50 kg, haha. Po ljepoti redom idu Wilson Benesch Full Circle, Project RPM 9 i Kuzma Stabi, ovaj novi kojem su dvije cijevi baza.
Hvala svima na doprinosu, vjerojatno je i otvarač teme dobio neke informacije. Ajoj da, nema ga pobjego je... :)
A posvađali su se samo tatamata i zden, ostalo je ontopic. :)
Kupio jučer Zeppeline Br. 3 i Coda, idem sad malo ružit.
I AIR - Moon safari, label Parlophone, preporuke, vinili su savršeni i dobro zvuče, bar ova četiri koje sam ja kupio...
Keep spinning and stay cool.
I found it hard
Its hard to find
Oh well, whatever, nevermind
A zašto si ga prodao, pa može stajati negdje u prostoriji i ako se ne koristi, predivni su gramofoni i u statičnom stanju, meni je to vrhunska "tehnička" umjetnost...
A, pa rekao sam gore manje vise sve. To mi je danas prekomplicirano, plus nedostatak novih izdanja. Ovo moje bi zaista izgledalo kao na slici ili jos i bolje (frend mi je artisan stolar), no ukupni bi trosak bio ohoho... 950 baza+ 700-800 restauracija+ 2500-3000 dvije rucice + 2000 do 3000 dvije zvucnice + step up trafo plus preamp = pk novaca.... (svi iznosi u E). Doduse to bi bilo zgodno u sobi, to da.... :)... Nema to smisla, osim ako si bas sasav ili volis bacati novac kroz prozor. Dobra digitalija svira jednako dobro, po meni i bolje od grema i visak novaca je umjesto i ulupavanje u dva izvora bolje proslijediti u bolje zvucnike a jos bolje u neko fino putovanje sa finom klopom i dobrim vinom, pada mi na pamet Bretanja, Provansa, cijela Italija i tak dalje...
Kad sam rekao besmislen, mislio sam na komplikacije oko njega i pomanjkanje iole dobrih ploca danas...
To sa "pomanjkanjem dobrih ploča" doista ovisi o tome što se sluša. To da nema dobro zvučećih novih ploča je po meni čisti mit. Možda tako stvar stoji za neke vrste muzike, ali stvarno bih mogao ekstenzivno nabrajati odlično zvučeće i odlično fizički izrađene ploče u širokom spektru nove muzike. Velika većina toga što slušam je ne samo izdavana na pločama, nego i na vrlo dobro zvučećim pločama. Sad, ja nikad nisam brijao na "audiofilska" izdanja, to me ne dira nimalo, ali po meni itekako ima i nemalo "neaudiofilskih" koje zvuče vrhunski.
thoree napisao:
A druga priča su zvučnice. Ova Shibata koju ima Supersaša je vrh. Po meni najveći pomak je u korištenju naprednijeg oblika igle, bila to shibata ili microline, fine line, fritz-geiger... To je nešto sasvim drugo, bilo na MM ili MC.
O ovome imam puno za učiti. Nikad nisam proučavao ove stvari. Ima li kakvih linkova ili članaka koje bi mi mogao za početak preporučiti?
Supersaša napisao:
Kupio jučer Zeppeline Br. 3 i Coda, idem sad malo ružit.
I AIR - Moon safari, label Parlophone, preporuke, vinili su savršeni i dobro zvuče, bar ova četiri koje sam ja kupio...
***eno. Moon Safari znam da super zvuči izdanje na ploči. Led Zeppelin znam da se s druge strane pričalo da je koma...kažeš da ovo koje si uzeo dobro zvuči - koje je to izdanje?
Vi ne možete objavljivati nove teme Vi ne možete odgovarati na teme Vi ne možete brisati Vaše poruke Vi ne možete editirati svoje poruke Vi ne možete dodati anketu Vi ne možete glasati u anketi