Help Help  Pretraži forum   Registracija Registracija  Prijava Prijava

Klasika na vinilu

 Odgovori Odgovori Stranica  <1234>
Korisnik
  Tema Pretraži Pretraži u temi  Opcije teme Opcije teme
Sten View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Nikad zadovoljan

Pridružen:
09.listopad.2005
Status: Offline
Postova: 8245
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Sten Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 17.ožujak.2020 u 14:27
Originalno postano od strane člana: glava glava napisao:

 ...Npr. Sten voli Shostakoviča kao i ja,ali ne voli Bacha ??? ...
Što je tu čudno? Ako slušaš klasiku, moraš voljeti svu klasiku? Ili, je ono; kako ne voliš jednog Bacha - to je nemoguće?!
Pojasni mi, molim te.
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600
Na vrh
glava View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
18.prosinac.2004
Status: Offline
Postova: 2000
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj glava Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 07:39
Hoću, al prvo ti meni objasni zašto ne voliš Bacha ? U čemu se on toliko razlikuje od Vivaldija ili Telemana ili Handela ? Ima li nekog iz baroka koga voliš ?
Sonos connect, Metronome LePlayer 2s, Sumić BH2 strujni i interkonekt, McIntosh MA9000, Kubala Sosna Fascination, Serafino Tradition
Na vrh
jazzdil View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
28.prosinac.2003
Status: Offline
Postova: 755
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj jazzdil Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 07:49
Ni meni nije jasno kako netko tko voli glzaabu ne može voljeti djela JS Bach-a. U više navrata, kad bi netko tko sluša klasiku ili voli glazbu u razgovoru spomenuo da ne voli Bacha, na moje pitanje zašto, odgovor kod svih "nebachovaca" je bio vrlo sličan, korijenski identičan, da je Bachova glazba lišena emocija, odnosno previše matematička. U tome odgovoru ima istine, istine u smislu da Bachova glazba nije "ljudska", jer ona je u svojoj biti savršena, dakle previše božanstvna za sve nas.

Prelijepo je o Bachu pisao Zvonimir Berković, pa izvolite, vrijedi odvojiti par minuta za dio eseja o Bachu Zvonimira Berkovića iz knjige „O glazbi“, kao predgovor izdanju Šest sonata za violinu i čembalo (Ninić/Murai):

"Prije svega, zanimljivost njegove biografije je u obrnuto proporcionalnom odnosu s vrijednošću njegova djela. Povjesničari su, doduše, tako pomno i sustavno obradili Bachov život da se danas s velikom sigurnošću mogu ustanoviti sve okolnosti njegovih rukopisa, datumi njegovih koncertnih nastupa, putanje njegovih kretanja, visine njegovih zarada, znaju se njegove bolesti, omiljena jela i sve tome slično. Ali kada pokušamo to mnoštvo podataka složiti u neku životnu cjelinu, uvijek će nam se na kraju ukazati jedna biografija koja kao da je posuđena od nekog knjigovođe.

Nadalje, što reći o specifičnom mjestu bilo koje Bachove skladbe u odnosu na ukupnost njegova djela, kada se zna da u majstorstvu tog stvaratelja nije bilo ni razvoja ni sazrijevanja i kada se zna da bi u njegovom opusu Deveta simfonija mogla mirne duše nastati prije Prve. Kao što na Bachovom autorskom putu nema ni napretka ni skretanja, tako u njegovom grandioznom djelu nema ni uspona ni padova kreativne vrijednosti. Ako su u jednom vremenu neka Bachova djela bivala slavnija od drugih, sva je prilika da će u sljedećem povijesnom razdoblju ona druga doći na mjesto prvih, jer je u pojmu slave uključen princip isključivanja, a povijest neprestano stare nepravde ispravlja novima.

No neprilika s Bachom nije samo u tome što u njegovom jednoličnom životu i njegovom ujednačenom majstorstvu nema protuslovlja koja bi svojim sudaranjem provocirala našu literarnu maštu. Mnogo je veća neprilika što Bach, s jedne strane, svojom privatnom šutnjom traži i doziva baš našu riječ. Slušajući Bacha, naime, mi svim instinktima osjećamo da on kroz svoju zanosnu polifoniju misli; misli duboko, dublje i dalekosežnije od svih koji su ikada glazbom mislili, i mi nagonski težimo da tu misao shvatimo i da je prevedemo na svoj jezik, jezik pojmova. Naravno, već poslije nekoliko žestokih, ali mucavih riječi, nemoćni da u svom rječniku nađemo riječi za sadržaj njegove fuge, svi mi redovito odustajemo od tumačenja. Jer Bach, za razliku od većine drugih skladatelja, ne govori o stvarima koje su dobro znane našem duhovnom iskustvu i za koje smo mi već iskovali vlastite izraze. Bach ne govori ni o ljubavnim jadima ni o vrlini rodoljublja, ni o društvenoj nepravdi, ni o ljepoti prirode. U njegovoj glazbenoj rečenici sadržano je značenje koje bi svojim riječima mogao izreći tek poneki filozof, mistik ili, možda, matematičar, odnosno onaj kome je bar jedanput pošlo za rukom da razgrne svemirsku tamu i da sagleda u punoj svjetlosti veliku povezanost svih uzroka i svih posljedica, mnogostruku povezanost zakona i duha, života i smrti, prostora i vremena. Bachova glazba poima cjelinu svijeta: nebo i zemlju, zvijezde i ljude, ona se postavila u samo središte svega postojećeg, ona je mjesto iz kojeg se mogu sagledati sve tajne kozmogonije, a prije svega tajna ukidanja vremena. Bachova je fuga zapravo pobjeda nad vremenom kontrapunktske imitacije, koje se višestruko isprepliću, a da ni jedna nije glavna, čine da je svaka glazbena misao istodobno na svom početku i svom svršetku, i samoj je sebi sredina; tako je iz svih točaka kontrapunkta sagledivo savršenstvo i punina kompozicije kao što se u svakom našem pogledu na svemir, sva njegova vremena sa svim onim milijunskim svjetlosnim godinama slijevaju u jedan jedini prostorni trenutak sadašnjosti.

Razumije se, ne bi valjalo samome Bachu pripisati sve zasluge da je postao – Bach. Mnogi majstori baroka naslućivali su, pa čak i dosizali njegove misaone domete.

o je, naime, bilo vrijeme kada je sama glazba dovršavala svoj vlastiti razvoj, vrijeme kada se, napokon, ispunilo proročanstvo antičkih mudraca da će se glazbena djelatnost na Zemlji poklopiti s idealnom glazbom, harmonijom sfera, i da će glazbeno djelo jednom postati ogledalo svemirskog poretka, pitagorejski matematički sklad. To je bilo doba kada su skladatelji živjeli u zemaljskom raju glazbe i kada su cijevi njihovih orgulja bile poput teleskopa, isključivo usmjerene prema nebu, osluškujući zakone previšnjeg sklada. Bach se izdvajao od ostalih osluškivača nebeskih glasova samo po tome što je predanije služio svojoj zadaći, što je više nego ostali zatomio svoju biografiju i što je vjernije od drugih zapisao poruke dobivene iz bezvremena i neizmjerja.

Ali kao što je i u biblijskom Edenu čovjeka čekala jabuka na stablu spoznaje, tako je i u ovom zemaljskom raju usađena jedna zabrana: čovjek nije smio glazbu prisvojiti, učiniti je instrumentom svojih strasti. Smrtna je opasnost prijetila glazbi ako se identificira s ljudskom sudbinom.

Povijesna je ironija da su baš Bachovi sinovi bili ti koji su prekršili zabranu: postali su u svom vremenu slavni kao vjesnici novog doba, a s glazbom je krenulo onako kako je krenulo. U djelima bečkih klasika ona je još govorila o čovjeku onakvom kakav bi on trebao biti, u romantici je umjetnost tonski oslikala čovjeka kakav jest, a s kasnom romantikom počinje priča kakav ne bi trebao biti. U našem vremenu glazba se sasvim izopačila kroz opačinu čovjeka, ispraznila kroz njegovu otuđenost, a kroz njegovu nekomunikativnost – obesmislila.

Stari Johann Sebastian ostao je tako posljednji čovjek glazbenog raja i posljednji velikan bez biografije: oni koji su nastupali, primili su na sebe teret dramskih sudbina, postajali su geniji i titani, Prometeji i Sizifi.

Sve je to slutio veliki kantor dok je zamišljen obilazio zabranjeno stablo, a dokaz tih njegovih slutnji upravo je ploča koju ovog trena držite u ruci. Nikada Bach nije tako često spuštao pogled s neba na stvari oko sebe i u sebi. I nikada nije bio tako tužan kao u ovih Šest sonata za violinu i čembalo."

 
Micro Utopia Be
Na vrh
popol_vuh View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
čemu ?

Pridružen:
21.kolovoz.2008
Status: Offline
Postova: 3444
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj popol_vuh Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 08:20
Originalno postano od strane člana: glava glava napisao:

e...zaboravio reć...nemoj klasiku slušat na ideološki način. Npr. Sten voli Shostakoviča kao i ja,ali ne voli Bacha ???
Ti Popole voliš hevimetalce( barem 30% sotonjare) pa me baš zanima kako ti se sviđa Handelov Mesija ?
 

Moj pristup muzici je suštinski metafizičan, ne društveni (iako mi ne pada na pamet negirati društveno-kulturni utjecaj konteksta na muziku ili autore). Ali mislim da je umjetnost u suštini metafizička kategorija i gotovo isključivo takva umjetnost me privlači.

Ovo sa hevimetalcima i sotonjarama i Handelom je valjda pokušaj šale pa neću na to odgovarati, ali samo kao napomena - ne volim hevimetalce, jako si tu fulao ;). Plus, među bilo metalcima, bilo hevimetalcima ima moooooooožda 0,01% sotonjara. Upotreba ikonografije u svrhu raznih funkcija, ovisno o kontekstima, nije "biti sotonjara". Ali velim, ne slušam takvu muziku.


Editirao popol_vuh - 18.ožujak.2020 u 08:20
Na vrh
Sten View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Nikad zadovoljan

Pridružen:
09.listopad.2005
Status: Offline
Postova: 8245
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Sten Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 13:10
Originalno postano od strane člana: glava glava napisao:

Hoću, al prvo ti meni objasni zašto ne voliš Bacha ? U čemu se on toliko razlikuje od Vivaldija ili Telemana ili Handela ? Ima li nekog iz baroka koga voliš ?
Prije svega, neću ni pokušati objašnjavati, jer to je kao kad sam neki dan pokušao objasniti sličnosti Floyda i Doorsa. Vjerujem da je malo kome bilo iole jasno na što sam mislio, pa odustah dalje. Jednostavno, presloženo za objasniti (svoje viđenje, naravno) previše riječi bi trebalo + forum sa svojim načinom komunikacije nije dobar medij za to.
To je tema za sjesti negdje u miru i porazgovarati 10-20 minuta, sat vremena …
 
No, ako ti želiš meni objasniti svoje stajalište i držiš da to možeš u nekoliko proširenih rečenica - samo naprijed.
 
Što se tiče koga "volim" … Ja uopće tako ne gledam na glazbu. Ja volim prije svega glazbu, djela, pa tek onda gledam čija su.
U tom smislu, mogu se samo osvrnuti nakon nekog vremena, vidjeti da su mi se od baroka svidjela najviše djela od Vivaldija (eto ti traženog "pobjednika" haha), a općenito od klasike mi najviše odgovara već spominjani Šostakovič. ako je to sad bitno. 
 
Što, naravno, uopće ne znači da ću ja sad doma neselektivno gomilati CD-e i jednog od njih. Kupovat ću cd-e na kojima su djela koja mi se sviđaju.
Npr. spomenuti Gorecki, "3. simfonija" i "3 komada u starom stilu" i to je praktično sve što od njega mogu poslušati. Imam i njegov box sa 7CD-a; ne znam da sam i jedno djelo uspio preslušati u cijelosti. I što sad, jel ja "volim" Goreckog ili ne?
Krivo postavljeno pitanje, što se mene tiče.
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600
Na vrh
popol_vuh View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
čemu ?

Pridružen:
21.kolovoz.2008
Status: Offline
Postova: 3444
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj popol_vuh Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 13:15
Inace, glava, Chopin mi se svida...pomalo tipicno, ali njegovi klavirski preludiji su mi jako dragi i nabavio sam vec na vinilu meni najdrazu izvedbu - Pogorelicevu. Ta izvedba mi je toliko superiorna ostalima (poslusao sam ih 3-4), da druge skoro pa ne mogu slusati.
Na vrh
Sten View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Nikad zadovoljan

Pridružen:
09.listopad.2005
Status: Offline
Postova: 8245
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Sten Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 13:21
Originalno postano od strane člana: jazzdil jazzdil napisao:

… Bachova glazba nije "ljudska", jer ona je u svojoj biti savršena, dakle previše božanstvna za sve nas...
 
Ovakvo pisanje nije razlog zašto mi se Bach baš ne sviđa, ali kad vidim ovakvo pisanje,  intelektualnu samodopadnost (da ne kažem nešto gore), ovakvog pisanja, preskočim cijeli tekst jer znam da tu nema ništa smislenog za mene.
Uostalom, skladatelji (kao i npr. slikari) govore svojim djelima. Ili ih razumiješ ili ne, ili ti se "sviđaju" ili ne. Ne treba ti nitko naknadno objašnjavati što si vidio ili čuo. Ok, može ti malo time pojasniti dobar dojam, ali to je sve naknadno, dakle ne toliko bitno.
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600
Na vrh
zed_alive View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan


Pridružen:
18.srpanj.2007
Status: Offline
Postova: 2973
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj zed_alive Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 13:39
valjda je jazzdilov komentar bio plasiran ljudima koji inače vole klasiku, ali ne vole Bacha?

ja ne slušam klasiku, ne vuče me da je slušam. ali u okviru klasike, Bach mi je bio jedan od dragih, u doba kad sam znao i poslušati
kupujem tehnički ispravni audio
Na vrh
jazzdil View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar

Pridružen:
28.prosinac.2003
Status: Offline
Postova: 755
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj jazzdil Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 14:28
@ Sten
bez ljutnje, ovaj moj dio jest karikiran i nije važan,

ono ispod zato jest, to je presjajan esejistički osvrt o Bachu i njegovoj glazbi iz knjige Berkovića, koji je bio majstor filma, a i majstor pera
Micro Utopia Be
Na vrh
Sten View Drop Down
Hiperaktivan
Hiperaktivan
Avatar
Nikad zadovoljan

Pridružen:
09.listopad.2005
Status: Offline
Postova: 8245
Opcije posta Opcije posta   Pohvala  (0) Pohvala (0)   Citiraj Sten Citiraj  OdgovoriOdgovor Direktni link do posta Objavljeno: 18.ožujak.2020 u 18:29
Originalno postano od strane člana: jazzdil jazzdil napisao:

@ Sten
bez ljutnje, ovaj moj dio jest karikiran i nije važan,
 
ono ispod zato jest, to je presjajan esejistički osvrt o Bachu i njegovoj glazbi iz knjige Berkovića, koji je bio majstor filma, a i majstor pera
Nema ljutnje, imam previše godina da bi se ljutio na sitnice.
 
 Copy-paste tekstove generalno ne čitam (ovaj sam samo "preletio"), a objašnjavati zašto je to tako bi isto potrajalo previše. Trebalo bi biti samorazumljivo.
 
 Berković je napisao to što je napisao (kao predgovor određenim djelima). I što sad?
Mogu poslušati djela, možda bi mi se svidjela, možda ne bi. Sam tekst na to ne bi baš nikako utjecao (koliko god on bio "presjajan" i što god ja mislio o njemu). Mogao ga je napisati i Coetze, Houellebecq ili Franzen nema veze.
Općenito ne razumijem potrebu za copy-paste, ali to je priča za sebe, da ne skrećemo sad sa glazbe i preporukama.
AccusticArts Drive1 mk2 + DAC1 mk4->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani 2(mod.)
AA Digital Line(ic)-Sumić SCBH(ic)-Siltech LS110 mkII(zv.)-Marohei Maduro S(štrom)
SolidTech Radius, Atacama XL600
Na vrh
 Odgovori Odgovori Stranica  <1234>
  Podijeli temu   

Skoči na drugi Forum Forumske ovlasti View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd.

Stranica je generirana u 0,172 sekundi.


Audiofil.net @ 2017   l   Hosted by PLUS


ZADNJIH 20 POSTOVA
Forum: Audio komponente
Šum u sistemu
Forum: Dodatni pribor
Razvodni ormar
Forum: Audio komponente
Interkonekti - srebro i...
Forum: Audio komponente
Koje pojačalo?
Forum: Audio komponente
Fase Performance 3.5 pre out...
Forum: Audio komponente
Preporuka pojačala
Forum: Audio komponente
Van Den Hul Jubilee Rca
Forum: High-End
ATC-Acoustic Transducer Comp...
Forum: Komponente
Potenciometar - pitanje
Forum: High-End
Pazite se lažnjak kabela
Forum: Uradi sam
DIY zvučnički kabel (ideje z...
Forum: Audio komponente
Pioneer M90
Forum: Audio komponente
DAT na HDD
Forum: Audio komponente
B&W 705 S2
Forum: Računala i audio
Software playeri - zvučne ra...
GLAZBENI FORUMI
Forum: CD i ostali mediji
Što slušate?
Forum: CD i ostali mediji
JAZZ KLUB
Forum: Vinyl
Redoslijed upgradea: ručka v...
Forum: Vinyl
Klasika na vinilu
Forum: Vinyl
HD vinyl, WTF?
Forum: Vinyl
Koje LP-e slušate?
Forum: Vinyl
Pozicija gramofona
Forum: CD i ostali mediji
eil.com
Forum: CD i ostali mediji
Country preporuka
Forum: Vinyl
Sajam ploča
NEVEZANO UZ HI-FI
Forum: Ostalo
Night Club
Forum: Ostalo
Vic!!!
Forum: Ostalo
RIP
Forum: Ostalo
Budalaštine
Forum: Ostalo
Moderiranje foruma
Forum: Ostalo
Drmeš
Forum: Ostalo
HEVC
NOVI ČLANOVI
_m07
Biga
Montes
Mirda
Morningstar
Ervol
darko.me