Ispiši stranicu | Close Window

preamp

Web: Audiofil - feel the sound -
Kategorija: Hi-Fi
Ime foruma: Audio komponente
Opis foruma: Problemi, pitanja, preporuke ...
URL: Http://www.audiofil.net/forum/forum_posts.asp?TID=15037
Datum ispisa: 22.listopad.2019 u 15:48
Verzija Softwarea: Web Wiz Forums 11.10 - http://www.webwizforums.com


Tema: preamp
Objavio: zed_alive
Tema:: preamp
Datum objave: 18.rujan.2019 u 10:55
Nabavio sam preko jebaya power amp (LFD PA2M). To mi je prvi power u životu, do sada sam isključivo koristio integrirce.

Ukratko, trebam dobru dušu (poželjno iz Zg ili okolice) koja ima preamp 'viška', u smislu da mi ga može posuditi na nekoliko dana, kako bih isprobao kod sebe power. Ne nužno radi prodaje (nije isključena opcija, no primarno mi treba da isprobam kako power radi i da li je sve ok).

Obzirom na ono što sam čuo od prošlog vlasnika ampa, pasivni preamp je itekako dobrodošao. Njemu je s pasivom radio bolje nego s nekolicinom aktivnih s kojima ga je probao, te je koristio pasivu. 



Odgovori:
Objavio: Sten
Datum objave: 18.rujan.2019 u 14:53
Imam ti ja. Ne onu lijepu/krasnu/divnu koja je bila u jednoj temi smijeh nego rezervnu pasivu. Nije baš za pokazivati okolo, ali radi jako dobro.
HP Express ti je cca. 80kn amo i tamo, pa ako nigdje ne nađeš …
 
 


-------------
Gamut CD3->MF M6 PRE->YBA Passion 400->Totem Mani2 (mod/sig)
IC:Sumić SCBH - LC:Siltech LS110 mkII - MC:Marohei Maduro S
Support: SolidTech Radius, Atacama XL600


Objavio: zed_alive
Datum objave: 18.rujan.2019 u 14:57
Tnx Sten, zabilježeno, cijeni se smijeh


Objavio: MATIJA
Datum objave: 18.rujan.2019 u 19:45
Evo imam i ja jedan superphon SP100 clone, s daljinski upravljivim volume pot-om...


Objavio: demo995
Datum objave: 18.rujan.2019 u 20:19
Imam ja yba preamp viška, nije pasiva ali može poslužit...u Zg-u.


Objavio: Apparatus
Datum objave: 18.rujan.2019 u 21:38
Imam ja http://www.highendpalace.com/92400.jpg" rel="nofollow - Mark Levinson No 32 . Šaljem po kućama.

-------------
https://www.youtube.com/watch?v=LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, Tara Labs Quantum III, KEF Model 101 Reference


Objavio: Edison
Datum objave: 18.rujan.2019 u 22:50
Originalno postano od strane člana: Apparatus Apparatus napisao:

Imam ja http://www.highendpalace.com/92400.jpg" rel="nofollow - Mark Levinson No 32 . Šaljem po kućama.


Jel dostavljas dronom?    mig


Objavio: Gašo
Datum objave: 19.rujan.2019 u 00:13
Bas sam htio napisati kako je lijepo koliko je ljudi u kratkom vremenu ponudilo svoje uređaje, i onda iz Bjelovara doleti sprdacina.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Flikoman
Datum objave: 19.rujan.2019 u 05:59
Originalno postano od strane člana: zed_alive zed_alive napisao:

Nabavio sam preko jebaya power amp (LFD PA2M). To mi je prvi power u životu, do sada sam isključivo koristio integrirce.

Ukratko, trebam dobru dušu (poželjno iz Zg ili okolice) koja ima preamp 'viška', u smislu da mi ga može posuditi na nekoliko dana, kako bih isprobao kod sebe power. Ne nužno radi prodaje (nije isključena opcija, no primarno mi treba da isprobam kako power radi i da li je sve ok).

Obzirom na ono što sam čuo od prošlog vlasnika ampa, pasivni preamp je itekako dobrodošao. Njemu je s pasivom radio bolje nego s nekolicinom aktivnih s kojima ga je probao, te je koristio pasivu. 

Pasiva ti je i preporučljiva na taj power amp, obzirom da sam našao podatak da mu treba 0.5V za punu snagu na izlazu. Današnji CD Playeri imaju 2V na izlazu proteza
Tako da, ako i trebaš "pretpojačalo", gledaj pasivu (možda s bufferom na izlazu) ili nešto transformatorsko možda obrva.

http://www.usedhifi.uk/items_display.asp?ID=1777" rel="nofollow - http://www.usedhifi.uk/items_display.asp?ID=1777


Objavio: zed_alive
Datum objave: 19.rujan.2019 u 07:00
Originalno postano od strane člana: Flikoman Flikoman napisao:

Pasiva ti je i preporučljiva na taj power amp, obzirom da sam našao podatak da mu treba 0.5V za punu snagu na izlazu. Današnji CD Playeri imaju 2V na izlazu proteza
Tako da, ako i trebaš "pretpojačalo", gledaj pasivu (možda s bufferom na izlazu) ili nešto transformatorsko možda obrva.

http://www.usedhifi.uk/items_display.asp?ID=1777" rel="nofollow - http://www.usedhifi.uk/items_display.asp?ID=1777


Pa, za LFD sam pročitao da i u svojim integrircima vole koristiti pasivnu preamp sekciju, dakle trebali bi općenito biti dobro prilagođeni na pasivu.

Ljudi, hvala vam puno, javit ću vam se na PM.


Objavio: Gašo
Datum objave: 19.rujan.2019 u 10:31
Dobra vecina integriraca zna imati strukturu potenciometar na pojačalao snage višeg gaina tako da to nije ništa specificno.

Ulazna osjetljivost (ovo 0.5V za full snagu) nije garancija za dobar rad s pasivom jer to samo govori da je naponsko pojačanje sklopa više od prosjeka i da nece toliko sfaliti glasnoce ,ali ne govori kako njegova ulazna sekcija opterecuje stupanj ispred sebe(pasivu), ne samo staticno nego i dinamički.

Ovo da digitalija izbacuje 2V rms je brojka koja oznacava nivo signala na 0dB (digitalnom maksimumu) koji skoro nikad nije prisutan jer je opasno da digitala zaklipa, snimke znaju jaako varirati ukupnom glasnocom pa to i ne mora biti dovoljno.

Pasiva mora gledati u vrlo miran, dinamički i frekvenciski skoro pa neovisan teret, inace dolazi do devijacija i kompresije ovisno o poziciji atenuacije i sastavu glazbenog materijala.



-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 19.rujan.2019 u 12:59
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Ovo da digitalija izbacuje 2V rms je brojka koja oznacava nivo signala na 0dB (digitalnom maksimumu) koji skoro nikad nije prisutan jer je opasno da digitala zaklipa, snimke znaju jaako varirati ukupnom glasnocom pa to i ne mora biti dovoljno.


Hmm, koji dio je tu točno opasan? Tj za što? Za opremu nakon DACa? Jer 0dBFS na izlazu nijednog DACa ne bi za njega trebao predstavljat problem, pa čak da i kockaste valove sviraš.


Objavio: Gašo
Datum objave: 19.rujan.2019 u 14:08
Ne govorim o izlazu nego ulazu, u dig domeni. A 2Vrms na izlazu je analogna velicina nakon obrade izlaza iz daca dok dibike niz digitalnog koda koji trigerira dac na najvecu mogucu razinu koju on moze procesirati.

Ionako u dig domeni nema dB-a bilo kakvih, tamo su kodovi a ne analogne velicine i svaka interpretacija digitale u analognim velicnama ili odnosima je simulacija.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 19.rujan.2019 u 14:20
Mislim da mi to nije odgovorilo na pitanje. Ulaz u što? I gdje je taj opasan dio, odnosno za koju komponentu u signalnom lancu?


Objavio: Gašo
Datum objave: 19.rujan.2019 u 21:40
Opasno je u digitalnoj domeni prilikom miksanja i masteriranja signal zabijati blizi tzv. 0dBFS i tako ispucavati materijal jer tu nema headrooma u + , to spominjem u smislu toga da na izlazu CD playera signal nikad nije i uvijek je ispod 2V i to podosta, tako da taj broj ne treba uzimati kao relevantan kad se gleda dali je to dovoljno za tjerati izlazno pojacalo. Nije.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 20.rujan.2019 u 00:26
Nije. Čini mi se da krivo gledaš na nešto. Bez obzira na dinamički raspon sadržaja, prosječnu amplitudu ili štogod drugo već gledaš u digitalnoj domeni, tj digitalnom obliku, najveći peak u tom sadržaju će biti na 0dBFS. A ako je producent ćorav i nesposoban onda će neke od peakova sklipat, ali ultimativno će vrh završit na 0dBFS. U tom digitalnom obliku neki (ikakav) headroom je praktički beskoristan, jer te sam tjera ili da više pojačaš taj sadržaj, bilo u digitalnom obliku ili kasnije, na nekakvom preampu/pojačalu...
A tih 0dBFS se u DACu translatira u maksimalni izlazni napon koji je specificiran za njega, pa bilo to 300 mV, 1V, 2V. Tako da svi problemi koji nastaju, nastaju dalje u analognoj domeni, negdje u gain stageu, nesposobnosti sustava da odsvira dinamiku (i nedinamku) na većim glasnoćama...


Objavio: Gašo
Datum objave: 20.rujan.2019 u 00:31
Opet nisi shvatio. Govorim da to sto je standardni pik izlaz na cd playerima 2V rms ne znaci da je to dovoljno za drajvat izlazni amp preko pasive, jer tih 2V rmsa se gotovo nikad ne dostize ni najglasnijim snimkama.

Da, mozes kasnije dobiti koliko zelis u analognoj doneni, ali naglasak je na ovo sto sam naveo, i nema razloga dalje se natezati.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 20.rujan.2019 u 01:10
Ajde, nije 2V, ali sigurno 1.99V redovito okida. 2V je već Death Magnetic. haha



Objavio: zed_alive
Datum objave: 20.rujan.2019 u 06:44
kakav je ovaj užasan do daske iskomprimirani zapis...šta su to, metalci? haha



Objavio: Gašo
Datum objave: 20.rujan.2019 u 07:33
Nisu metalci nego samo da se oponira. Ne sudjelujem dalje, i previse sam.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 20.rujan.2019 u 12:45
Originalno postano od strane člana: zed_alive zed_alive napisao:

kakav je ovaj užasan do daske iskomprimirani zapis...šta su to, metalci? haha



Metallica. Nesreća zvana loudness wars. Zvuči glupavo glasnije (od svega) jer ima jadan dinamički raspon i ljubi 0dBFS pikovima. Za razliku od kulturnije glazbe koja ima veći dinamički raspon, a opet pikovima stiže blizu 0dBFS. Norah Jones je dobar primjer sa kakvih 15dB dinamičkog raspona, al svaki put kad grakne uši ti otpadnu. A perceptivno zvuči više nego duplo tiše od Metallice. haha


Objavio: ilimzn
Datum objave: 30.rujan.2019 u 11:38
Ako slusas tako nesto onda je skoro nevazno da li ti izlazno pojacalo ima tiristore u izlazu a kamo li kakvo ce bit pretpojacalo.
Poanta price je da u 'humanim' snimkama 0dBFS uzeto kao distribucija koliko se cesto pojavljuje, je zapravo relativno rijedak. To je donekle i mana PCM sustava - samo 3dB manje je vec 1.4V. A ako u materijalu ima imalo dinamike, radit ce se o nekim znacajno manjim vrijednostima, sto moze (za dati sustav u datim uvjetima slusanja, dakle osjetljivost pojacala -> osjetljivost zvucnika -> pozadinska buka) rezultirati efektivno nedostatkom gaina.
Realno, ako gore spomenuti parametri nisu ekstrem, rad s pasivom prema opisu pojacala (a uzimam neke realne vrijednosti za osjetljivost zvucnika i buku) bi trebao biti OK. Medjutim, alternativno to mozes gledati kroz tipican gain za line stage, koji ocekuje na svom izlazu pojacalo standardne osjetljivosti, tj. 1V za punu snagu. Tipicno se odabire gain reda 3-4 za ulaze koji dolaze sa digitalnih izvora, dakle norma 2V = 0dBFS. Razlog tome je upravo kompenzacija tisih snimki da prijedju razinu buke okoline, pa i uz rizik clippanja izlaza u tim rijetkiom slucajevima (non-loudness war snimka!) kad ode do maksimuma. Kad sve to izracunas, za 0.5V ulaznu osjetljivost pojacala (a sve ostalo isto) sa pasivom ti fali oko 3dB gaina, a sa standardnim line preampom imas oko 3dB 'visak'.

Primjer gadne snimke ti je dobar ali zapravo nije toliko relevantan.
Nesto slicno loudness war-u je bilo prisutno i prije kad su se pojavile digitalne snimke, a razlog je optimizacija rezolucije, jer na pocetku kvaliteta A/D i D/A konverzije nije bila na danasnjem nivou, da ne kazem da razni trikovi sa ditheringom i noise shapingom nisu bili ni otkriveni a kamo li implementirani (danas ih ima svaka suvisla aplikacija za audio editing). NEkadasni D/A konverteri za 16 vita su cesto imali efektivnu rezoluciju blize 14 ili 15 bita, ona dva zadnja bita su bila malo 'off' a kod nekih topologija je bilo i gorih problema).
Klasicna glazba i dalje je u prosjeku ona koja zahtijeva najvecu dinamiku. Medjutim, tih 20-30-ak dB (zvuci malo ali to je 'filtrirani prosjek', ekstremi su puno veci) ispod 0dBFS vecinu vremena znaci gubitak cca 4-6 bita preciznosti, i to za savrseni 16-bitni D/A, sto je bilo rijetko (svaki bit 6dB). Uz tadasnju tehnologiju, odnos signal shum bi se tako brzo srozao na nekih 50-60dB, a razne komponente izoblicenja bi se jos podigle iznad toga, i sve skupa bi zvucalo kao kombinacija mutnog i metalnog. Radi toga su u studijima cesto imali pazljivo podesene 'limitere' koji bi vrsili kompresiju (zapravo vise soft clipping) samo u pikovima, koji su relativno kratkotrajni i izoblicenje koje nastaje je dobro maskirano psihoakustikom. Na taj nacon bi se izvuklo jos kojih 12-15dB odnosa signal-shum. Iz te tehnologije su krenuli loudness wars.

Danasnja je situacija znacajno drugacija. Posteno slozena i snimljena snimka na CD-u, zahvaljujuci noise shaping metodama, u podrucju frekvencija gdje je ljudsko uho najosjetljivije postize efektivnu rezoluciju oko 20 bitova, sto je realno blizu teoretski odrzivom nakon sto se dogodi D/A konverzija, radi limitacija analognog dijela. S obzirom da se ne moe imati nesto za nista, nivo shuma je pojacan u najgornjoj oktavi (10-20kHz), ali je frekventno slozen tako da odgovara padu osjetljivosti ljudskog uha i ne percipira ga se. Medjutim, da bi se tako nesto moglo napraviti, same snimke (po kanalima), procesiranje, i master snimka moraju biti u 24-bitnoj rezoluciji (dapace, procesiranje je danas u pravilu 32-bitno), s obzirom da mora postojati 'visak' rezolucije do samog kraja kad se snimka renderira u CD formatu, pri cemu se primjenjuje redukcija rezolucije uz noise shaping. Toga nije bilo u siroj uporabi do ranih godina ovog stoljeca, a danas se naravno smatra osnovnom funkcijom svakog editora digitalnog zvucnog zapisa. To sto se loudness wars i dalje prakticiraju, mozemo zahvaliti razlicitim i i drugim podovima, (ne)kulturi slusanja u autu i tramvaju i na biciklu, i cijeloj frpi 'producenata' koji iza sebe imaju 2 youtube tecaja i misle da su pobrali znanje svijeta.


Objavio: maltus
Datum objave: 30.rujan.2019 u 12:10
Clap

-------------
Samo glazbu slusam :)


Objavio: MiljenkoC
Datum objave: 30.rujan.2019 u 13:51
Respect

-------------
Obi-Wan Kenobi says "Use the search Luke", and Yoda says "RTFM, you should"



Objavio: dan the man
Datum objave: 30.rujan.2019 u 14:06
http://dr.loudness-war.info/album/list/year/desc%20" rel="nofollow - http://dr.loudness-war.info/

Potrebno je kliknuti na Dynamic Range DB da proradi.
http://dr.loudness-war.info/album/list/year/desc%20" rel="nofollow -

Možda pomogne. Ako joj je za vjerovati...


Objavio: dan the man
Datum objave: 30.rujan.2019 u 14:14
Npr. Santana - Abraxas  Maksimalnih 18db?  Što će nam onda uopće medij s mogućih 120db DR-a (SACD)?


Objavio: djigibao
Datum objave: 30.rujan.2019 u 14:38
Originalno postano od strane člana: dan the man dan the man napisao:

Npr. Santana - Abraxas  Maksimalnih 18db?  Što će nam onda uopće medij s mogućih 120db DR-a (SACD)?

Sta nisu ovo veci od 18 ili je to nesto drugo? huh




Objavio: dan the man
Datum objave: 30.rujan.2019 u 15:14
Originalno postano od strane člana: djigibao djigibao napisao:

Originalno postano od strane člana: dan the man dan the man napisao:

Npr. Santana - Abraxas  Maksimalnih 18db?  Što će nam onda uopće medij s mogućih 120db DR-a (SACD)?

Sta nisu ovo veci od 18 ili je to nesto drugo? huh



Jesu. Mislio sam konkretno na Abraxas, kojeg dobro poznajem. Na toj snimci se navodi maksimalnih 18db.


Objavio: donkimizer
Datum objave: 30.rujan.2019 u 15:42
Originalno postano od strane člana: ilimzn ilimzn napisao:

Ako...
Da bi reč rekel... haha Respect

Ma moja poanta je bila samo da 0dBFS u digitalnom obliku samo po sebi nije opasno za ostatak sustava, neg sranja nastaju dalje bilo zbog nesposobnosti sustava ili pogreške u gain stageu, a u tom slučaju nije problem rasturit opremu ni sa snimkom koja ima vrhove na -30dBFS. haha
No dobro, da ne sraćkam dalje, sve je rečeno.


Objavio: donkimizer
Datum objave: 30.rujan.2019 u 15:59
Originalno postano od strane člana: dan the man dan the man napisao:

Npr. Santana - Abraxas  Maksimalnih 18db?  Što će nam onda uopće medij s mogućih 120db DR-a (SACD)?


Ne kontaš, to je dinamički raspon od recimo prosječne glasnoće sadržaja (ili kaj se već gleda) do najviših pikova.
A 120dB je dinamički raspon koji takav sustav može snimit. Odnosno, ako sustav može snimit zvuk sa vrhom od 120dB bez clippinga, onda će taj sustav moć snimit i zvuk od 0dB.
Ako ograničiš dinamički raspon tokom snimanja, gubiš detalje i tihe dionice u snimci.


Objavio: Gašo
Datum objave: 30.rujan.2019 u 20:09
Originalno postano od strane člana: donkimizer donkimizer napisao:

Originalno postano od strane člana: ilimzn ilimzn napisao:

Ako...
Da bi reč rekel... haha Respect

Ma moja poanta je bila samo da 0dBFS u digitalnom obliku samo po sebi nije opasno za ostatak sustava, neg sranja nastaju dalje bilo zbog nesposobnosti sustava ili pogreške u gain stageu, a u tom slučaju nije problem rasturit opremu ni sa snimkom koja ima vrhove na -30dBFS. haha
No dobro, da ne sraćkam dalje, sve je rečeno.
0dBFS je opasno za samu digitaliju jer iznad ništa ne može postojati.  Ako se koji glazbeni pik i nađe do/na 0bBFSa, to je jedini(necujni) moment kad recimo neki CDP van izbaci 2Vrms.

Pošto svaki glazbeni meterijal ipak ima kakvu takvu dinamiku, njegov prosjecni signal je podosta ispod te vrijednosti, pa teorija da je dovoljno uštekat cd player ili DAC direktno u izlazno pojačalo jer na papiru piše 2Vrms max, ne drži vodu.
Podsjetnik, tema je preamp, pa se spominje pasiva itd.

Po treci puta vec.

A ovo ostalo sa brojevima koji "opisuju" dinamičke mogucnosti nekog dig. formata, zalazi u savim drugu sferu i temu.

120db je teoretski i to pitanje čega i koje frekvencije. Jedno je teoretski , drugo je realno iskoristivo za nešto što ima kakvu takvu kvalitetu. Primjerice DSDu mogucnosti u domeni dinamičke rezolucije prilicno padaju s porastom frekvencije koju treba prenijeti zapisom.

PCM recimo gubi dinamičku rezoluciju ako je sam zapis vršno snimljen (tiše) na recimo -6, -12 dBFSA, iako snimljen u 24bit formatu ne koristi punu dinamičku rezoluciju.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 30.rujan.2019 u 21:47
Ok, molim te educiraj me, jer 100% sigurno mi nedostaje karika u znanju ponašanja i topologije pojačala...što se desi kad imaš snagaško pojačalo koje ima navedeni input sensitivity 0.5V (pravimo se da je peak), a ja spucam 0.6V u njega? Jel kliping? Ili je sve u redu? Možda nešto treće?
I kaj ak imaš neki DAC sa 2V peakom na izlazu? Jel treba onda preamp? Šta ako je DAC 0.5V na izlazu?


Objavio: Gašo
Datum objave: 30.rujan.2019 u 23:18
Ok, ajmo prvo razjasniti ovo...

Dali imas zelju kontrirati da bi dokazao kako nisam u pravu ili cemo jasno objasniti stvari da bi mozda drugi nesto shvatili ili mozda naucili?

Meni se zaista vise neda trositi vrijeme i energiju na vođenje mečeva po forumu.

Ovdje pokusavam naznaciti stvari u okvirima nekih najrasprostranjenijih slucajeva, gdje izvor daje max 2V, a pojacalo snage ima 27-36B gaina i na kraju imamo zvucnik od nekih 87dB/W i prosjecno su teret od 6 ohma, slusamo na 3-5m, end of story.

Mozemo imati 4 pojacala snage, sva imaju ulaznu osjetljivost za punu snagu od recimo 1Vrms, ali imaju razlicite deklarirane snage, 25, 50,100 i 200W. Jasno je da imaju i razlicit gain i da ce tih 1V na izlazu biti potpuno razlicit nivo pojacanog signala.

No ne znamo jos ove stvari koje ce uvjetovati dali kombinacija treba ili ne treba dodatni gain mozda i dodatno struje koju pasiva ne daje, odnosno trebamo aktivno pretpojacalo.
Ne znamo prosjecni nivo signala neke snimke, osjetljivost zvucnika i udaljenost od slusatelja(moze i sam volumen te apsorbcija u prostoru), te zeljenu postignutu glasnocu.

Dakle sve je moguce, i opet ponavljam, ne govorim da moja tvrdnja univerzalna nego drzi vodu kad su u pitanju prosjecni slucajevi kombinacija u sistemu, i da je dobro imati lufta u gainu(aktivni pre) jer se snimke mogu drasticno razlikovati u glasnoci, ostanimo samo na tome.

Naravno ako izvor daje 3V , imamo izlazno pojacalo koje ima 0.5v za 100w/8ohma i laganu i lineranu ulaznu impedacu pojacala, zvucnike dovoljne osjetljivosti da ces moci bez problema koristiti pasivan pre i njime postici glasnocu bez restrikcija, ali za pocetak, tko daje realan podatak o impedanciji ulaznog djela pojacala snage. To je bitno u odabiru pasive.

Ja sam zavrsio na ovu temu.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: hudo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 01:00
@Gaso, meni je ovo stvarno poucno, iako te pol toga ne kuzim ali pokusat cu malo guglat o tome jer me stvarno zanima!

Na temu izlaza iz DACa; imao DAC od 1V, 2 i 3V, isli u preamp koji ima gain od 12db, pa izlaz od 26db, zvucnik 90tak dB/W, i nikad nije klipalo, samo sam morao drugacije pojacavati za normalno slusanje. Ali nikada nisam cuo gdje taj preamp ima "nulu", odnosno kada prelazi iz stisavanja u aktivno pojacanje i daje gain (barem shvatio da to tako radi?)

Izlaz kaze da ima ovo kao input sensitivity, iako neznam kako da to protumacim u odnosnu na preamp: 8ohm 2.52Vrms 10.24dBu


-------------
"Vodič kaže da ne postoji vještina letenja - rekao je Ford - ili točnije rečeno, štos je u tome da naučiš kako da se baciš na zemlju i promašiš"


Objavio: donkimizer
Datum objave: 01.listopad.2019 u 01:01
Nit ti pokušavam kontrirati ni dokazivati da si u krivu, jednostavno sam pokušao razjasniti nešto što si rekao i što mi nije bilo jasno.
Ali ti tad meni najčešće ispričaš puno drugih stvari. haha
Očekivao sam uvid o nečemu što nisam znao u koracima gain stagea od audio fajla pa do izlaza iz pojačala, ali nisam ništa novo uvidio. Realno, prosječan korisnik i audiofil mora i može kupit izvor, amp i zvučnike da sve radi zadovoljavajuće glasno bez dodatne filozofije. A za sve više od toga treba i malo nauke. No dobro, nema potrebe dalje.


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 07:29
A kad si zapeo za taj gain stage.
Moze se svasta napraviti u analognom djelu DACa, i da pici van 50V rms, al zato donekle postoje standardi.



-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: ilimzn
Datum objave: 01.listopad.2019 u 09:00
Originalno postano od strane člana: hudo hudo napisao:


Na temu izlaza iz DACa; imao DAC od 1V, 2 i 3V, isli u preamp koji ima gain od 12db, pa izlaz od 26db, zvucnik 90tak dB/W, i nikad nije klipalo, samo sam morao drugacije pojacavati za normalno slusanje.


Ovdje moras biti vrlo oprezan, kad bi gledao izlaz pojacala iznenadio bi se koliko cesto pojacala idu u clipping, ali je dovoljno kratko (i nadajmo se, pojacalo se pristojno ponasa u tim uvjetima) da uho ne primijeti. Percepcija clippinga je posebna i kompleksna prica, ono sto je sigurno je da kad ga cujes, tada je vec ekstremno sto se tice opterecenja sustava.

S druge strane, evo tvoj primjer daje jednu od mogucih kombinacija.
Pasivni preamp (oprez, i tu ima razlika, npr. transformatorska pasiva (TVC) moze imati naponski gain) generalno nema gain, samo atenuaciju.
Ako tvoj CDP daje 2Vrms Full Scale, on fizicki NE MOZE dati vise od toga.
Ako je osjetljivost pojacala 2.5Vrms za punu snagu, ocigledno je da pasivno neces moci potjerati pojacalo ni do pune snage a kamo li u clipping. Ovo je inace jedna od boljih situacija, ali obicno podrazumijeva 'prekomjernu' kombinaciju snage pojacala i osjetljivost zvucnika, gdje je uvijek vise rezerve nego je potrebno za suvisle glasnoce slusanja.

ALI! U ovome takodjer lezi jedna zamka koju sam vec spomenuo a indirektno ju je spopmenuo i Gaso - buduci da digitalni zapis ima hard limit maksimalnog signala, signal je cesto 'odrezan' na mediju, tzv. Pre-clipping. Na neki nacin to je gotovo obavezno u nekim situacijama digitalnog masteringa jer je clipping u digitalnoj domeni izuzetno ostar i generira prilicno visih harmonika radi kojih vas nece voljeti visokotonci. Radi toga se cesto radi 'soft clipping' koji moze viti manje ili vise kompleksan kako bi se psihoakusticki zamaskiralo to sto se dogadja. Za vjezbu: audio file za gotovo bilo koju danasnju produkciju popularne glazbe ucitati u neki audio editor i malo pogledati pikove - bit ce hrpa toga odrezana.
Mali plus: ovako 'unaprijed' odrezan signal je znacajno kontroliranije odrezan nego sto bi to ucinila vecina pojacala. Stovise, nacin na koji se pojacala ponasaju kod clippinga je IZUZETNO bitan za percipiranu kvalitetu zvuka i opcenito zvucni utisak pri vecim glasnocama jer, ponavljam, clipping se dogadja PUNO cesce nego sto mislite. Neka pojacala su upravo gadna kad se tice nacina clippanja, pogotovo ako se malo jace natjeraju u taj rezim.


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 10:17
Da, to je jedan od razloga sto kvalitetna pojacala velike snage(citaj visokog radnog napona) znaju zvucati "poletnije" i cisce u tranzijentima i dinamici, i na "normalnim" glasnocama.

Ili drugi primjer, zvucnici više osjetljivosti od prosjeka, na pojacalima skrominje snage(radnog napona).

Problematika seze debelo i u domenu prirode zapisanih valinih oblika koje proizvode i instrumenti i ljudski glas, ciji valni oblici budu asimetricni, odnosno imaji offset gdje kolicina zapisane energije naginje u pozitivnu ili negativnu stranu(cesce ovo prvo ako nije dirano po fazi ili nije napravljena anulacija tog offseta u postprodukciji, a koja opet za posljedicu moze imati unistenje prirodnog karaktera zvuka tih izvora)

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 10:34
Ovo sto si spomenuo da se radi tzv namjerni soft klipping je potreba, jer kad bi se radilo na nacin da svi tranzijenti ostaju realno zapisani u punoj amplitudi ispod 0BFSa, dakle bez klipanja, prosjecna percipirana glasnoca takvog materijala bi bila izuzetno niska, što povlaci za sobom i smanjnu dinamicku rezoluciju digitalnog zapisa jer je srž glasnoce u podrucju recimo -30dBFSa, sto znaci da je srz unatoc 24bitnom formatu zapisana u podrucju 19bitne rezolucije kod pretvorbe u analogno, jednostavno receno, nemojte sad trziti dlaku.

Digitalija (u samoj digitalnoj domeni kodirane informacije) je dopustila da se zadrzi integritet zapisa bez obzira na generaciju prenosa te informacije, ali problemi odnosno manjkavosti na koje treba paziti prilikom zapisivanja i same produkcije ukupno(nivo signala, kolicina potrebne kompresije...) ostaju slicni kao u analognom zapisu. U analogiji je bila borba sa odnosom signal/šum te sumiranjem tog šuma, dok u digitaliji imamo borbu sa dinamickom rezolucijom koja ostaje i kvantizacijskim šumom (greskom). Dakle osim drasticno povecanim mogucnostima manipulacije i mogucem smanjenju potencijalne generacijske degradacije informacije, u domeni problematike pakiranja i raspakiravanja informacije, nije se puno promjenilo između analogije i digitalije.

Jos jednostavnije receno, ukupnu glasnocu srži nekog audio materijala i u digitaliji treba drzati prilicno visoko kako bi ostalo dovoljno dinamicke rezolucije za low level signale u kojima su zapisani recimo ambijentalne informacije


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: ilimzn
Datum objave: 01.listopad.2019 u 11:41
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Ovo sto si spomenuo da se radi tzv namjerni soft klipping je potreba, jer kad bi se radilo na nacin da svi tranzijenti ostaju realno zapisani u punoj amplitudi ispod 0BFSa, dakle bez klipanja, prosjecna percipirana glasnoca takvog materijala bi bila izuzetno niska, što povlaci za sobom i smanjnu dinamicku rezoluciju digitalnog zapisa jer je srž glasnoce u podrucju recimo -30dBFSa, sto znaci da je srz unatoc 24bitnom formatu zapisana u podrucju 19bitne rezolucije kod pretvorbe u analogno, jednostavno receno, nemojte sad trziti dlaku.


Upravo to, sto sam spomenuo u onom prvom dugom postu.
Situacija je u stvarnosti jos znacajno gora jer 24-bitni DA konverter u stvarnosti nema toliki dinamicki opseg (teoretski >144dB), a jos manje analogni front end - jer sve i dalje pocinje od analognog.
Jedan gadan primjer bi bio ribbon mikrofon koji za 120dB akusticki input daje izlaz od nekih 10mV. Kada bi to smjestili u 'vrh' 24 bitne rezolucije, tako da analogno obradimo signal (teoretski savrseno) da je 10mV = 0dBFS, u stvarnosti bi onaj zadnji, 23. bit vrijedio za razliku od 1.192nV. Da, NANO. To je daleko ispod razine fizicki moguceg elektronikom na sobnoj temperaturi.
Realno, postici 120dB sa 1Vrms ulaznim signalom je vec itekakav izazov.
Situacija je nesto bolja u obrnutoj konverziji, ali i to je samo 3-6dB uz velike muke.

Citiraj
Digitalija (u samoj digitalnoj domeni kodirane informacije) je dopustila da se zadrzi integritet zapisa bez obzira na generaciju prenosa te informacije, ali problemi odnosno manjkavosti na koje treba paziti prilikom zapisivanja i same produkcije ukupno(nivo signala, kolicina potrebne kompresije...) ostaju slicni kao u analognom zapisu.


Upravo tako, i to je neizbjezno jer stvar pocinje i zavrsava opet analogno. Pri snimanju i produkciji se i dalje ne moze izbjeci 'nastimavanje' nivoa snimljenog na najblize moguce 0dBFS, sto je zapravo teze s digitalijom jer se prelazak preko maksimuma ni najmanje ne prasta - nije soft clipping i izoblicenje kao kod analogije. To je uvijek potrebno jer zelimo snimiti najsiri dinamicki opseg. Tek kasnije tokom miksanja se podesavaju nivoi u digitalnoj domeni, najcesce u 32 bita s golemim dinamickim rasponom, s prakticno nikakvim gubicima, ali ako izvor nije odradjen kako spada, tom materijalu nema spasa. Gaso ce kao iskusni snimatelj znati da je cesto moguce spasiti analognu snimku koja je ptisla 'u crveno' da bude upotrebljiva, dok je vecina digitalnih snimaka na kojima se to dogodilo vrlo tesko spasiva.

Moze li zapis sadrzavati stvarnu 24-bitnu rezoluciju, nakon masteriranja? Da, moze - jer je sasvim moguce da je neki od mikrofona u miksu stisan u odnosu na druge kanale, cime je njegova efektivna rezolucija, makar manja od 24 bita, pomaknuta na nize bitove - primjerice, ako je bila 20-bitna, i stisana za cca 12dB, bitovi su se pomakli za 2 bita nize, i nalaze se u bitovima 21..1. Ako je neki drugi kanal glasniji i doseze 0dBFS, a neki drugi jos tisi, njihov ukupni zbroj daje realni 24-bitni zapis. Prilikom reprodukcije, moguce je da se dio tog signala u najnizim bitovima utopi u shumu i izoblicenju, no trik je u tome da se audio signal pokusava odrzati nekoreliran sa sumom i izoblicenjima, jer ga tada uho moze 'izvuci' iz suma i izoblicenja - nesto sto mozak radi stalno, i razlog zasto mozemo percipirati auditornu informaciju koja je formalno ispod razine pozadinske buke. Medjutim, toga svega ne bi bilo kad sam sustav obrade jednom napravljenih snimki ne bi imao dovoljno visoku rezoluciju, a pogotovo ne ako tog materijala jednostavno uopce ni nema na snimci jer se vec prilikom snimanja i AD konverzije pogubio u nesavrsenosti sustava.

Poanta cijele ove prodike je, nema 'duhova iz boce', tehnologije koja 'sama' rijesava sve probleme i ne moze se nista zeznuti. Tko ne razumije osnovne principe kako sustav radi, lako ce se naci u problemima, i sa savrsenom opremom.


Objavio: hudo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 11:43
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:


Jos jednostavnije receno, ukupnu glasnocu srži nekog audio materijala i u digitaliji treba drzati prilicno visoko kako bi ostalo dovoljno dinamicke rezolucije za low level signale u kojima su zapisani recimo ambijentalne informacije


Dali bi rekao onda da su Chesky izdanja pretiha? Njihove albume redovno moram pojacavati cca 50% vise nego sve ostalo.
Svidja mi se obilje rezerve za dinamicke djelove, ali i ovo sto kazes za tihe djelove koji su sada jos tisi ima smisla. Sada cu poceti sumnjati svaki put kada budem slusao nesto od Chesky, dali sam cuo sve tihe detalje ili moram jos pojacati:(

Sto se tice preampa; sto se desava za izlaznim otporom pasivnih preampa, nesto sam bio citao da aktivni drze stabilni otpor (~500-2000ohm) pa je kombinacija za izlaznim ampom laksa (kazu da razlika mora biti barem 10x), kako ti izgleda kod pasive? Dali postoji i izlazni otpor izlaznog ampa, ili sam upravo provalio zescu glupost?

EDIT: zasto svaki put kada stavim novi post, forum doda brdo praznih linija na kraj pa moraz editorati i brisati!?


-------------
"Vodič kaže da ne postoji vještina letenja - rekao je Ford - ili točnije rečeno, štos je u tome da naučiš kako da se baciš na zemlju i promašiš"


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 12:08
Ne znam na sto mislis od izdanja, al ja nebi sumnjao u Chesky , klasicna, ova ona glazba svaka trazi na neki nacin drugacije odnosenje prema dinamici.

Pasiva sa klasicnim potenciometrom/atenutorom varira u izlaznom otporu od blizu nule na skroz stisanom, pa u red par kilooma pa na najglasnijem se spusti prema otporu izvora.

Izlazna pojacala imaju izlazni otpor, jos nazivan unutranji otpor, najcesce je prezentiran kroz damping fakktor pojacala

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 01.listopad.2019 u 12:59
Originalno postano od strane člana: ilimzn ilimzn napisao:

Upravo tako, i to je neizbjezno jer stvar pocinje i zavrsava opet analogno. Pri snimanju i produkciji se i dalje ne moze izbjeci 'nastimavanje' nivoa snimljenog na najblize moguce 0dBFS, sto je zapravo teze s digitalijom jer se prelazak preko maksimuma ni najmanje ne prasta - nije soft clipping i izoblicenje kao kod analogije. To je uvijek potrebno jer zelimo snimiti najsiri dinamicki opseg.


Hmm, šta nije malo benignije (i češće) slučajeve digitalnog clippinga, tipa kad samo oštri tranzijent probije prilično lako softverski ispravit u produkciji? Jasno, kad konstantno klipa tu nema puno pomoći osim krenut ispočetka.


Objavio: hudo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 13:11
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:


Izlazna pojacala imaju izlazni otpor, jos nazivan unutranji otpor, najcesce je prezentiran kroz damping fakktor pojacala


Koja je razlika u izlaznom otporu izmedju cjevi, tranzistora, i dali ovisi o klasi?
Neki proizvodjaci se hvale nedostatkom povratne veze, kao to je bolje za zvuk (Audio analogue puccini npr), imaju dosta mali damping faktor (~50), sto bi znacilo mali interni otpor? Dokle neki drugi tipa Naim zna imati damping faktor od tisucu i vise.
Dali nam to pomaze u uparivanju prampa i zvucnika sa izaznim ampom?


-------------
"Vodič kaže da ne postoji vještina letenja - rekao je Ford - ili točnije rečeno, štos je u tome da naučiš kako da se baciš na zemlju i promašiš"


Objavio: ilimzn
Datum objave: 01.listopad.2019 u 13:24
Originalno postano od strane člana: donkimizer donkimizer napisao:

Originalno postano od strane člana: ilimzn ilimzn napisao:

Upravo tako, i to je neizbjezno jer stvar pocinje i zavrsava opet analogno. Pri snimanju i produkciji se i dalje ne moze izbjeci 'nastimavanje' nivoa snimljenog na najblize moguce 0dBFS, sto je zapravo teze s digitalijom jer se prelazak preko maksimuma ni najmanje ne prasta - nije soft clipping i izoblicenje kao kod analogije. To je uvijek potrebno jer zelimo snimiti najsiri dinamicki opseg.


Hmm, šta nije malo benignije (i češće) slučajeve digitalnog clippinga, tipa kad samo oštri tranzijent probije prilično lako softverski ispravit u produkciji? Jasno, kad konstantno klipa tu nema puno pomoći osim krenut ispočetka.


Upravo obrnuto - radi frekventne distribucije tipicne audio snimke, velika je sansa da ce clipping nastupiti radi neke dosta niskofrekventne note. Digitalnu sustav radi savrseni rez i sve sto je bilo superponirano na signalu niske frekvencije (a obicno je puno manje amplitude) je kompletno odrezano, dake imas kompletni ispad signala. Tako nesto ces jako tesko pokrpati, definitivno ne automatski.
Kod analogije (traka) se dogadja kompresija, obicno dobrih 6dB oprije nego dodje hard clip (kod digitalije je uvijek hard clip) i snimku koja je na rubi zasicenja se cesto moze dosta dobro spasiti, pogotovo ako je digitalizirana (uzme se obrnuta krivulja od transfer krivulje trake).
Tek danas kad se ima realnih 19-20 bita rezolucije (ponekad i vise) se u digitaliji moze priustiti 6dB headroom i cak i uporaba kompresora koji radi slicno kao traka (ali s obzirom na digitalnu obradu bez kasnjenja, tj. reagira instant na pre-pobudu). Medjutim, u nekim situacijama te stisce s 'donje strane' shum i buka raznih vrsta koju je nekad u post produkciji lakse a nekad teze 'ukrotiti' pa opet treba naci pravi kompromis. Ali zato postoje snimatelji, i ne uspijeva bilo kome stvari posloziti kako treba.


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 13:26
Ako je zaklipao sam mikrofonski pre, ili je zaklipao A/D jer je dobio previsok analogni signal, to je tako snimljeno i gotovo. U postu se alatima moze to ublaziti ali kod izrazenijih slucajeva nema pomoci, a i taj declipping alat nije svemoguc i utjece na signal htio nehtio.

I sam postprodukcijski software u kojem se radi obrada u cistoj digitalnoj domeni daje svoj pecat, i svaki dodani alat/plugin ima svoj, zato je potrebno pazljivo i s razmujevanjem koristiti sve to ukoliko se zeli ostaviti prirodnost u finalnom miksu. Prednost softvera je sto je nemoguce u njemu samom nepovratno ostetiti ili zaklipati materijal i ukoliko se napravi greska moguce je vratiti se i ispraviti je. Zapravo ono što klipa je DAC a ne materijal. Danas softveri i pluginovi rade u 32 i cak 64bitnom svijetu , teroteska dinamika i njena rezolucija su ogromni upravo da sama informacija ne moze biti unistena ili okrasljena. Ono sto ipak utjece na zvuk jesu algoritmi i to postaje sve bolje i neutralnije.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 01.listopad.2019 u 13:52
Originalno postano od strane člana: ilimzn ilimzn napisao:

Upravo obrnuto - radi frekventne distribucije tipicne audio snimke, velika je sansa da ce clipping nastupiti radi neke dosta niskofrekventne note. Digitalnu sustav radi savrseni rez i sve sto je bilo superponirano na signalu niske frekvencije (a obicno je puno manje amplitude) je kompletno odrezano, dake imas kompletni ispad signala. Tako nesto ces jako tesko pokrpati, definitivno ne automatski.


Gledao sam jednom "majstora", ošišalo mu vrh tako i naravno čuje se PUC svaki put zasvira to mjesto, pa zumira on to u nekom vizualnom editoru i lijepo ručno snizi i nacrta zaobljeni vrh umjesto ravnog, problem riješen. haha
Iskreno, nije me to nikad previše mučilo čak ni na skromnijem snimateljskom setupu, naštelavam kak si rekao ručno da ne ide u kliping i nakon toga se molim da ne zasvjetli crvena lampica. Pa čak i ako bi se noise floor koji bi se digao radi toga možda previše, nije bio čujan, iako znam da je bio dost kontaminiran.


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 13:58
Pomaze dobar limiter s mekanim koljenom, u samom mic preampu, znaci analognoj domeni.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Apparatus
Datum objave: 01.listopad.2019 u 15:49
Napokon odličan razvoj teme. Hvala Gašo i Ilimzn.

-------------
https://www.youtube.com/watch?v=LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, Tara Labs Quantum III, KEF Model 101 Reference


Objavio: Gašo
Datum objave: 01.listopad.2019 u 21:15
Originalno postano od strane člana: hudo hudo napisao:

Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:


Izlazna pojacala imaju izlazni otpor, jos nazivan unutranji otpor, najcesce je prezentiran kroz damping fakktor pojacala


Koja je razlika u izlaznom otporu izmedju cjevi, tranzistora, i dali ovisi o klasi?
Neki proizvodjaci se hvale nedostatkom povratne veze, kao to je bolje za zvuk (Audio analogue puccini npr), imaju dosta mali damping faktor (~50), sto bi znacilo mali interni otpor? Dokle neki drugi tipa Naim zna imati damping faktor od tisucu i vise.
Dali nam to pomaze u uparivanju prampa i zvucnika sa izaznim ampom?
Nazalost Hudo, to je savim druga tema i problematika, ne mozemo bas skakat iz grma u grm, a i odogvor je puno duži i kompliciraniji od pitanja, cak mislim da je nedavno pisano nešto po tom pitanju.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 01.listopad.2019 u 21:43
Originalno postano od strane člana: hudo hudo napisao:

Dali bi rekao onda da su Chesky izdanja pretiha? Njihove albume redovno moram pojacavati cca 50% vise nego sve ostalo.
Svidja mi se obilje rezerve za dinamicke djelove, ali i ovo sto kazes za tihe djelove koji su sada jos tisi ima smisla. Sada cu poceti sumnjati svaki put kada budem slusao nesto od Chesky, dali sam cuo sve tihe detalje ili moram jos pojacati:(

Imam jedno izdanje, baš David Chesky zapravo. Kolko vidim pjesme nisu individualno normalizirane nego vjerojatno album kao cjelina. Pa imaš recimo prvu stvar koja ima najjači pik na -1 dBFS, recimo da se ravnaju po njoj, a onda iduća pjesma naj pik na -15dBFS. Ti bi to mogao normalizirat da ne moraš pojačavat, ali će onda album kako ga je umjetnik zamislio izgubit smisao ako budeš slušao pjesme po redu. haha


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 13:24
Koji album konkretno?

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 02.listopad.2019 u 13:33
David Chesky - Piano Concertos 2 & 3 (JD404)


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 13:43
Zadrzana je dinamika i glasnoca stavaka kako je pisano. Nema se tu sto prckati.

Sad sazmislite sto bi ljudi doma radili da nema uporabe kompresije u izradi albuma?

Vrlo malo toga je moguce izdati i slusati bez dodanih kompresija dinamke, naravno tu ima more raznih kompresora i nacina koristenja istih. Al u globalu, ni najbolje snimke klasike nisu bez kompresije i ekvalizacije.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 02.listopad.2019 u 14:03
Jasno, al evo vidim i ja, niš čudno, da moram pojačat cca 15dB glasnije neg što slušam većinu glazbe da bi perceptivno došao na svoju "uobičajenu" glasnoću. haha

Pa jača kompresija je nažalost nužna za konzumerske proizvode, a koliko sam upućen i općenito je nužan minimum kompresijske intervencije na iznimno jakim tranzijentima koji perceptivno ne donose puno (u odnosu na niži), a tjeraju amp/zvučnik u nepotrebne ekskurzije, pogotovo s obzirom na to da moraš cijeli sadržaj dodatno pojačati.


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 14:17
Sad nakon odmah stavi onu Metallicu

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 02.listopad.2019 u 14:34
Uf, ne bacaj uroke, već mi se jednom dogodilo, najgore 3 sekunde mog života. Puštam neku traku od Pirata s Kariba, a nju isto treba pošteno otfrljit, ipak ima tu i finog 20Hz sadržaja koji neće natiho drmusat kak treba. haha I nekak, ne znam kako, zašto, dođe na red ona još gora Metallica, Death Magnetic. Lijevom rukom se primam za herc, a desnom bacim na pot. Nakon toga sam pol sata provjeravao jel iz čega izlazi bijeli dim i jesu se kupole visokotonaca preokrenule naopačke. Sreća blago su nastradale samo uši, a i muzički ukus se poboljšao ekspresnom eliminacijom dotičnog audio sadržaja. haha



Objavio: zed_alive
Datum objave: 02.listopad.2019 u 15:30
Originalno postano od strane člana: donkimizer donkimizer napisao:

Jasno, al evo vidim i ja, niš čudno, da moram pojačat cca 15dB glasnije neg što slušam većinu glazbe da bi perceptivno došao na svoju "uobičajenu" glasnoću. haha


isplati se itekako kad izvedba ima sama po sebi bitan dinamički raspon


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 15:51
Hint, OST od Interstellara, ako zelite testirat rezoluciju i kvalitetu sustava. Tihi pasazi imaju informaciju u informaciji, a krešendosi ne smiju tjerati na stisavanje.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: MiljenkoC
Datum objave: 02.listopad.2019 u 16:27
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Hint, OST od Interstellara, ako zelite testirat rezoluciju i kvalitetu sustava. Tihi pasazi imaju informaciju u informaciji, a krešendosi ne smiju tjerati na stisavanje.

Potpuno se slažem Bravo
Samo za info, kako ti se svidjela reprodukcija kod moje malenkosti?
Može biti Ok ili not ok



-------------
Obi-Wan Kenobi says "Use the search Luke", and Yoda says "RTFM, you should"



Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 17:57
Iskreno, najljepse iskustvo sto sam dozivio od PMCa i McIntosha, koliko me pamcenje sluzi. Mocan, kulturan sistem za uzivanje u glazbi.

Ne zivim s tim sustavom u toj prostoriji pa nisam promisljao moze li to bolje, al mi je interesantno bilo slusati mjuzu. Znaci ima mojo.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 18:41
Interstellar je po meni masterpiece moderne glazbe, sto skladateljski, sto produkcijom. Testament Zimmerovoj genijalnosti.

Putovanje za duh i tjelo ciji intenzitet ovisi o kvaliteti sustava.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 18:46
Iskreno, ovo nije tema, al sam to spomenuo jer sam bas u tom trenutku slusao taj OST i zazelio napisati dozivljaj.

Mislim slusam ga i sad, vljada 15ti puta.

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: donkimizer
Datum objave: 02.listopad.2019 u 19:54
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Hint, OST od Interstellara, ako zelite testirat rezoluciju i kvalitetu sustava. Tihi pasazi imaju informaciju u informaciji, a krešendosi ne smiju tjerati na stisavanje.


Ih, a tek informacija u bajsu. Kak sam navikao na fullrange, kad god si to pustim na bookshelf bude ko da slušam samo pola raspona. haha


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 20:05
Ili pola toga ne cujes

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: zed_alive
Datum objave: 02.listopad.2019 u 20:12
ak kod sebe pol toga ne čuješ, kod mene si onda čuo četvrt... haha


Objavio: donkimizer
Datum objave: 02.listopad.2019 u 20:32
Ma imaju i tvoji malo basa, samo moraš zabit glavu u pravi kut sobe. haha


Objavio: zed_alive
Datum objave: 02.listopad.2019 u 20:49
I prste u uši, da atenuiram ostatak spektra haha


Objavio: Gašo
Datum objave: 02.listopad.2019 u 21:02
Nhahaecemo o sobama, to je nepristojno.  Srecom ja nemam velikih problema sa sobom.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Apparatus
Datum objave: 02.listopad.2019 u 21:12
Ni ja sa sobom. 
haha


-------------
https://www.youtube.com/watch?v=LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, Tara Labs Quantum III, KEF Model 101 Reference


Objavio: donkimizer
Datum objave: 02.listopad.2019 u 21:27
Originalno postano od strane člana: zed_alive zed_alive napisao:

I prste u uši, da atenuiram ostatak spektra haha


Pa znaš kaj, imam čepiće za uši sa umetcima za različite razine atenuacije, ne znam koliko nelinearno atenuiraju preko spektra, ali možda pomogne. haha


Objavio: MiljenkoC
Datum objave: 03.listopad.2019 u 14:33
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Interstellar je po meni masterpiece moderne glazbe, sto skladateljski, sto produkcijom. Testament Zimmerovoj genijalnosti.

Putovanje za duh i tjelo ciji intenzitet ovisi o kvaliteti sustava.

THX Gašo.
Nisi morao baš hvaliti.
BTW, nakon što si mi done OST poslušao sam ga više puta nego ti obrva
A glede Zimmera nama što dodati cool


-------------
Obi-Wan Kenobi says "Use the search Luke", and Yoda says "RTFM, you should"



Objavio: Gašo
Datum objave: 03.listopad.2019 u 16:26
A što sam trebao seruckati di ne treba? Dozivljaj kako nesto odrađuje nije tesko dobiti i opisati ga ako je istinit.
Treba znat napisat kobase o necemu sto ne drzi vodu a ocekuje se pozitivna recenzija, a dugacija od svih ostalih hvalospjeva, e to je dead end.



-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: maltus
Datum objave: 03.listopad.2019 u 19:11
https://www.youtube.com/watch?v=DY8nqIfsQkU" rel="nofollow - Jel' to ovo?


-------------
Samo glazbu slusam :)


Objavio: Apparatus
Datum objave: 03.listopad.2019 u 20:35
Još bolje ovo. Nakon deset čuki izletim iz kuće s upaljenom motorkom i pokoljem sve susjede.
haha




-------------
https://www.youtube.com/watch?v=LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, Tara Labs Quantum III, KEF Model 101 Reference


Objavio: Gašo
Datum objave: 03.listopad.2019 u 20:42
Nije ni jedno od toga, ima deluxe(normalna duzina) verzija albuma, a pretjerivati nikad nema smisla

https://www.youtube.com/watch?v=o_vu-uJ2ilY&list=PL0GYXWCSuXRcGhWDIvEdU76IJRrFBHd3w" rel="nofollow - OVO




-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: Gašo
Datum objave: 04.listopad.2019 u 12:42
Sorry Miljac moral bum ponovo poslusat, sad sam se setil da si onaj panj podvalil pa me hitilo, i sve mi cudno celo vreme kak je moguce da mi Mek i PMC zvuce dobro.haha

-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: zed_alive
Datum objave: 04.listopad.2019 u 13:07
kakav sad panj?? si pal prek panja na glavu, il te hitila neka Miljčeva brlja? haha


Objavio: MiljenkoC
Datum objave: 04.listopad.2019 u 13:21
Originalno postano od strane člana: Gašo Gašo napisao:

Sorry Miljac moral bum ponovo poslusat, sad sam se setil da si onaj panj podvalil pa me hitilo, i sve mi cudno celo vreme kak je moguce da mi Mek i PMC zvuce dobro.haha

Sorry Gašo!
Ali nisi u pravu haha
Panj je bio poslije uz prisustvo još jednog kolege.
Ovo je bilo prije. Slušali smo OST na tvom(mom) tvikanom RPI-u i Foobaru.
Priznao si da je na Foo-u zvečalo bolje!

Melitaaaaaaaaaaaaa haha


-------------
Obi-Wan Kenobi says "Use the search Luke", and Yoda says "RTFM, you should"



Objavio: donkimizer
Datum objave: 04.listopad.2019 u 13:47
Pa ti vjeruj audiofilima kad evaluiraju opremu. haha


Objavio: Gašo
Datum objave: 04.listopad.2019 u 19:25
Dinosaur sa slonovskim pamcenjemhaha.   Ajd ne ki bu, i ak ti je vazno.  

Mene boli rit kaj drugi misle i cuju na sustavu koji sam sebi slozil.


-------------
RPi3+Digi Pro(Soundness mod), AD1865 filterless non oversampling DAC ,Marohei Maduro S, Pioneer C-21,Marohei Maduro S, Pioneer M-22, Neotech SOCT-18 TP, ATC SCM 19 V2


Objavio: doro
Datum objave: 08.listopad.2019 u 19:55


-------------
Primare A30.1 mkII,Pro-Ject Tube box,Teac TN-300,Sony sacd XA 3000ES,Pioneer SACD 696,Proac Response One SC,Atacama SE 24.


Objavio: Apparatus
Datum objave: 08.listopad.2019 u 20:16
Ni krivi ni dužni doznasmo čime Doro tretira hemiće. Ja moro zaguglat da vidim što je to uopće. Blago meni.
haha


-------------
https://www.youtube.com/watch?v=LQHk5qwEDPU" rel="nofollow - dCS Puccini MkII & U-Clock, AQ Sky, Krell FPB300cx, AQ Sterling 2, Sonus faber Amati Futura, Tara Labs Quantum III, KEF Model 101 Reference


Objavio: doro
Datum objave: 11.listopad.2019 u 09:12
Originalno postano od strane člana: Apparatus Apparatus napisao:

Ni krivi ni dužni doznasmo čime Doro tretira hemiće. Ja moro zaguglat da vidim što je to uopće. Blago meni.
haha


Promasio si ceo fudbal...to za ovog iznad kojeg boli rit

-------------
Primare A30.1 mkII,Pro-Ject Tube box,Teac TN-300,Sony sacd XA 3000ES,Pioneer SACD 696,Proac Response One SC,Atacama SE 24.


Objavio: zed_alive
Datum objave: 11.listopad.2019 u 11:39
je, ali audiofili uobičajeno preporučuju uglavnom ono što su sami isprobali kod kuće haha


Objavio: doro
Datum objave: 13.listopad.2019 u 09:14
Originalno postano od strane člana: zed_alive zed_alive napisao:

je, ali audiofili uobičajeno preporučuju uglavnom ono što su sami isprobali kod kuće haha


Ma ne preporucili budu kaj su kupili za suseda kod njega

-------------
Primare A30.1 mkII,Pro-Ject Tube box,Teac TN-300,Sony sacd XA 3000ES,Pioneer SACD 696,Proac Response One SC,Atacama SE 24.



Ispiši stranicu | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.10 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2017 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net