Hi-Fi

pretraga  


Acoustic Energy AE 120 - Audiofil - feel the sound -

Acoustic Energy AE 120

Velika Britanija je država koja je kroz stoljeća svojim društveno-političkim ustrojem izazivala pažnju ostatka svijeta. Razne borbe i spletke oko kraljevskog prijestolja bile su ponekad važnije od ekonomskog razvoja. Usprkos raznim unutrašnjim previranjima i kolonijalnim zahvatima razvijala se književna i glazbena kultura. Zadnjih tridesetak godina zemlja je poznata po velikom broju kvalitetnih rock sastava ,kompozitora, audio/video proizvođača. Jedan od poznatijih proizvođača je i Acoustic Energy.

UVOD
Kompanija Acoustic Energy je utemeljena 1987, prvobitno je bila smještena u zapadnom djelu Londona, kasnije se seli u Cotswolds.
U 1988 je lansiran model AE1, on je bio izvorno dizajniran da zadovolji potrebe profesionalnog audio tržišta. Sam zvučnik je nudio sjajnu preciznost stereo slike, dinamiku i transparentnost koja je bila spojena s visokom moći rukovanja. Zbog ovog proizvoda kompanija se višestruko okoristila. Model AE1 je stekao globalan ugled među glazbenicima, snimateljima i studijskim inženjerima. Kasnije je AE1 pobjedio na svim testovima kod prominentnih britanskih audio tiskovina. Godine 1991 i 1992 dobiva nagradu za najbolji monitorski zvučnik. Zahvaljujući ovom prpizvodu, AE je izrastao iz male tvrtke u tvrtku s velikim pogledom prema svjetskom audio tržištu. Nakon mnogih uspjeha, kompanija je razvila nekoliko značajnih proizvodnih serija kao što su : 100, 300, 500 i reference serija. Reference serija je postala najpoznatija po modelima AE1, AE2 i monumentalnom AE5. U kasnim devedesetima stižu novi audio hitovi kao što su ; Aegis Evo, Aesprit i revolucionarni Aego.
Kompanija AE stiže u Hrvatsku tek 1998 godine, negdje u kasno ljeto, vjerojatno zato jer distributeri do tada nisu imali dobru moć zapažanja. Prvi modeli koji su bili tada rasprodani su iz serije 100, od najmanjega monitora pa sve do mega subwoofera. Od tada su zvučnici AE postali vrlo opasna konkurencija svojoj britanskoj braći a i šire. Model AE 120 je u odnosu na strane audio tiskovine kod nas nešto lošije prošao vjerojatno zbog neadekvatnoga set-upa ili možda zbog nenaklonosti recenzenata prema još jednom britanskom proizvodu.

OPIS
Model AE 120 je moćni stjegonoša serije 100, svojim vitkim linijama odudara od ostalih zvučnika. AE12O je trostazni bass reflex zvučnik. Visokotonac od 25mm i srednjetonac od 110mm su vezani za dvostruki reflex otvor s prednje strane.Preostale dvije bass jedinice od 110mm su vezane za otvor sa stražnje strane. Ispod visokotonca a između dviju bass reflex otvora nalazi se utaknuta markica sa logom kompanije.
Frekventni raspon se kreće od 33 Hz pa sve do 21kHz. Impedanca je 8 ohma a osjetljivost je 89 db što je vrlo zahvalno jer ne zahtjeva snažna pojačala. Na stražnjoj strani se nalaze tri para zvučničkih priključaka, za bi-wiring i tri-wiring. Vrlo zanimljiva kombinacija koja se ne nalazi tako često u zvučnicima. Sam finiš zvučnika je vrlo zanimljiv, zapravo sve stranice su obložene specijalnom glačanom tapetom u boji ružinoga drva. Okvir za zvučničke terminale je prilično velik. Sa stražnje strane pri dnu se nalazi otvor za dodatno punjenje pijeskom. Na dnu se nalazi posebna platforma koja se vijcima umontirava u sam zvučnik, na nju se dodatno stavljaju šiljci. Dimenzije su : 920mm(sa platformom i šiljcima 960mm)visina, 180mm je širina, 270mm je dubina.
Težina je 25kg po komadu što je respektabilan podatak. Na tržištu danas postoje samostojeći zvučnici čija težina ne prelazi jedva 12 kg. Dobro težište garantira stabilnost prilikom smještaja zvučnika.
Zaštitna mrežica je u crnoj boji a logotip se nalazi u njenom gornjem kutu.

ZVUČNI DOJMOVI
Stockholm Guitar Trio /Albeniz,Granados,Ravel,Peterson-Berger
Moja malenkost voli dosta često slušati akustičnu glazbu, pa je zbog toga u ladici cd playera našao album u produkciji tvrtke Opus 3. Moram reči da je to zanimljiv glazbeni uradak posebno zbog toga što je snimljen analogno preko klasičnog magnetofona i miksan preko cijevne mix konzole. Od samoga početka pa sve do kraja dominirala je nevjerojatna čistoća u bass i srednjetonskoj sekciji. Ugodna mekoća akustične gitare je ispunjavala sobu u kojoj sam slušao omiljenu glazbu. Svaka žica te gitare u najmanjim segmentima je bila prepoznatljiva do najfinijh detalja. Stekao sam dojam da mogu prepoznati prebiranje prstima po gitari. Fascinantno u svemu tome je to što su tri muzičara kreirala nevjerojatno bogatu pozornicu. Zaista glazba je imala svoju tečnost poput kakve rijeke. Ovdje je AE120 dokazao zašto nosi ime Acoustic Energy, energija koja je proizlazila iz zvuka akustičnih gitara je bila dostatna da napuni slušatelja za dugotrajno slušanje glazbe.
Jim Brock/Van Manakas - Letters from the Equator
Kako se ne bi previše opustio uz akustičnu gitaru, stavio sam malo jazza koji je pun dinamike u player. Od prvoga takta osjetio sam fenomenalan dinamički otklon koji su AE zvučnici prenijeli sa takvom lakoćom koja se može čuti samo u skupljim zvučnicima. Preko kompozicija kao što su : Jumbie Dance, Cantina, Cholla sa razaznao raspored glazbenika, sve je tu bilo, potreban fokus i dobro ocrtan timbar svakoga instrumenta. Ono što je posebno važno kod jazz glazbe a to je atmosfera u kojoj se dešava radnja, također je bilo prisutno. AE su iz moje sobe stvorili mali jazz klub, uh što sam bio ugodno iznenađen, jedino što je možda nedostajalo je nekakva plavuša u tankoj i pripijenoj haljini. Povećanjem razine glasnoće nisam primjetio pomake prema bilo kakvoj distorziji zvuka.
Simple Minds-The Best of
Rock glazba kao da je stvorena za AE120, sve je tu prisutno, bass čvrst i volumenom definiran, srednjetonsko područje upečatljivo do samoga bola, ni visokotonsko područje u kvaliteti ne zaostaje. Jim Kerr i njegova družina me tjeraju na kratki povratak u prošlost kada sam pratio glazbena zbivanja od koncertne dvorane pa sve do posjećivanja kultnih diskoteka kao što su : Saloon, Kulušić, Jabuka. Dinamika, dinamika me pratila posebno od hitova :Waterfront, Alive and kicking, Glittering Prize, sve je sa potrebnom mjerom, nema razuzdanosti koja ponekad zna pratiti zvučnike. Posebno bih želio istaknuti vrlo poželjnu osobinu ovih AE zvučnika a to je tonsko-dinamička postojanost u svakom pogledu.
Yammat-Plan B
Napokon sam se zaželio modernih domaćih glazbenih uradaka. Vokal Ivane Babić je bio vrlo senzualan, vrlo dobro ocrtan, bravo AE.
Kompozicija Putujem mi je došla kao pravo relaksirajuće sredstvo za opuštanje. Iz AE zvučnika je dopirala glazba, samo glazba. U ostatku albuma se također moglo uživati, bez dodatnih primjesa ili koloracija.U pjesmi Montreal sam osjetio veoma zanimljivu prezentaciju u kojoj se isprepletali zvukovi modernih elektronskih instrumenata sa glasom Ivane Babić, vrlo čisto i nenametljivo, ali koja je to ekstenzija u bassu, za poželjeti.
Šaban Bajramović- a gypsy legend
Glas poznatoga romskog etno glazbenika uvijek je bio više nego unikatan. Osobno pretpostavljam da je sve to zbog lošega tretmana u zatvoru, naime na Golom Otoku je bio zbog svoje nacionalnosti koja se ponekad nije uklapala u ondašnja društveno-politička zbivanja. Za kraj testa sam odabrao dvije kompozicije koje svojom atmosferom odskaću od uobičajenih pjesama. Kroz kompoziciju Pelno Me Sam(zatvoren sam) AE zvučnik je prezentirao određenu tugu u glasu Bajramovića, vjerojatno zbog teškoga života. U cijeloj toj priči posebno me se dojmila prezentacija akustičnih instrumenata kao što je : gitara, kontrabas i violina. Zvuk klarineta je pokazao koliko stvarno AE može svirati visoko, bez premca kao da ima ugrađen supervisokotonac. Zapravo AE je kroz ovu pjesmu sam ispričao jednu tužnu priču o čovjeku koji piše pismo i istovremeno plače nad svojom sudbinom u zatvoru, njegova majka je stotinama kilometara daleko, daleko da bi svojega sina utješila u njegovoj boli. Nažalost on je i kruha gladan, ne želi umrijeti gladan, koliko stvarno duša boli, koliko to daleko može otići. Atmosferu tuge i boli posebno su dočarali klarinet i kontrabas. Moram priznati da je prezentacija bila tako uvjerljiva da je i na trenutak suza meni na oko kanula.
Kompozicija Dade, dade(Oče, oče) predstavlja sasvim drugu atmosferu, mene podsjeća na Sarajevo negdje u proljeće 1983 godine, mjesto je koloritni lokal zvan Kape Kula.Prostorija lokala je zadimljena, kontrabasist svojom svirkom daje takt pjesmi ali i dozu napetosti, pogledi šaraju od stola do stola. U ovom slučaju AE se pokazao kao gospodar situacije, čvrst i definiran bass, vrlo prozračno srednjetonsko područje i pomalo smireno visokotonsko područje. Zvuk kontrabasa imao je strašan autoritet, mogla se osjetiti i boja materijala samoga instrumenta.Pozornica je imala svoju dubinu, iznimnu širinu i potrebitu visinu. Sve u svemu jedna više nego upečatljiva prezentacija zvuka.

ZAVRŠNA MISAO
Kompanija AE je napravila zvučnik koji po svojim kapacitetima spada u raritetne modele na tržištu. Model AE 120 je zvučnik koji pomalo rokerski nastupa prema svakoj vrsti glazbenoga žanra.To dakako možda se ne bi svidjelo zagriženim klasičarima ali svakako daje veliku notu života glazbi. Njegov zvuk bi se mogao opisati kao dosta neutralan sa laganim nagibom prema velikoj otvorenosti.Transparentnost se proteže kroz cjelokupan tonski spektar. Možda manji nedostatak je u filigranskim detaljima i pripadajućoj ljepoti. Vjerojatno bi ti detalji dodatno popunili sam zvučnik ali bi onda i njegova cijena bila obilato popunjena. Sam zvučnik je lagan za pogonjenje, ukoliko se nađe pojačalo koje je bogato snagom i kvalitetom može se očekivati i više od puke reprodukcije glazbe. Zvučnik AE120 traži dobar smještaj u prostoriji. Kada se on uklopi u dobar sustav može pružiti nebrojene sate glazbenoga užitka, dapače ne libi se on skupljoj konkurenciji pokazati zube, ima dovoljno vlastite snage da ako treba nadsvira i skuplje zvučnike. Ponekad kod odabira zvučnika treba pripaziti osim zvuka i na samu konstrukciju, pojedine bass reflex konstrukcije mogu užasno zvučati u dnevnim boravcima. Dobro je imati kvalitetno pojačalo, ali ako se ukaže dobra financijska potpora treba je iskoristiti, jeftin zvučnik može ponekad svirati ekstremno bolje sa skupljom amplifikacijom.
Osobna preporuka je - svakako poslušati.

TESTNA GLAZBA

Stockholm Guitar Trio
Albeniz,Granados,Ravel,Peterson-Berger CD

Jim Brock/Van Manakas
Letters from the Equator CD

Yammat
Plan B CD

Mostar Sevdah Reunion/Šaban Bajramović
A gypsy legend CD

Simple Minds
The Best of SACD


TESTNI SUSTAV
Pojačala : Vincent SV-238, Parasound PHP-850, Thorens MM001
CD svirač : Adcom GCD 750
DVD/SACD svirač : Pioneer DV-757Ai
Gramofon : Dual Golden 1
Gramof.zvučnica : Benz Micro MC Silver
Interkonekti: VDH The Second(XLR), VDH The Source Hybrid(RCA), Audioquest Jaguar(RCA), Audioquest VSB-1(RCA),Audioquest Jade(RCA),Kimber Kable KS1010(RCA)
Zvučnički kabeli: VDH CS122,VDH The Royal Jade Hybrid
Strujni vodovi : Adcom power cord, MIT Z cord



OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
transparentnost, dinamika, muzikalnost
moglo bi bolje
oštri vanjski bridovi, manjak filigranskih detalja

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Uradi sam
- DIY Zvučnički kabeli
Forum: Audio komponente
- EXCITERs
Forum: Računala i audio
- Daphile
Forum: Audio komponente
- DIGITALNI kazic
Forum: CD i ostali mediji
- JAZZ KLUB
Forum: Audio komponente
- Kombiniranje AV sa stereo sustavom
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike

UPRAVO SE ČITA


Krklec - Sound Carrier
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo
napisao: Darko Brlečić
Vecteur L-4.2 CD Player
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Cd player
napisao: žac
Synergistic Research - Alpha Sterling
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Interkonekcijski kabel
napisao: Darko Brlečić
Energy Connoisseur C7
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: Darko Brlečić
Rotel RB 1080
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Izlazno pojačalo
napisao: Darko Brlečić

POSLJEDNJE NOVOSTI


Stoljeće točnosti zvuka - 100 godina Ortofona
Nova Monitor Audio Monitor serija
JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu