Hi-Fi

pretraga  


Rega Jupiter,Bryston 3B SST, BP 25 DA, Dali - Audiofil - feel the sound - Grupni test

Rega Jupiter,Bryston 3B SST, BP 25 DA, Dali

Nakon što sam prije nepuna dva mjeseca ugostio 4B SST i Rega Planet player u kombinaciji sa PMC bookshelfima koji su ostavili izuzetno dobar dojam, opet sam dobio prigodu isprobati kod kuće ovaj put mlađeg brata spomenutog Brystona, sa oznakom 3B SST i starijeg brata Rega Planet playera koji ima indikativan naziv Jupiter. Pretpojačalo BP 25 DA je već gotovo nezaobilazni dio svake Brystonove SST izlazne kombinacije i sa pravom nosi naziv osnove sustava oko kog se sve vrti. Interkonekti između playera i pretpojačala su van den Hul 102 MK III, a između pretpojačala i izlaza balansirani(XLR) Straight Wire interkonekt. Zvučnički kabel je XLO electric 2x3m, a zvučnici su Dali New Suite 2.8

S obzirom da sam već dosta dobro upoznao Brystonovu kombinaciju preamp/amp i da su mi njegovi sonični dometi još dosta svježi u sjećanju, sad sam pozornost obratio na promjene u zvuku uvjetovane skoro duplo slabijim izlazom, ali i duplo skupljim playerom iz high end društva.
I moram priznati da sam naišao na neke zanimljive rezultate, no pođimo redom.

IZGLED
Najprije par riječi o dizajnu, ukratko rečeno Bryston je ružan, zapravo, ajde da se baš ne bi to pogrešno protumačilo, jer ljepota je stvar ukusa, a o ukusima se ne raspravlja, ne bih rekao baš izravno ružan, ali ima neki bezličan dizajn bez dizajna i ne djeluje nimalo atraktivno. Debela prednja stranica od eloksiranog aluminija podijeljena u tri dijela, na gornjem piše nekim dječjim slovima BRYSTON, središnji je namijenjen za dvije led lampice, a na donjem je mala četvrtasta pločica senzorskog prekidača na kojoj piše SST POWER, sve skupa izgleda kao da je precrtano iz nekog neuspjelog SF stripa iz ranih sedamdesetih.

ZVUK
Nakon što sam sve lijepo pospajao i uključio, razmjestio zvučnike, ubacio sam cd sa tri gitarista, Paco de Lucia, Al di Meola i John McLoughlin, uvalio se u naslonjač i malo pojačao (daljinski koji dolazi uz BP25 vrti motorizirani potenciometar na pretpojačalu, vrlo precizno), odmah je bilo jasno da će stvar funkcionirati uredno i da me čeka prava uživancija kod testiranja. Paco ima poseban stil sviranja španjolske gitare sa izravnim atakom na žice pod oštrim kutem, može se lijepo razabrati da žicu lovi više noktom nego jagodicom prsta, solaže su mu kratke, brze poput nekog brzog andaluzijskog potoka, a takva mu je uglavnom i glazba koju nastoji dočarati, brz ritam sa jasnim akordima i bravurozne minijature jednako brze.
Za razliku od njega, Al di Meola je nepopravljivi romantičar, tonovi su mu glatki, okrugli, nježni, stil gitariste koji unosi emocije u gotovo svaki hvat, ruku drži nisko i jagodicom prsta nastoji ublažiti svaki reski zvuk, njegove melodije naprosto lebde i očaravaju ( joj što taj čovjek voli G i H žicu na gitari) ovdje je do izražaja došao Rega player koji vlastitom melodioznošću i profinjenošću čita ove Meoline poruke i uobličuje ih u glazbu koja se može slušati satima.
E kod McLuoghlina sam se malo zabrinuo, nekako mi se zatvorilo srednjetonsko područje, a s obzirom da je do tad bilo sve u redu, tu sam karakteristiku pripisao Dalijevom zvučniku, premda još uvijek nisam siguran da nije na samoj snimci problem.
Za provjeru srednjetonskog područja odmah sam stavio malo čiste klasike, Mozartov Requiem u izvedbi bečke filharmonije, sve uredno, srednji se otvoriše, pozornica je golema, instrumenti se lako lociraju, timbar svakog pojedinačno je izvrstan, visoki vrlo detaljni, bas odličan, ukratko sve je opet na svom mjestu.
Još malo velikih orkestara pa da budem miran, stavio sam malo Wagnera i Stravinskog u izvedbi Los Angeles Philharmonic Orchestra pod dirigentskom palicom Ericha Leinsdorfa, i opet je sve uredno, Wagnerove opere su vrlo zahtjevne u dinamičkom smislu, mnoštvo puhača, tuba, rogova, do iznemoglosti izmaltretirani gudači, sve vri, naprosto se osjeti divljanje viška energije u zraku, i sve to ova testna kombinacija podnosi izvanredno, puno zraka među instrumentima, mnoštvo detalja, a opet sve fino uobličeno i muzikalno.Bio sam naprosto oduševljen, i ovdje zasluge idu prvenstveno playeru koji je ovdje pokazao ipak znatan pomak u odnosu na mlađeg brata Planeta.
Nakon simfoničara, na red su došli moji omiljeni mali jazz sastavi i naravno, Norah i Diana, imam od Nore novi album, preskočio sam Sunrise, odmah na "What am I for you", već nakon prvih taktova postadoh po tko zna koji put zaljubljen u svoje Dali frontove, smjesta sam im oprostio onaj nedostatak kod McLoughlina jer je Norah zazvučala točno onako kako ja volim, a to je kaubojski vedro i vragolasto a opet talijanski sladunjavo i lirično, meko, podatno, baršunasto, prva liga.
Diana isto, album "The girl in the other room", po meni jedan od njenih boljih, donio je neke novitete kod Diane (čistunci će biti razočarani) u smislu pomaka ka komercijalizaciji, stvar na broju tri, Temptations, zazvučala je perfektno, opet zahvala ide Dali zvučnicima koji joj daju onaj poseban sastojak koji miluje uši.
Joshua Redman je tenor saksofonista mlađe generacije kojeg jako volim slušati, tipična američka škola, klavir, tenor sax, basista, eventualno alt sax, poneka truba, mnoštvo improvizacija, duboka implementacija crnačke duhovne glazbe uz preciznost školovanog glazbenika, dobitna je kombinacija, mogu ga slušat satima, na ovoj testnoj elektronici to zvuči gotovo savršeno, Rega player mu osigura mnoštvo detalja, mesnate srednje, dubok i definiran bas, a Dali zvučnici dodaju još i fini meki prozračan i jedva čujan omotač, koji konačno definira ugođaj.
Klapa Cambi, jedna od mojih omiljenih, opet je dokazala ono što sam čuo i kod slušanja 4B SST, a to je da Bryston jednostavno ima uvijek viška snage i nema nikakvih problema sa težim dinamičkim materijalom.
Ubacio sam malo i poznate tenore na test, Carreras, Pavarotti, Domingo, sve proteklo uredno i bez iznenađenja, nakon toga ubacio sam malo i Jima Hendrixa, opet vrlo autentičan zvuk Hendrix-ove gitare (grize li je grize), jedino što sam ovdje primjetio je pomak pozornice prema naprijed i skresala se malo po dubini, ustao sam, lagano razmaknuo zvučnike i pomakao naslonjač unazad, riješeno, pozornica se vratila na svoje mjesto……hehe…to se zove prednost domaćeg terena….
Slično mi se događalo i sa ostalim rock sastavima, dok su mi s druge strane Simon & Garfunkel djelovali nekako povučeno i udaljeno, što sam opet riješio vraćanjem zvučnika na svoju poziciju.

OPIS KOMPONENTI

Bryston BP 25 DA pretpojačalo i 3B SST izlazno pojačalo


Ova Brystonova kombinacija prati kvalitet svih dosadašnjih Brystonovih pojačala, sa nekoliko izrazitih prednosti koje naprosto oduševljavaju, a to su:
Snaga i dinamika, ovo je valjda najviše uočljiva i najizraženija karakteristika kod SST serije pojačala i bez obzira dali se radilo o 4B SST sa 2 x 300 W snage po kanalu ili o 3B SST sa 2 x 175 W snage, dovoljno je malo odvrnuti potenciometar i naprosto osjetiti kako te glazba prožima.Neutralnost je još jedna od glavnih značajki, Bryston se jednostavno ne "pača" u signal, ne daje mu nikakve primjese ni obilježja, ona ga samo linearno pojačava i to u punom opsegu i bez (čujne) distorzije, to mene jednostavno fascinira, može se slušati skroz tiho, ili vrlo glasno ali uvjek se čuje svaki ton, onakav kakav je izašao iz playera i konačno uobličen u zvučniku, Bryston se tu ne miješa, on samo pojačava, odlična stvar.
I još jedna stvar je za svaku pohvalu, a to je nedostatak bilo kakvog bruma, dakle kad je mala stanka između pojedinih trackova, čuje se jednostavno tišina, a to je vrlo poželjna stvar, velika većina svjetskih audiofila brum smatra jednim od većih problema amplifikacije, kod Brystona je to riješeno izvanredno.
Cijelo vrijeme testirajući opremu, pokušavao sam utvrditi neku značajniju razliku između duplo snažnijeg 4B SST i 3B SST pojačala, ali osim osjetne razlike u težini (oko 4.2 kg) u korist 4B, razlike u zvuku, bar u ovom set up-u, jednostavno nije bilo, možda, da su kojim slučajem bili u igri neki ekstremno "gladni" zvučnici, bi se ta razlika i osjetila ali ja je nisam uspio utvrditi.
Dugo sam razmišljao što bi mogao navesti kao nedostatak, ali (pored već spomenutog izgleda) nisam mogao naći ništa posebno, jedino možda to da se ovaj izlaz najbolje snalazi kad je spojen na kvalitetno pretpojačalo balansiranim interkonektima, najbolje BP 25, što drastično poskupljuje stvar.
Za onoga tko ima dovoljno love, topla preporuka.

Rega Jupiter

Ecce hommo, netko reče, ecce player, rekoh ja…..
Eim sam ga raspakirao i pustio u pogon, već pri prvim taktovima kroz glavu mi je prostrujala pomisao: " Ti si taj player, bit ćeš moj…."
Rega Jupiter je vrlo ozbiljan i kvalitetan player, odličnog dizajna, koji naprosto oduševljava naglašenom melodioznošću i muzikalnošću, vrlo je detaljan i precizan, izvrstan u srednjetonskom području, projicira vrlo veliku pozornicu i ono što se meni posebno dopada je to da se izvanredno sljubljuje sa malim jazz orkestrima, zborovima, vokalima, a da ništa ne gubi na solidnom, jakom, čvrstom i fino definiranom basu. Eista petica.
Rega Planet, mlađi brat, je odličan player, ali Jupiter je jednostavno bolji (za nijansu ali bolji) po svim parametrima, pitajte me dali vrijedi ta razlika u cijeni toliko……hehe…you bett it does….
Jupiter ima samo jednu manu, a to je "Jupiterska cijena"…hehe…ali tko je rekao da je high end jeftin….
Zapravo, ima jedna stvar koju mu mogu upisati pod minus, a to je daljinski upravljač koji izgleda i djeluje jeftino (plastičnjak) a to mu nikako ne priliči.
I još nešto, da ne zaboravim, mora biti smješten "on top" of the system, zbog specifičnog načina umetanja cd-a…hehe…namjerno su to napravili (kurvini sinovi) …da se odmah zna tko je tu onaj "gore"….

Dali New Suite 2.8
Ono što odlikuje ova dva prekrasna dvo i po sistemca je topao i ugodan zvuk koji daje onu finalnu glazuru svakom zvučnom materijalu, visokotonac je izvrstan, detaljan, profinjen, reproducira bez problema i najviše tonove a da pri tom nimalo ne zamara. Krasi ih i vrlo koherentan i precizan zvuk sa odličnim fokusom. Srednji su isto tako vrlo ugodni i dosta detaljni, premda, a to je jedna od dvije zamjerke zvučniku, volio bih da je malo otvoreniji i transparentniji u tom području, to se najčešće neće osjetiti, ali pri reprodukciji posebno zahtijevnih materijala (veliki orkestri, veliki zborovi) zna se pojaviti ta lagana zatvorenost, doduše, neki iskusniji vlasnici Dalijevih zvučnika tvrde da se to ispravi kad se zvučnici potpuno usviraju, što je lako moguće, jer Dalijevi kartonski drajveri trebaju svakako malo duži period za usviravanje. Bas područje je po mom guštu, dovoljno brzo, sa izvrsnim atakom i fino definirano, malo mekše i sa odličnom dubinom. Zamjerka na račun basa ide kod reprodukcije materijala iz domena novijih glazbenih podvrsta, techno i rap ljubitelji bi mogli osjetiti nedostatak metalnog prizvuka.
Ovaj Dalijev uradak svoju publiku traži među akustičarima, svi akustični instrumenti imaju izvrstan timbar, uz laganu i gotovo neprimjetnu tamniju koloraciju koja daje onaj poseban efekt prisnosti i ispunjava sobu ugodnim zvukom, čistuncima i ljubiteljima analitične reprodukcije bez koloracija, to se neće dopasti, ali mene oduševljava.

Zaključak

Gotovo puna dva tjedna ta je oprema bila kod mene, puno različitih cd-ova i puno dobre glazbe je odzvanjalo stanom, na kraju sam odlučio napraviti mali eksperiment i umjesto BP 25 uključiti svoj H/K AVR 330 kao pretpojačalo.
Jako sam se iznenadio vrlo dobrom kvalitetom zvuka, istina, ne tako savršenom kao sa BP 25, ali čisto solidno, moj vrli receiver je bez problema položio test, čak i u kućnom kinu, 3B SST mu je, doduše, prilično pojačao snagu na frontovima, pa je bilo manjeg nesrazmjera ali zato je filmska glazba došla na svoje, otvoreno je novo područje za istraživanja jer, vjerujte mi na riječ, čak i DD i DTS formati dobiju jednu sasvim drugu dimenziju sa pravim pojačanjem, vrlo zanimljivo područje i tu se stvarno može svašta zanimljivo raditi.
Inače H/K receiver sam po sebi ima mrvu svijetao karakter, pa se to onda lijepo čuje i kod izlaznog pojačanja, a to opet dosta dobro paše Dalijevim zvučnicima, pa sam na moment bio naprosto fasciniran rezultatom koji sam dobio zamjenom pretpojačala.
I tek tad sam shvatio Brystonovu filozofiju, naime, taj se (za razliku od nekih pojačala) uopće ne trudi "ispraviti" bilo što u zvuku, ako imate loše snimljen cd, ostaće takav samo pojačan, Bryston linearno pojačava sve što mu se servira iz playera, a kakav materijal imate njemu je baš svejedno, potpuno je ambvivalentan. Kad sam napravio malu retrospektivu zapisanih zaključaka, vidio sam da sam ja opisivao isključivo player i zvučnike, pojačala kao da i nema, tad mi je sinulo zašto se nisu potrudili angažirati nekog dobrog dizajnera (poput Pass-a, Krella, Burmestera i sl...) i napraviti pojačalo zanimljivim dijelom kućnog namještaja. Ne, nije to dio njihove filozofije i poruke, oni jednostavno ne žele da kod slušanja glazbe "zurite" u pojačalo, Brystonovci poručuju: "Zatvorite oči, slušajte glazbu i uživajte!" I stvarno, onaj famozni i toliko željeni efekt "nestajanja" komponenti ovdje krene čim se udobno smjestite i "uđete" malo u glazbu, a nje ima, ima puno, toliko puno da vam je naprosto žao kad odsvira zadnji track na cd-u.
I tako, sjedim ja (zapravo skoro pa ležim) udobno zavaljen u naslonjaču i gledam onu rugobu od Borga....pardon Brystona, gore na polici, a taj žmirka onim zelenim ledicama i telepatski, u refulima, šalje metalizirani prodorni glas: " We are Borg, resistance is futile, you will be assimilated......."
Brrrrrrrrrr...........



INFO BOX

Bryston BP 25 DA
cijena: 23 748 kn
Bryston 3B SST
cijena: 19 708 kn
Rega Jupiter
cijena: 9460 kn
Dali New Suite 2.8
cijena: 6890 kn
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
Bryston: snaga i dinamika, nema bruma, neutralan, linearan u cijelom spektru, nema (čujne) distorzije
Dali New Suite 2.8: dizajn, topao i ugodan zvuk, detalji, dinamika, fokus, timbar akustičnih instrumenata
Rega Jupiter: dizajn, robusnost, jednostavan, muzikalnost, detaljnost, preciznost, izvrsno srednjetonsko područje, odličan bas
moglo bi bolje
Bryston: dizajn
Dali New Suite 2.8: koloracije, lagano zatvoreno srednjetonsko područje
Rega Jupiter: daljinski (plastičnjak)

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Računala i audio
- Hifi servis u ZG?
Forum: Audio komponente
- Zagrijavanje pojačala
Forum: Uradi sam
- Što radim ovih dana
Forum: Uradi sam
- pro-ject RPM-4
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: Audio komponente
- Čišćenje drivera na zvučniku
Forum: High-End
- Wadia 581
Forum: Live
- Najave koncerata i festivala

UPRAVO SE ČITA


High End Munchen 2007
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Hi-Fi sajam, Reportaža
napisao: Daniel Modrić
Lyngdorf CD-1
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD Player
napisao: Milan Rupić
Rega Apollo
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD Player
napisao: Deba
Jamo C 603
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: Milan Rupić
Xindak DAC-5
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: DAC
napisao: Daniel Modrić

POSLJEDNJE NOVOSTI


Stoljeće točnosti zvuka - 100 godina Ortofona
Nova Monitor Audio Monitor serija
JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu