Hi-Fi

pretraga  


Opera Loudspeakers / Unison Research Tour - Audiofil - feel the sound - Reportaža

Opera Loudspeakers / Unison Research Tour

S ljubavlju prema glazbi i vinu


Opera Loudspeakers

Vaš je ''inozemni izvjestitelj'' zahvaljujući domaćim distributerima i uvoznicima, firmi Audio Art, a na vlastito veselje, ponovo obišao jednu renomiranu tvornicu vrhunskih komponenti i zvučnika, ovoga puta gotovo u susjedstvu, u Italiji, u gradiću Trevisu. Radi se o tvornici zvučnika i audio elektronike Opera/Unison, što je zapravo jedna firma, a ne dvije kako mnogi misle.
Nakon ručka u ugodnom restorančiću sa biranim ribljim i mesnim jelima gdje smo se našli sa glavnim ljudima Opera/Unisona, odvezli smo se do tvrke smještene nedaleko od grada u zoni male privrede koja se nalazi nedaleko od vinogradarskog kraja. Možda vam se ne čini važno, ali biti će.



Unutar jedne zgrade proizvodnja je i razvoj oba branda. Suradnja je praktično ''bešavna'', te jedan prema drugom zvukovno ugađaju svoje proizvode i služe si kao reference.
Vlasnik Opera/Unisona, gospodin Giovanni Nasta, njegov sin simpatični Bartolomeo, inače direktor izvoza za Operu i Unison, i gopodin Giovanni Sacchetti, suosnivač Unisona, tehnički direktor i glavni konstruktor za Unison, glavne su ''face'' Opera/Unisona.



Dobitak takvog integralnog pristupa dizajnu, projektiranju i proizvodnju uređaja je u toliko često spominjanoj i od strane kupaca željenoj sinergiji između zvučnika i pojačala čime se kupcima uvelike olakšava izbor, a proizvođaču fino ugađanje komponenata prema ciljanom zvuku kombinacije, tj. prema ''zvuku kuće''. A taj je prvenstveno i prepoznatljivo talijanski, fin, muzikalan i topao. Na raznim sajmovima hifija i multimedije mogli smo se uvjeriti da se radi o pogođenoj sinergiji, naravno, ako vam se ukus kreće prema spomenutom zvuku i načinu njegova promišljanja.
Firma Opera osnovana je 1989, ali njeni počeci sežu na početak osamdesetih kada je gospodin Giovanni Nasta odlučio uhvatiti se u koštac sa neizvjesnošću tržišta i ponuditi svoje viđenje dobrog zvuka. Tada je nastao Caruso, prvi zvučnik sa oznakom ''Opera''.Ovdje vidimo g. Nastu kako ponosno pokazuje novu Quintu iz linije Classica gotovu za pakiranje.



Tvrtka se proslavila svojim zvučnicima, proizvodnja se širila, pojavili su se novi modeli i danas se proizvodnja u samoj tvornici pojednostavila u formi, ali povećala u obujmu, tako da se uglavnom obavlja sklapanje, a kooperanti isporučuju kutije i, naravno zvučničke jedinice prema posebnim specifikacijama. Tvornica tako može raditi samo sa nekoliko zaposlenih. Lagera praktično nema jer je potražnja veća od proizvodnje i skoro sve što se proizvede vrlo brzo napušta tvornicu.
Veliki Tebaldi se pakiraju u ogromne drvene kutije. 2 para zauzimaju poprilično mjesta, a to su bila jedina 2 zvučnika koje sam vidio zapakirane i spremljene za ekspedit. Ostali su bili spremni za pakiranje ili tek raspakirani čekali na montažu.



Drvenariju, kao što smo navikli od Opere, rade vrlo dobri majstori iz Italije, a u tvornicu se doprema brižljivo zapakirana i zaštićena.



Za zvučničke jedinice zaduženi su vrhunski proizvođači Seas i Scanspeak. Naravno, Opera na bazi svojih narudžbi, a u skladu s projektima, naručuje jedinice posebnih specifikacija.



Čak i skretnice dolaze gotove. Stavlja se samo ožičenje.



Na završetak čeka još par kutija iz stare serije. Nove serije idu jako dobro, pa se oko starih nitko previše ne žuri. Kad se nađe vremena ili narudžbe i to će se odraditi. Stara je poslovica da se polako dalje stiže. Ovdje vidimo Operettu fino pobrušenu, i Callas dva koraka do završetka.
Samo čisto stolarski gledano, radi se o vrhunskim uratcima. Za isporuku navodno ima još samo desetak Callasa, pa se još mogu naručiti kod domaćeg distributera.



O zvuku oba modela mogu izreći samo superlative, naročito o modelu Callas, s čijim se projektom osobno g. Giovanni Nasta od svih modela najviše ponosi.

Unatrag nekoliko godina dizajnom zvučnika bavi se i g. Mario Bon slijedeći izvornu ideju zvuka, a u skladu sa moderni(ji)m trendovima koje diktira potražnja za kompletnim sustavima zvučnog kina. Zvučnici se dizajniraju kompjuterski, a g. Bon ih naknadno slušno dotjeruje.



Njegovo carstvo u kojem vlada konstruktivni nered opremljeno je svime što mu treba. Od osnovnih mjernih instrumenata, do raznih zvučnika drugih proizvođača, zavojnica, otpornika, kondenzatora, drivera i kutija s izvađenim ili dodanim dampingom i sl. Odmah se stiče dojam da se Opera zvučnici dizajniraju više prema uhu, a manje prema mjernim instrumentima.



Tome svjedoči i posebna prostorija za slušanje zvučnika u razvoju i prototipova u kojoj trenutno ima nekoliko pari zvučnika koje smo mogli preštekavati po slobodnoj volji.



Tu sam opet došao na svoje i u miru uživao u fenomenalnom Callasu sa prve slike.
A ovo malo čudo (model Mezza) na zadnjoj slici će napraviti rusvaj na tržištu kada krene u proizvodnju. Izuzetan mali monitor velikog i muzikalnog zvuka, direktan konkurent B&W CM-1.

Inače, osnovna filozofija firme Opera, što se zvuka tiče, a kako sam to ja doživio u razgovoru sa osnivačem, vlasnikom i konstuktorom zvučnika, jest da glazba mora zvučati prvenstveno ugodno. Naravno da se zbog toga neće odustati od detalja, brzine ili definicije, ali zvuk će biti okrenut prema toplijoj strani. To je zvuk za hedoniste i uživaoce u glazbi koji nisu opterećeni hifističkim seciranjem zvuka. Pravi opuštajući i u glazbu uvlačeči zvuk. Na ovom mjestu moram reći da sam tu jako subjektivan i da volim takav zvuk i glazbu koja ide uz njega, pa mi nemojte zamjeriti pretjeranu subjektivnost.
Na kraju smo imali prilike poslušati i ultimativni zvučnik, novi Opera Caruso. Iako je smješten u donekle neadekvatnoj (tanji pregradni zidovi) prostoriji njegov se potencijal dao naslutiti. Izuzetno meko i detaljno srednje i visokotonsko područje, prepoznatljiv muzikalan zvuk i vrhunska izrada i finiš. Stvarno vrhunska kutija, a traži i takvu elektroniku.



U prostoriji za sastanke izloženo je nekoliko proizvoda kuće



Unison Research

Unison Research je uspio u dvadesetak godina postojanja firme steći zavidnu reputaciju kvalitetnog proizvođača posebice cijevnih i hibridnih uređaja i ponuditi tržištu široku ponudu cijevnih i hibridnih komponenti.
Njihove komponente i konstuktori ubiru pohvale i nagrade u specijaliziranim časopisima, a zajednička crta svim njihovim proizvodima je opet muzikalnost, vrhunski talijanski design i kvaliteta izrade i upotrebljenih dijelova.
Suosnivač Unison Researcha, a prije toga i Sonus Fabera, g. Giovanni M. Sacchetti najodgovornija je osoba u Unisonu po pitanju dizajna uređaja, a obavlja funkciju tehničkog direktora. Dizajniranje uređaja obavlja se u suradnji sa respektabilnim talijanskim Insitutom za napredna elektronička istraživanja (IAER), odsjek za napredna istraživanja u audiu (ARIA), čiji je g. Sacchetti istaknuti član. Konstruirao je većinu Unison uređaja i dobio nekoliko nagrada.



Uporno radeći na poboljšanjima i razvoju novih proizvoda tvrtka je u mogućnosti ponuditi tržištu respektabilnu paletu proizvoda od malih SE cijevnih integriraca i monoblokova, hibridnih plejera, integriraca, tunera, multikanalnih pojačala i izlaza do cijevnih monstruma od 90 kg. kao što je Absolute. U svakom Unison uređaju su barem dvije cijevi.



Mladi projektanti, pomoćnici g. Sacchettia, razvojni dio i projekti u ''rinfuzi'' i na ispitivanju i usavršavanju.



U Unisonovom dijelu zaposleno je više ljudi nego u Operi, jer je izrada složenija. Vanjski kooperanti dostavljaju kutije, prednje stranice, gumbe za potove i ostalu metalnu i drvenu galanteriju, ali se bitno više faza proizvodnje obavlja u Unisonu nego što je slučaj s Operom. To je i razumljivo s obzirom na razliku u količini sastavnih dijelova i složenost pojedinih procesa proizvodnje i ponudu tj. plasman pojedinih jedinica proizvoda.



Dopremljene kutije za pojačala



Proizvodna linija moćnog hibridnog integrirca Unico 200.



Preludio, integrirac sa KT 88 predstavljeni u Muenchenu ove godine.



Transformatore s jezgrom proizvode sami jer žele imati nadzor nad možda najvažnijim dijelom cijevnog pojačala.
Ovdje vidimo djevojku zaduženu za izradu transformatora i gotove transformatore.



Zanimljiv je i nasljednik popularnog Unica nazvan Secondo. Najuočivija promjena odnosi se na hladnjak. Zanimljivo rješenje štednje na prostoru. Prema riječima Bartolomea imali su velike probleme da nađu proizvođača ovakvog hladnjaka koji je usput puno skuplji od standardnog. Za usporedbu i SE model.



Zahtjevan dizajn traži ideje i suradnike koji znaju i mogu proizvesti precizne i vrhunski obrađene dijelove. Ideja o umetanju drveta na gumb za pot rezultirala je teškoćama oko pronalaženja nekoga tko to može i zna kvalitetno napraviti, ali našao se.



Za Unison lampe život znače. Bartolomeo i njegova omiljena 845 cijev.



U proizvodnom pogonu vlada red i radna atmosfera, ali se čuje i glazba. Naravno, sviraju kućni proizvodi, posebno prototipovi kao ovaj plejer i tuner te zvučnici sa druge slike na polici iznad Sinfonia koje čekaju još poklopce na transformatorima.



Na policama se iz raznih razloga nađe i vintage komponenti koje bi svatko od nas rado udomio.



U razvoju se, između ostaloga, momentalno nalazi zanimljiv uređaj, možda prvi takav na svijetu, a radi se o CD receiveru (tuner, pojačalo na bazi modela P i plejer) sa 50W po kanalu, naravno s neizbježnim cijevima u pretpojačalu. Za audiofile koji ne traže previše vata, a vole ugodan i topao zvuk, to bi mogao biti zgodan izbor obzirom na kvalitetu Unisonovih pojedinačnih komponenti. Prema riječima direktora za izvoz cijena će biti prihvatljiva.

U obiteljskoj se i prijateljskoj atmosferi tvornice Opera/Unison uživa i nepcem osim uhom. Osim što su Talijani veseo narod, znaju i uživati u glazbi, finim jelima i vrhunskim vinima. Nije stoga čudno da im i audiofilske komponente tako zvuče. Čist hedonizam u pozitivnom smislu. On je i pokretačka sila. Onaj tko zna ugoditi sebi lakše može ugoditi i drugima. Da ne duljim, moje je simpatije osvojio g. Giovanni Nasta kada nas je ponosno i sa zavjereničkim smiješkom odveo u jedan kut tvornice, iza stalaže sa zapakiranim kutijama, u prostoriju u kutu i bez prozora i pokazao nam svoje blago, odlično opskrbljenu vinoteku sa stotinama probranih butelja iz baš svake vinske regije Italije poslagane po regijama, sortama i godištima



Naravno, pokrajnja prostorija tvornice baš i nije mjesto za kušanje vrhunskih vina. Za to postoje ugodnije prostorije. Problem nastaje kad gazda očekuje da ćemo probati baš svaku sortu iz svake regije.



Iako na svijetu postoji velik broj firmi za proizvodnju zvučnika, pojačala i ostalih komponenti, teško mi je vjerovati da se igdje drugdje može naići na atmosferu koja vlada u Opera/Unisonu. Za nju, kao i za pristup zvuku, designu i proizvodnji komponenti svakako su najzaslužniji iskusni uživaoci u glazbi i vinu, dva Giovannia, Nasta i Sacchetti. Za njih dignimo čaše i zaželimo im još puno uspjeha u radu i da ostanu vjerni svojem doživljaju dobrog zvuka.





NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Audio komponente
- Onkyo Tx 8050 - pomoć
Forum: Audio komponente
- Marohei Ct 1 Referece XLR Interkonekt
Forum: High-End
- Mark Levinson No332
Forum: Audio komponente
- Soundness TLP 1 (u izradi)
Forum: Audio komponente
- Marantz Esotec sm/sc 6
Forum: Predstavite se
- Dobar dan
Forum: High-End
- Planari
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room

UPRAVO SE ČITA


Pathos Inpol2 - Pathos Endorphin
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo / CD Player
napisao: Nebojša Uglješić
Gradient Revolution Active
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik sa aktivnom skretnicom
napisao: Daniel Modrić
Unison Research P70
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Cijevno integrirano pojačalo
napisao: Milan Rupić
Prezentacija Planet Audio – Hotel Esplanade
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Prezentacija, Reportaža
napisao: žac
Oppo BDP-83 SE Nuforce Edition
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Univerzalni player
napisao: Nebojša Uglješić

POSLJEDNJE NOVOSTI


Opera Grand Callas
Opera Callas Diva
Anthem STR integrirano pojačalo
Opera Loudspeakers Callas