Hi-Fi

pretraga  


Usher S-520 - Audiofil - feel the sound - Zvučnik

Usher S-520

Tvrtka Usher slabo je poznata na našim prostorima, te je tek od nedavno dostupna u redovnoj prodaji posredstvom domaćeg distributera Audio San. Stoga osjećam potrebu da je na početku malo pobliže predstavimo. Dakle, utemeljio ju je Lien-Shui Tsai pod punim nazivom Usher Audio Technology još davne 1972. godine, sa sjedištem u Tai-Chungu na Taiwanu. U početku se tvrtka bavila isključivo servisiranjem uvoznih high-end audio proizvoda, a već sljedeće godine djelatnost je proširena na istraživanja i razvoj (R&D) u području amplifikacija i zvučničkih sustava. 1974. godine Usher Audio Technology postaje prva specijalizirana audio manufaktura na Taiwanu koja u svojim projektima počinje primjenjivati sofisticiranu mjernu opremu u kombinaciji sa tredicionalnim slušnim testovima. Potom slijede i prvi vlastiti proizvodi, od kojih se posebno istiće njihovo prvo izlazno pojačalo snage u "A klasi" sa pripadajućim predpojačalom iz 1979. godine. Iste godine tvrtka skraćuje svoje ime, te postaje samo Usher.



Dr. JOSEPH D'APPOLITO

Početkom novoga milenija u Usherov inženjerski tim ulazi jedan od najcjenjenijih i najvećih stručnjaka današnjice iz područja audio akustike, a posebno dizajniranja zvučničkih sustava, Dr. Joseph D'Appolito. Osim što je doktorirao na temama iz elektroakustike na više najprestižnijih američkih sveučilišta, istaknuti je član udruženja audio inženjera, te je izdao brojne knjige, napisao mnogobrojne članke u specijaliziranim časopisima, izlagao na stručnim seminarima diljem svijeta, dizajnirao sustave za testiranje zvučnika, te sudjelovao u njihovom konstruiranju. Audiofilima u cijelom svijetu posebno je poznat kao tvorac originalne MTM (Midrange-Tweeter-Midrange) zvučničke geometrije, gdje je visokotonac smješten između dvije srednjetonske jedinice radi što bolje vremenske usklađenosti, a koja je potom opće prihvaćena pod nazivom "D'Appolito konfiguracija". Surađivao je, a i danas se nalazi u ulozi savjetnika više vrhunskih zvučničkih proizvođaća. Za izdvojiti je plodna suradnja sa francuskom tvrtkom Focal na višestruko nagrađivanoj ARIA seriji zvučnika. Iz svojega vlastitog laboratorija Joseph D'Appolito za Usher dizajnira skretnice i kabinete, u suradnji sa osnivačem Lien-Shui Tsaiem nadgleda proizvodnju vlastitih zvučničkih jedinica, te radi na testiranju i završnim ugađanjima gotovih zvučnika. Ta uspješna suradnja dvoje naglašeno sposobnih audio inženjera rezultirala je promocijom Ushera u jednu od najcjenjenijih high-end zvučničkih tvrtki današnjice. Istiću se audiofilskim zvukom uz visoki nivo završne obrade, a nakon svojega prvoga pojavljivanja na najznačajnijem i najvećem sajmu elektronike C.E.S. (Consumer Electronic Show) u Las Vegasu 2001. godine polučili su zapažen internacionalni uspjeh proširivši svoju distributersku mrežu na gotovo cijeli svijet. Uskoro su uslijedile i izvrsne kritike medija i publike, te je tvrtka nezadrživim koracima krenula prema naprijed. Danas u svojoj ponudi imaju čak 9 kategorija proizvoda. Posebno istićemo referentnu "Berilium" seriju zvučnika u kojoj je primjenjena najmodernija tehnologija i materijali.



POTPUNO KONTROLIRANA VLASTITA PRODUKCIJA

Nama je na test stigao njihov početni model Usher S-520 iz ulazne S serije. Riječ je o dvostaznom monitorskom zvučniku prvenstveno namijenjenom stereo slušanju, što ga već na startu odvaja od mnogih konkurenata u klasi koji su zamišljeni kao dio sustava kućnog kina, dok stereo dio posla mogu tek solidno odraditi. Većina zvučničkih jedinica Usherovih modela proizvodi se u njihovoj tvornici na Taiwanu, a takav je slučaj i sa UA025-10 visokotoncem meke kupole promjera 25 mm, te 13-centimetarskim polipropilenskim mid/basom sa faznim nastavkom oznake YS-13325-1PX koji se koriste u testiranom modelu. Na taj su način izbjegnuta nepotrebna dodatna usaglašavanja partnerskih jedinica i eventualne osjetljive kompenzacije u samoj skretnici. Primjenjena je patentirana i zaštićena tzv. "Symme-Motion" tehnologija koja podrazumijeva magnetski i pokretni sustav jedinica, ovjese, te ostale detalje poput specijalnih ljepila, da bi se postigla potpuna simetričnost membrana, bez nepravilnih izvijanja prilikom njihova klipnog rada. Rezna frekvencija skretnice 3. reda (18 dB / oktava) je na 2 kHz, a u njezinoj su konstrukciji upotrebljeni kvalitetni elementi minimalnih tolerancija, poput audiofilskih polipropilenskih kondenzatora i zračnih zavojnica. Bas-refleksni otvor manjih dimenzija smješten je na prednjoj ploči, tako da bi smještaj bliže stražnjoj i bočnim čvrstim preprekama (zidovima) trebao biti manje kritičan. Manji, kompaktni kabineti dimenzija 180 x 250 x 300 mm (Š x D x V) uvjerljivo su umrtvljeni i čvrsti, a kvalitetnom dojmu pridonosi i završna obrada, neovisno da li se radi o drvenom finišu (breza) ili raznobojnim visoko-sjajnim imitacijama klavirskog laka. Bez obzira na tradicionalni "pravokutni" dizajn, kabineti ulijevaju maksimalno povjerenje, te je jasno primjetna audiofilska orjentacija ovih zvučnika. Solidni pozlaćeni bi-wire terminali prilagođeni su za prihvat standardiziranih banana i vilica konektora na zvučničkim kabelima. Od ostalih tehničkih podataka, izdvojio bi deklarirani frekvencijski opseg od 55 Hz do 20 kHz (- 3 dB), nominalnu impedanciju od 8 ohma sa minimalnom izmjerenom vrijednošću od 5,3 ohma na 244 Hz, osjetljivost od 86 dB/W/m, preporučenu snagu pojačala ne manju od 50 W po kanalu, te masu zvučnika od 6,3 kg.



GLAZBA PRIJE SVEGA

S obzirom na sve do sada spomenuto, te audiofilsku ozbiljnost koju su Usher S-520 odavali prilikom upoznavanja sa njima, bila bi prava šteta ne postaviti ih na adekvatne stalke i potruditi se oko njihova smještaja. Naime, udaljenost od stražnjeg i bočnih zidova i nije predstavljala neki poseban problem, makar im i tu treba ostaviti barem pola metra zraka, dok je njihova međusobna razdaljina, kao i zakošenost prema mjestu predviđenom za slušanje osjetnije utjecala na projekciju zvučne slike, te preciznost rasporeda unutar nje. Zato se apsolutno isplati malo poigrati sa smještajem, a kada se pronađe optimum, biti ćete nagrađeni realistično uvjerljivom pozornicom sa iznimno preciznim rasporedom izvođaća. Doduše, visinska je perspektiva nešto skromnija od širinske i dubinske, što je i očekivano u ovoj kategoriji, ali je zato realnih proprcija, te uvjerljivija od velikog broja konkurenata. Na to se nadovezuje izvrsna rezolucija, vjerojatno i ponajbolja u ovoj klasi zvučnika. Izvlačeni su i najsitniji detalji sa snimki, međutim na način koji nije analitičan i sirovo informativan, već muzikalan i uvijek u kontekstu atmosfere glazbenog djela i izvedbe. Ukupni je karakter nešto tamniji, ali nikako zagasit ili pak da vuće na topliju stranu. Stoga su prilikom testa odlično "sjeli" brzi, otvoreni i transparentni kabeli iz Kimber Kable produkcije (Select KS1111 interkonekt i 8 TC zvučnički) u kombinaciji sa Cambridge Audio Azur 840A integriranim pojačalom i Azur 840C CD playerom.
Glavne karakteristike Ushera S-520 su neutralnost, prirodnost, timbralna ispravnost i uglađenost produkcije, bez bilo kakvih isticanja i naznaka atraktivnosti izvan konteksta glazbene cjeline. Možda će to zasmetati one željne malo začinjenog zvuka, sa više ataka i špirita (englezi bi kazali sa više "puncha" i "sparklinga"), ali bez obzira na različite glazbene žanrove ovim je zvučnicima teško naći ozbiljnu zamjerku. Čak su i zahtjvniji materijali klasične glazbe preneseni maksimalno korektno, imajući u vidu sve limite ovako malih kutija. Prezentacija dinamike je dobra, u okviru pripadajućeg cjenovnog razreda. Unatoć povoljnoj deklariranoj nominalnoj impedanciji od 8 ohma i osjetljivosti od 86 dB/W/m, subjektivni je dojam da su te vrijednosti u praksi ipak nešto niže. Naime, Cambridge Audio Azur 840A pojačalo sa svojih 120 W na 8 ohma po kanalu i popriličnom strujnom rezervom pokazalo se dostojnim partnerom, iako je malom Usheru odgovaralo kada je potenciometar za glasnoću bio malo jaće otvoren. Ne mogu kazati da na majim glasnoćama dolazi do drastične degradacije, ali ovi bi zvučnici prodisali punim plućima pri nešto glasnijem slušanju. To ukazuje da partnera treba tražiti u kvalitetnim i u smislu snage ne pre-slabim amplifikacijama, koje su u pravilu i dvostruko skuplje od S-520. Potencijalne vlasnike to ne bi trebalo zavarati.



Što se tiće analize po dijelovima frekvencijskog spektra, srednjetonski se dio isticao neutralnošću i prirodnim timbrom, uz izuzetnu rezoluciju i detalje na nivou viših cjenovnih razreda. Isto vrijedi i za visokotonsko područje iz kojega je izostala i ponajmanja naznaka oštrine ili svjetline, ali ne na uštrb detalja i energije. Bas je definiran i postojan, za ovu klasu adekvatne dubine. Zbog optimalne kontrole toga dijela spektra potrebno je poigrati se sa smještajem, na što sam se osvrnuo u početku ove slušne ekspertize. Pri tome je bas-refleksni otvor s prednje strane dodatna pogodnost. U svakom slučaju, detaljno razlučivanje zvuka po frekvencijskoj skali zahtjevalo je podosta koncentracije, jer je mali Usher briljirao u iznošenju glazbe u cjelini. Ništa tu nije izostalo ili bilo skriveno, dapače, ali je poziv na slušanje glazbenih djela intenzivno odvraćao od analitičkog seciranja audio informacija. I to je najbolja moguća pohvala ovim malcima.

OZBILJNA PREPORUKA

Usher S-520 me ugodno iznenadio, a posebno njegova cijena (2850 kn/par u drvenom finišu, odnosno 3440 kn/par u finišu visoko-sjajnog klavirskog laka). Osobno držim da se radi o jednom od ponajboljih malih zvučnika u klasi do 500 Eura (barem između onoga što sam ja imao prilike poslušati u kontroliranim uvjetima, a to je pozamašna kolekcija modela različitih proizvođaća). To je zavrijedio svojim audiofilskim zvučnim dosezima, kao i adekvatnom završnom obradom. Njegov je dizajn tradicionalan, ali u ovoj priči to bi trebalo biti najmanje važno. Za potpuni audio doživljaj potrebno se malo poigrati sa smještajem, te odabrati adekvatnu prateću opremu. U tom će slučaju S-520 svojega vlasnika nagraditi s puno dobre glazbe. Najozbiljnija preporuka za poslušati ove zvučnike, posebno audiofilima sa manjim sobama.



INFO BOX

USHER S-520
Cijena: 2850 kn za par u drvenom finišu breze, 3440 kn za par u nekoj od boja visoko-sjajnog klavirskog laka
Ustroj: dvostazni s bas-refleksnim otvorom na prednjoj strani
Frekvencijski odziv: 55 Hz - 20 kHz (-3 dB)
Rezna frekvencija: 2 kHz
Skretnica: 3. red (18 dB/oktava) Impedancija: 8 ohma (min. 5,3 ohma na 244 Hz)
Osjetljivost: 86 dB/W/m
Dimenzije: 180 x 250 x 300 mm (Š x D x V)
Masa: 6,3 kg
Finiši: brezino drvo ili visoko-sjajna imitacija klavirskog laka u boji slonovače, platinastoj, crnoj, crvenoj i žutoj

Ustupio:
AUDIOSAN d.o.o
Varšavska 8
Tel: 01/ 2981 126
www.audiofream.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
Neutralan, prirodan i timbralno korektan zvuk kroz cijeli frekvencijski spektar, muzikalnost, iznimna rezolucija, detaljnost bez analitičnosti uz koncentraciju na glazbenu formu u cjelini, završna obrada
moglo bi bolje
Zahtjev za adekvatnom amplifikacijom i smještajem, te staromodan dizajn, makar to uopće (meni osobno) nije za tretirati kao nekakav minus

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Audio komponente
- Deklarirana snaga pojačala
Forum: Audio komponente
- Ljudovi pomagajte
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: CD i ostali mediji
- KLASIKA
Forum: Audio komponente
- Marantz PM16
Forum: Audio komponente
- Dražen Markešić sjećanje
Forum: Audio komponente
- Refresh pojačala?

UPRAVO SE ČITA


Arcam A32
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo
napisao: Milan Rupić
Jamo R 909
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: Milan Rupić
Sonus Faber Concertino Domus
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: Daniel Modrić
Unico 200
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo
napisao: Milan Rupić
Primare I30
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Integrirano pojačalo
napisao: Erden Radončić

POSLJEDNJE NOVOSTI


What HiFi ? nagrade za 2017. godinu
Klipsch Heritage One / Three / Sixes
Hi-Fi Radionica na Zagerb Audio Video Show-u
Technics ponovo u Hrvatskoj !