Hi-Fi

pretraga  


Music Hall A25.2 - Audiofil - feel the sound - Integrirano pojačalo

Music Hall A25.2

Dobro ugođen potez


Započinjanje audiobiznisa krajem prošlog milenija sigurno se može nazvati hrabrim potezom. Ući u posao s proizvodnjom audiouređaja čini se već i pomalo ludim. A proizvodnju zapačeti s gramofonima, djeluje već i skroz avanturistički.

Češka škola
Usprkos svemu, izgleda da Roy Hall, trgovac koji je prije 30 godina započeo posao distribuirajući u SAD Creek elektroniku i Epos zvučničke kutije, nije pogriješio što se dao i u proizvodnju. Proizvodi koji se pod nazivom Music Halll danas već prodaju diljem svijeta, stječu sve veću naklonost publike i kritike, a proizvodni se program tvrtke širi. Sve je započelo 1998. godine, rekosmo, gramofonima. Prvi gramofon s Music Hall logom na sebi izašao je iz tvornice u Češkoj Republici, koja gramofone proizvodi već dugi niz godina, i prije nego je Češka izašla ispod šinjela Sovjetskog Saveza. I prije nego je prvi CD plejer ugledao svjetlo dana. Pojava CD medija i ogromno zanimanje koje je pobudio među ljubiteljima kvalitetno reproduciranog zvuka, nije naštetila tvrtki. Sigurno, između ostaloga i zato, što je u doba pojave CD plejera još postojala Čehoslovačka i bila pod "zaštitom" SSSR-a, a to znači da se na "tehnološke novotarije sa Zapada" nije baš blagonaklono gledalo, uvesti ih se nije moglo lako, a o proizvodnji se još nije ni razmišljalo. Iako je i tada češka industrija bila sposobna napraviti takvo što. Naravno, nema u Češkoj "deset" tvorica gramofona. Jedna je, koliko nam je poznato. A u Češkoj se proizvode ProJectovi gramofoni, a proizvodili su se i jeftiniji Thorensovi gramofoni. Da, da… u istoj tvornici.

Kineska manufaktura
Tvornica je dočekala pad Berlinskog zida i demokratske promjene i pod novim vlasnikom nastavila proizvodnju, širom se otvarajući prema zapadnim ulagačima i zapadnom tržištu. Popriličan uspjeh gramofona s logom tvrtke Roya Halla, tjerao je na proširenje proizvodnje. I tako, nakon puta Roya Halla u Kinu, 2001., rođen je i Music Hall Electronics. Tvrtka u kojoj se proizvode elekronički uređaji za tvrtku Music Hall je mala porodična tvornica čiji je vlasnik bivši profesor fizike. Prva elektronička komponenta koja je na sebi nosila Music Hall logo bila je CD plejer CD-25, koji je zapravo bio derivat CD plejera kojeg je kineska manufaktura već bila proizvodila. Sljedio je Maverick SACD plejer, pa Mambo integrirano pojačalo u A klasi te napokon Maven, dvokanalni receiver high-end osobina. Potonji uređaj vrijedi izdvojiti zato jer zorno predočava filozofiju i pristup tvrtke Music Hall. Naime, u jednom trenutku na tržištu gotovo da nije bilo dvokanalnih receivera - svi su proizvođači prešli na višekanalne uređaje. Pogotovo nije bilo kvalitetnih dvokanalnih receivera. I u Music Hallu su tu vidjeli svoju prigodu.

Najnovije u programu
Najnoviji uređaji u njihovom programu su CD25.2 i integrirano pojačalo A25.2. Iz oznake CD plejera dade se zaključiti da je on nasljednik CD-25 plejera koji je pojavom CD25.2 modela otišao u povijest tvrtke. No, prvi test nekog uređaja tvrtke Music Hall, koja se tek nedavno pojavila na našem tržištu, nećemo započeti testom CD plejera (on će uslijediti), već opisom osobina i zvukovnih dometa najnovijeg Music Hallovog uređaja, integriranog pojačala A25.2.



Integrirano pojačalo A25.2 plod je pristupa koji obilježava sve Music Hallove uređaje. A pristup baš i nije jedinstven i kao takvog ga ističu i mnogi drugi proizvođači - da su njihovi uređaji namijenjeni ljubiteljima kvalitetno reproducirane glazbe, da je u njihovoj proizvodnji puna pozornost posvećena deteljima, dobrom dizajnu, izboru kvalitetnih dijelova i slične blablablarije. No, iako ni tu nisu baš iznimka, jedna od glavnih osobina Roy Hallovih uređaja je razmjerno niska cijena za ono što se dobiva.
A da je cijena "pogođena" jasno je kad se pojačalo vidi i uzme u ruke. Prvo, masivno je, teško preko 10 kg, baš kao i njegovi konkurenti osjetno više cijene. Drugo, vrlo je uredno i precizno izrađeno, a i dobro dizajnirano, ništa slabije od mogućih suparnika u svojem, ali i onih iz višeg cjenovnog razreda. Od uređaja sličnog ustroja i opremljenosti iz višeg cjenovnog razreda razlikuje se jedino nešto manjom snagom, mada ne od svih. A to je zasigurno razlogom i zašto mu je cijena niža. No i dalje odnos koji se preko bare opisuje kao "buck per watt" ide u koristi A25.2 pojačala.
Dizajn pojačala je klasični, a podrobnije podatke u njegovom ustroju proizvođač ne podastire. Tek zna se (i osjeća u rukama!) da je transformator veliki, naravno, toroidalni, da je kontrola glasnoće analogna, ali digitalno upravljana integriranim sklopom Texas Instrumentsa PGA 2311, da razvija 2 x 50 W po kanalu na 8 ohma i da mu je predpojačivački dio niskošuman. I to bi od tehnike bilo to. Što se "kozmetike" tiče, testirani primjerak je bio u crnoj boji, a glede opreme može se reći sljedeće: prednja ploča je debela, aluminijska, lijepo brušena, a kućište kruto i prilično dobr prigušeno. Na njegovom dnu su klasične prigušne nožice koje sigurno ne mogu spriječiti prodor snažnijih vibracija u pojačalo. Jednostavno i razmjerno čistom i praznom prednjom pločom dominira središnje poslavljen okrugli fluorescentni predočnik s plavim osvjetljenjem koje se može prigušiti i sasvim isključiti, ali samo daljinskim upravljačem. Sve ostalo na prednjoj ploči (mrežni prekidač, birač ulaza, prekidač za monitoriranje snimanja i potenciometar za glasnoću) sasvim su déja vu. Možda jedino ulazni izlazni priključak za slušalice nije tako redovit na pojačalima toga ranga.
Straga također ništa nova ni revolucionarnoga - pet RCA pozlaćenih RAC ulaznih priključaka, dva izlazna RCA priključka, od kojih jedan iz predpojačala kojim se signal može slati i u neamplificirani subwoofer, također pozlaćena, dva para višenamjenskih zvučničkih priključaka s plastičnim navrtcima i pozlaćenim metalnim dijelovima, euro mrežna utičnica i preklopnik 110/230 V, čiji položaj bi bilo dobro utvrditi prije priključivanja pojačala na električnu mrežu. Daljinski upravljač je tanak, zgodan i lagan, a i univerzalan pa je njime moguće upravljati i drugim Music Hallovim elekroničkim uređajima.

Više od navedenoga?
Međusobno prožimanje gradbenih komponenata tijekom inicijalnog uigravanja uređaja nije trajalo ništa dulje nego je to uobičajeno za tranzistorska pojačala toga tipa. A25.2 pojačalo bilo je spremno za normalno korištenje nakon svojih 200-tinjak sati usviravanja. I tada prvo što nas je zanimalo bilo je kako se njegovih 50 W snage po kanalu nosi sa zvučničkim nepodopštinama. Zato smo odmah krenuli "u glavu" - snimkom masivnog simonijskog orkestra (Ruski nacionalni orkestar pod ravnanjem Vladimira Jurovskog) koji izvodi prepoznati Čajkovskijev klavirski koncert u b-molu, a kojeg svira pijanist Yefim Bronfman, uživo u Palm Beachu na Floridi, snimljenoj u svibnju prošle godine. Već nakon prvih složenijih i glasnijih akorda bilo je jasno da 2 x 50 W snage A25.2 i nije tako malo kako bi se iz brojaka moglo zaključiti. Nije da je pojačalo baš u svakom trenutku i sa svim elementima glazbenog predloška suvereno izlazilo na kraj kako to čine najbolji primjerci te vrste - pogotovo kad se potenciometar za glasnoću odvrne malo preko mjere - ali nedvojbeno je bilo iznenađujuće kako dobro radi i prilično precizno slijedi kolosalne dinamičke otklone na mikro i makro skali. Nije bilo zastajkivanja, isprekidanih skokova niti gubitka ritma i takta. Tek je u vršnim trenucima znalo doći do suženja u najvišem dijelu spektra, ta "soptanja" u drugom ekstremu. No, pojačalo se vrlo brzo opravlja i nakon udara snažnih, masivnih akorda vrlo brzo dolazi k sebi, nastavljajući s radom kao do šokova nije ni bilo.
Koliko je zapravo sposobno lijepo i slušljivo raditi pokazalo se na primjeru nešto dinamički i sadržajno manje složene glazbe. Prekrasni Vivaldijevi koncerti za mandolinu i lutnju u maestralnoj izvedbi mandolinista i lutnjista, svestranog instrumentalista Rolfa Lislevanda, koji je oko sebe okupio 21-člani orkestar vrhunskih mladih glazbenika, posredstvom A25.2 pojačala zvučali su izazovno, poticajno i nadasve slušljivo. S takvim materijalom, može se reći, Music Hallov integrirac je kao doma. Od vrha do dna spektra zvučao je ujednačeno i naglašeno kompaktno, bez isticanja ikojeg dijela spektra. Detalji su bili vrlo očiti i lijepo su se očitovali na tamnoj, bešumnoj pozadini, no oni najsitniji nisu bili tako precizno ocrtani kao što se to može čuti s vrhunskim inetgrircima. No, i takvi su djelovali bolje nego s brojnom suparničkim modelima. S baroknim materijalima, pa bili zahtijevni poput spomenutih Vivaldijevih koncerata, A25.2 nije imao nikakvih dinamičkih problema i sve je teklo kao u stvarnosti. Ni s prezentacijom prostornih dimenzija zvuka pojačalo se nije mučilo. Globalna zvukovna slika doimala se konzistentnom, "u jednom komadu", ali s vrlo perceptivnim pojedinačnim elementima. Od kojih su neki, poput širinske komponente bili odlični, neki, potput dubinske prespektive, vrlo dobri, a neki, poput visinske dimenzije, uočljivi, ali ne baš raskošni i očito nazočni.
Zvuk u cijelosti bio je kontrolirano otvoren, prozračan i lepršav, bez nekog osobitog tonalnog karaktera. No, ako bi trebalo tjerati mak na konac, onda bi ga se moglo svrstati, politički govoreći, lijevo od centra, dakle, na topliju stranu.
I tako, evo nas pred zaključkom. Postavi li se A25.2 pojačalo pored gotovo bilo kojeg suparnika slične cijene, a onda i usporede njihovi zvukovi dometi, A25.2 neće izvući deblji kraj. Možda u svim elementima neće izaći kao nadmoćni pobjednik, ali sigurno ni u jednom elementu reprodukcije neće biti potučen do nogu. A neće puno lošije proći ni u srazu sa (dosta) skupljim predstavnicima svoje vrste. I zato, poglavito u svjetlu cijene, stoje i sljedeće ocjene.



INFO BOX

Music Hall A25.2
Cijena: 5.190,00 kn

Integrirano pojačalo, dual mono ustrojstvo, nazivna snaga 2 x 60 W 8ohm

Ustupio:

Audio Art
Mesnička 9, 10000 Zagreb
01/4847-875
www.audiocinema-art.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
Dizajn, izrada, cijena. Ujednačen zvuk po cijelom opsegu, bez osobitog tonalnog karaktera.
moglo bi bolje
Mala snaga ne omogućava precizno slijeđenje najsloženijih glazbenih zapisa.

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike
Forum: Prostorna akustika
- Amigova soba
Forum: Audio komponente
- Pojačalo Sony TA-FA5ES
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room
Forum: CD i ostali mediji
- DVD koncerti
Forum: CD i ostali mediji
- Nostalgija
Forum: Audio komponente
- Kupujem Izlaz Primare A30.2-pomoć

UPRAVO SE ČITA


Pariz: Prezentacija Klipsch Palladium i Jamo R907
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Prezentacija, Reportaža
napisao: Nenad Grakalić foto: Milan Rupić, arhiva Klipsch,
4 High-End sistema u Esplanadi
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Prezentacija, Reportaža
napisao: žac
Sajmovi naši jesenji 2008
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Hi-Fi sajam, Reportaža
napisao: žac
GamuT Audio sustavi u Pakracu
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Reportaža
napisao: Nebojša Uglješić
Opera Mezza
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Milan Rupić

POSLJEDNJE NOVOSTI


JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu
Klipsch Heritage One / Three / Sixes
Hi-Fi Radionica na Zagerb Audio Video Show-u