Hi-Fi

pretraga  


Transparent Audio PowerIsolator Reference - Audiofil - feel the sound - Strujni filter

Transparent Audio PowerIsolator Reference

Nezamjenjiv u nevolji


Transparent Audio spada u red ne tako malobrojnih svjetski poznatih audio firmi koje baš nisu imale sreće s distribucijom u Hrvatskoj. Unatoč neprijepornoj i globalno priznatoj kvaliteti njihovih proizvoda, oni se tijekom svih ovih godina nisu uspjeli udomaćiti i biti prihvaćeni od ovdašnje audiofilske publike. Odnedavna Transparent Audio opet ima zastupnika u Hrvatskoj. To je, na svoj način, bio povod za nastanak ovog te(k)sta, ali i još niza drugih koji će uslijediti tijekom vremena. Jer u tvrtkinu programu ima itekako puno modela kojima se vrijedno pozabaviti i o njima napisati koju riječ.

Ženski dodir
Za one koji to možda ne znaju, Transparent Audio spada u red svjetski najpoznatijih proizvođača specijaliziranih za proizvodnju različitih vrsta kabela za audio/video namjenu. Tijekom godina proizvodnja se širila i broj proizvoda povećavao, tako da se u njihovom programu pored brojčano prevladavajućih kabela svih vrsta i namjena, danas nalaze i uređaji poput ovoga koji je predmet našeg testa. No, o njemu nešto kasnije. Vratimo se upoznavanju tvrtke.
Iako je Transparent Audio tvrtka, kakvu danas poznajemo, nastala 1992. godine, priča o njoj započela je 1980. godine. Pokrenula ju je Karen Sumner. Slično svojim brojnim vršnjacima, Karen je s osam godina počela učiti svirati klavir. Od tada datira njezina ljubav prema glazbi, koja se nije ugasila ni nakon prestanka učenja klavira. U srednjoj školi svirala je u nekoliko bandova, koji su izvodili jazz, bluegrass i na kraju rock glazbu. U dječkoj dobi, za razliku od svojih vršnjakinja, koje su se igrale lutkama koje govore, Karen je manje zanimala igra, a više način kako te lutke tehnički funkcioniraju. Strast za tehnikom nije je pustila ni kad je pošla u srednju školu. Tada, sjeća se, više od ičega željela imati svoj hi-fi sustav. No, nisu je zanimale isključivo gotove komponente. Zahvaljući ocu, inženjeru, uspjela je, uz njegovu pomoć, sama napraviti svoj prvi uređaj. Bilo je to, u ono vrijeme, vrlo poznato pojačalo za samogradnju, Heathkit. Potom je nabavila tuner. Nedugo potom, u znamenitom Radio Shacku kupili su pogonski mehanizam gramofona, a bazu i ovjes izradili sami. Napokon, u Radio Shacku su kupili i zvučničke jedinice i sagradili prve Karenine kutije. I to ne bilo kakve. Imale su dvostruke stijenke između kojih su stavili suhi pijesak kojeg je Karen donijela s plaže!
Od tada je Karen, na sustavu za koji kaže da je vrlo dobro zvučao, mogla slušati sve što ju je zanimalo - od klasike i jazza, preko pop i folk glazbe do omiljenih pjevača, posebno Franka Sinatre i Barbare Streisand. Slušajući puno i redovito, tijekom vremena je uočila ograničenja svojeg sustava. Promijenila je nekoliko zvučnica, ali je i s tim došla do zida. Nije htjela mijenjati sustav, jer je bila uvjerena da to što čuje nije njegov maksimum. Nakon par godina shvatila je "gdje leži zec" i što to onemogućava njezinom sustavu zazvučati onako kako je znala da može. Kabeli… Ono što danas zovemo "žicom za sobnu lampu", i što se nekad koristilo kao zvučnički kabel (neki se i danas kunu da je to "zakon", hahahahahaha…), bilo je to usko grlo kroz koje zvuk nije tekao kako bi trebao i mogao.
Po svršetku srednje škole, krenula je na fakultet. Kao djevojku, usmjeravali su je na "ženi primjeren" fakultet. Upisala je i završila književnost i potom radila kao profesorica engleskog, njemačkog i umjetnosti i srednjoj školi. Danas misli da su su je tada usmjerilili na tehnički fakultet da bi ga sigurno završila. Nakon što je magistrirala, shvatila je da profesorsko zanimanje nije ono što je zanima i sasvim ispunjava. Nakon kratkog rada u izdavaštvu, susrela je Jacka Sumnera. On ju je uveo u svijet pravog high-end audija. Karen je ubrzo imala svoj prvi high-end audiosustav - Acoustat Model X elektrostatske zvučnike, Levinson amplifikaciju i Linn gramofon. Jack je bio glazbenik i audiofil i Karen tvrdi da je on bio taj koji ju je usmjerio u audiobiznis.
Kao ženi u gotovo isključivo muškoj industriji, na početku joj nije bilo lako. Zbog manjka novca putovala je najjeftinijim prijevozom po Americi, promovirajući proizvode svoje tvrtke. Za razliku od danas, tada ni u Americi nije bilo sasvim uobičajeno da žena putuje sama, bude sama u hotelu, restoranu…
Tvrtku je osnovala s dobrim prijateljem koji je tada u SAD uvozio norvešku amplifikaciju Electrocompaniet. Zbog širokog frekvencijskog odziva koji su njihova pred/pojačala prenosila i zbog vrlo skromnih zaštitnih sklopova, Electrocompanietovi uređaji bili su vrlo osjetljivi na ožićenja. Bilo je, prisjeća se Karen, vrlo teško naći kabele s kojima će njihovi uređaji dobro, ali ujedno i stabilno, raditi. Tada je Karen ponovno, i definitivno, shvatila važnost kabela i vidjela svoju budućnost u njihovoj proizvodnji.
Prvi korak na tom putu bila je sureanja s Bruceom Brissonom s kojim je u okviru tvrtke koja je uvozila Electrocompaniete, osnovala sestrinsku tvrtku MIT (Music Interface Technology) koja se ubrzo pročula kabelima Music Hoce, koje je ustrojio Brisson. Uspjeh koji su kabeli polučili doveli su do povećanja proizvodnje, što je dovelo do odluke da se prestane s uvozom i distribucijom Electrocompanietovih uređaja i pozveti se proizvodnji kabela.
Nakon razlaska s Brissonom, Karen, Jack i Carl konačno definiraju smjer, zadaće i planove tvrtke Transparent Audio i 1992. godine kreću na put. Put uspjeha koji traje do dans, put na kojem Karen čvrsto drži kormilo, sigurno vodeći tvrtku do jednog od vodećih mjesta u proizvodnji visokokvalitetnih kabela, a sebe do jednog od najuglednijih položaja u high-end audiju. Proizvodi njezine tvrtke danas se prodaju u četrdesetak zemalja svijeta, na pet kontinenta (osim Afrike), a i posredni nositelji su preko trideset Grammyja, za snimke nastale u studijima za snimanje opremljenima Transparent Audio kabelima. Karenin obol high-endu nije uočljiv samo u proizvodnji, već i u organizaciji branše u cjelini. Naime, Karen je jedan od pet utemeljiteja The Academy for the Advancement of High End Audio (AAHPAV), organizacije koja promovira high-end i radi na njegovom ugledu širenju po svijetu.

Napredno i beskompromisno
Uvod jest bio poduži, ali zanimljivost razvoja Transparent Audija i posebno značenje i djelo žene koja je tvrtku pokrenula i vodi je do danas tomu može biti, zapravo, nedvojbeno jest, dostatno opravdanje. A sad na predmet testa.



Dakle, da ponovimo ono što stoji u nadnaslovu - PowerIslolator Reference (PIR) je najnoviji Transparent Audijov sustav koji potiskuje mrežni šum i uklanja nečistoće iz električnog napona kojim se napajaju audio (i video) uređaji. U PowerIslolator Referenceu nalazi se većina elemenata i sklopova razvijenih za tvrtkin vrhunski proizvod te vrste, PowerIslolator MM, s tim da se na njemu nalaze najkvalitetnije 15-amperske utičnice kakve se inače koriste za najnaprednije medicinske uređaje. U PIR je moguće priključiti četiri audiouređaja, no s brojem priključenih uređaja smanjuje se njegova učinkovitost. PIR ima odvojivi PowerLink Super mrežni kabel koji se uključuje u njegovu 15 A mrežnu utičnicu. Kao i svi drugi Transparentovi uređaji iz Power Products serije, i PIR je moguće unaprijediti boljim mrežnim kabelom kao što su Reference PowerLink, PowerLink XL or PowerLink MM.
Izgledom, veličinom i ustrojem PIR djeluje kao pravi audiouređaj, s vrhunski dizajniranim i obrađenim kućištem i prednjom poločom koja izgleda kao prednja ploča kakvog high-end mono bloka. Utičnice se nalaze na stražnjoj strani uređaja i nisu vidljive kad se PIR gleda sprijeda. Moguće ga je smjestiti u policu s drugim uređajima, ali, zahvaljujući priloženom priboru, mogući su i različiti drugi oblici instalacija. PowerIslolator Reference čistač napona sadrži sve ono što su u Transparent Audiju naučili tijekom istraživanja i proizvodnje uređaja za smanjivanje upliva kontaminiranog mrežnog napona.
Njihov vlastiti Isolator MM sklop za filtraciju šuma ima tri vitalne zadaće. Prva i osnovna je uklanjanje šuma, druga je omogućavanje da napon do uređaja koje napaja dođe u fazi i treća, da ne ograničava protok struje.
Što za zvuk znači smanjivanje šuma (na bilo koji način) nikomu tko i ovlaš razumije audiotematiku nije potrebno tumačiti. Fazna korektnost napona nužna je za očuvanje i održavanje prirodne tonalne uravnoteženosti zvuka, dok ničim ograničeni protok struje omogućava točno prenošenje dinamike i osigurava da sustav ne gubi snagu u kritičnim trenucima. A dobar dio potonjega zbiva se u uobičajenim napravama za čišćenje i filtriranje mrežnog napona. PowerLink Super mrežni kabel (oni bolji još i više) zahvaljujći posebnom sklopu dodatno povećavaju zaštitu od RFI smetnja.
U PowerIslolator Referenceu nalazi se i sigurnosni sklop za zaštitu od kratkotrejnih i jakih skokova napona koji ne pati od mana kao većina sklopova za prenaponsku zaštitu. Nakon dugotrajnih i sveobuhvatnih istraživanja u Transparentu su razvili sklop koji daje maksimalnu zaštitu i minimalno djeluje na zvuk. Takav se sklop danas ugrađuje u proizvode tvrtkinih serija Powerbank i PowerIslolator. Kućište PIR-a predstavlja štit za cjelokupni put AC signala, a središnji sklop u unutrašnjosti štiti od upliva šuma.
Na kraju tehničkog opisa valja prenijeti ono što u Transparent Audiju sugeriraju svakom vlasniku kvalitetnog audiosustava - iako im to kao tvrtki na svoj način ne ide u prilog - neka mrežne utičnice budu čim kvalitetnije i uvijek čiste te da se, ako je moguće, audiosustav napaja iz posebnog električnog voda na koji nije priključeno ništa drugo osim audiouređaja.

Bešumno, fazno korektno, bez ograničenja
Uređaji poput mrežnih čistača/filtara imaju svoje poklonike, ali i ništa manje brojne oponente. Njihov učinak ovisi o brojnim činiteljima, koji mogu biti prilično različiti, pa se zato i sam učinak istog uređaja može značajno razlikovati od prigode do prigode. Pitanja je li u sustavu potreban čistač/filtar mrežnog napona, kakav bi on trebao biti i koliko bi ga se isplatilo platiti, zato će do daljnjega biti predmet prijepora među audiofilima i vjerojatno nikada neće dobiti konačan odgovor.
Što nije ni čudno, niti iznenađujuće. Jer nije baš lako utvrditi je li i kada loš zvuk posljedica baš lošeg napona. Isto je istina da se audiofili, kad se utvrdi da je problem bio u naponu i kad se problem ukloni ili smanji, pitaju zašto su tako dugo čekali i kolebali li se da problem brzo i učinkovito riješe.
U vrhunskom audiosustavu koji se napaja iz posebnog voda i koji sam po sebi nema problema s prljavim naponom, PowerIsolator Reference nije imao puno posla. Njegov se upliv jedva razabirao. Što je dobar znak. Jer govori da sklop sam po sebi, ako već nema posla, posao ni ne izmišlja. Što u konačnici znači da na zvuk ne djeluje štetno. No, to nije dovoljno da bi opravdalo njegovo postojanje. Zato je uređaj prenesan na drugu lokaciju, u sustav za koji se zna da ima problema s mrežnim nepodobnostima i u kojem već, baš zbog toga, postoji slična naprava. I tu se pokazalo kako i koliko uređaji poput PIR-a mogu pridonijeti uklanjanju/smanjivanju problema i zvuk podići na do tada nezamislivo visoku razinu. Sukladno baš onomu što bi sustav sastevljan od vrlo kvalitetnih uređaja trebao i mogao u uvjetima normalnog napajanja. No, pokazalo se i koliko je eleborirani sklop poput PIR-a bolji u eliminaciji problema od sličnog sklopa koji je do tada postojao u sustavu. Koji je sve samo ne jeftin…
Naravno, prvo se čulo ono najbitnije - šum u zvuku drastično se smanjio. Instrumenti su naglo iskočili iz puno tamnije pozadine, njihovi su detalji zaiskrili u svoj svojoj svjetlucavosti i finoći, glasovi više nisu bili opterećeni parazitskim sibilantima, svaki ton je imao svoj oštar i jasan početak i kraj, nije bilo razmazivanja i zamućivanja u zvukovnoj slici, a i dinamika, takt i ritam glazbe su se, usljed poboljšanog odnosa signala i šuma mogli lakše i preciznije slijediti.
Zvukovna slika se "povećala" u sve tri dimenzije, s tim da se njezina visinska komponenta iz prije jedva zamjetne prometnula u sasvim čujnu i zamjetnu. Složena glazbene djela zvučala su puno odrješitije, prozračnije i nestalo je gužve pri reprodukciji glasnih i složenih pasaža. Što znači da PIR ne komprimira glazbeni signal, što je nerijetko način na koji mnogi slični uređaji "izlaze na kraj" sa smetnjama i prljavštinama u mrežnim naponu. Na sve to, glazbena pozornica djelovala je i znatno urednije nego prije, s puno boljom lokalizacijom instrumeneta i iznošanjem prostornih odnosa na noj.
Brzina zvuka je također bila poboljšana, mada ne tako očitio. Frekvencijski odziv djelovao je širim, jer zbog značajnog smanjenja šuma, stjecao se dojam da je bas dublji, a visoki tonovi još viši.
Ima li PowerIsolator Reference mana? U sustavima u kojima se može pokazati ne djelu - nema. Ništa od onoga što je u zvuku sustava u kojim je radio bilo dobro nije nestalo, a gotovo sve ono što nije valjalo izgubilo se bestraga. Tko zna što bi se još moglo dobiti s boljim mrežnim kabelom? Možda kompenzirati blagi gubitak učinkovitosti koji se, što u tvrtki ne kriju i jasno naglašavaju, zaista događa kad su u sve njegove utičnice priključeni uređaji.



INFO BOX

Transparent Audio PowerIsolator Reference
Cijena: 20990,00 kn
U kompletu se dobije i PLSE (Power Link Super Euro) strujni kabel vrijedan 3890,00 kn.

Ustupio:

Audio Art
Mesnička 9, 10000 Zagreb
01/4847-875
www.audiocinema-art.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 90%

Ukupno: 97%


pozitivno
Izgled, ustroj, izrada, praktičnost, učinkovitost. Zapravo sve. Čak i cijena tamo gdje uređaj pridonosi uklanjanju smetnja i poboljšanju zvuka.
moglo bi bolje
Pad učinkovitosti s povećanjem broja priključenih uređaja. Cijena jest visoka.

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?
Forum: High-End
- SET
Forum: Uradi sam
- Što radim ovih dana
Forum: Audio komponente
- Dobre SH prilike
Forum: CD i ostali mediji
- Electronica ...
Forum: CD i ostali mediji
- JAZZ KLUB
Forum: Live
- Najave koncerata i festivala
Forum: Audio komponente
- Hi-Res CD

UPRAVO SE ČITA


Acoustic Preference Gracioso 1.0
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: dM
Zagreb Audio Video Show 2011
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Reportaža
napisao: žac
Tanoy Canterbury
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: Baxa
Teac UD-H01
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Digitalno / analogni konverter
napisao: žac
Acoustic Zen Technologies Adagio
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučnik
napisao: žac

POSLJEDNJE NOVOSTI


Stoljeće točnosti zvuka - 100 godina Ortofona
Nova Monitor Audio Monitor serija
JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu