Hi-Fi

pretraga  


Bryston BP26DA - Audiofil - feel the sound - Pretpojačalo

Bryston BP26DA

Složeno u jednostavnom


Na prvi pogled, BP26DA, najbolje predpojačalo najstrarije kanadske tvrtke za priozvodnju visokokvalitetnih, high-end audiouređaja (ali jednako tako i profesionalnih), Bryston, ne djeluje ni malo "opasno" niti na sebe bilo čime trenutno svrće pozornost. Jedino možda činjenicom što se nalazi u dva kućišta… A taj podatak sasvim jasno govori da se ne radi o "običnim" predpojačalu. Svatko ona, naime, tko se imalo razumije u hi-fi dobro zna zašto se neki audiouređaji, poglavito oni ponajbolji, pojavljuju u dva kućišta.

Pokretačka snaga
Radi li se o pojačalima snage ili predpojačalima razlog je u htijenju autora da odvoji napajački sklop od profinjene pojačivačke i posebno predpojačivačke elektronike. Napajački sklop, i to je dobro poznato upućenijima u audioproblematiku, kardinalni je dio svakog audiouređaja i bitna, ako ne i presudna determinanta njegovih konačnih tehničko-zvukovnih performansa. Napajački sklop je svojevrsni "motor", pogonski stroj, koji energijom napaja ostale dijelove audiouređaja. I stoga njegova uloga nije ništa manja nego je ona motora u automobilu ili bilo kojem drugom stroju. Što je motor snažniji, izdržljiviji, što postojanije radi i u najsloženijim uvjetima, što je sposobniji u kratkom vremenskom rasponu brže reagirati, "povući", to je bolji. Isti se zahtjevi postavljaju i pred napajački sklop audiouređaja i istim se načinom i aršinom opisuje i mjeri njegova učinkovitost.
Nađe li se napajački sklop u istom kućištu s elektronikom uređaja za reprodukciju zvuka, a tako u pravilu jest, događaju se dvije (jako) loše stvari - prva je da napajački sklop mora biti manji da bi s elektronikom stao u kućište - i zato, jasno, ne može biti tako snažan i učinkovit - a druga što uza sve mjere koje se poduzimamu da se takvo što ne dogodi ili da se barem značajno umanji, je da napajački sklop ipak, u većoj ili manjoj mjeri, interferira s audiosignalom (bilo mehanički, potresajući cijeli uređaj, bilo električki, usljed rasapa magnetskog polja oko transformatora, ali i na druge načine). Što je onda logičnije nego napajački sklop odvojiti od elektronike? Ništa, naravno! Osim jednoga - takav zahvat značajno poskupljuje uređaj, ne samo zato što se sad radi o, zpravo, dva uređaja, već i zato što to automatski podiže i sve ostale troškove (prijevozne, skladišne…). I to je osnovni razlog zašto "dvokomponentnih" uređaja u audiosvijetu ima tako jako malo i zašto se nalaze u programima samo najmoćnijih i najuglednijih proizvođača. Bryston i svojim BP26 predpojačalom nedvojbeno dokazuje da spada u takve.

Ne samo predpojačalo
BP26DA, međutim, nije "samo" predpojačalo. U naizgled neprivlačnom i ničim posebnim zamjetnom kućištu je i DAC (digitalno/analogni pretvarač). I to, moglo bi se reći "dva" - jer na stražnjoj strani su dva koaksijalna (SPDIF) RCA ulazna priključka, označena s DAC1 i DAC2, a na prednjoj strani, na biraču izvora, dva položaja označena istim oznakama. Naravno, ne radi se o dva DAC-a. To bi bilo, naime, besmisleno jer ionako ne mogu raditi dva istovremeno, a i ovako je moguće priključiti dva izvora digitalnog signala - npr. CD transport, za slušanje vrhunske reprodukcije zapisa s CD-ova/DVD-ova i, recimo, Wadiajin iTransport za maksimalno kvalitetnu reprodukciju sa sveprisutnih iPodova. Osim vrhunskog D/A pretvarača (Crystal (CS43122, 192 kHz/24-bitni), digitalni sklop predpojačala čini i pretpojačivački dio koji počiva na primjeni potpuno diskretnih operacijskih pojačala u čistoj A-klasi.
Gdje god okrenuli, Brystonovo BP26DA predpojačalo je vrhunski uređaj, izvrsno ustrojen i opremljen, sposoban prenijeti sve ono što kvalitetna snimka sadrži, bez gotovo ikavog upliva na sam sadržaj glazbenog signala. Pri njegovoj konstrukciji pazilo se na sve - da šum i izobličenja bude čim manji, a da dinamičke sposobnosti i mogućnost prijema snažnih signala budu čim veći. Tvrtka se u popratnom materijalu diči nekim od bitnijih tehničkih osobina BP26DA predpojačala. Tako ističu da su intermodulacijska izobličenja svedena na manje od 0.0015 % po cijelom čujnom frekvencijskom spektru, da je prag šuma spušten iznimno nisko, tako da pozadinske buke uopće nema, da je preslušavanje kanala sasvim uklonjeno… A sve to i pojadinačno, nekmoli kumulativno značajno pridonosi čistoći zvuka i postizanju svega onoga što je preduvjet vrhunske reprodukcije (široke, duboke i visoke glazbane pozornice, iznošenja najprofinjenijih detalja, reprodukcije dinamičkih osobina glazbenog djela, tamne zvukovne podloga i sl.). Da bi to bilo moguće učinjeni su brojni tehnički zahvati - pomno probreni elektronički dijelovi postavljeni su izravno na tiskanu pličicu od mješavina staklene vune i epoksida čime su ne minimum svedena kolebenja signala i interakcija među vodičima; svi priključci i kontakti su pozlaćeni; kućišta su čeklična i oklopljene protiv upliva EMI smetnji; baferirani ulazni priključci osiguravaju manja izobličenja i poboljšavaju linearnost signala iz izvorskih uređaja; uzemljenje je riješeno tako da se dodatno smanji preslušavanje i šum unutar sklopova; masivni mrežni transformator je dodatno izoliran kako bi se smanjila šumnost uređaja u cjelini.
BP26 je zapravo serija pojačala koju čine četiri modela: BP26 je linijsko predpojačalo, BP26P je linijsko predpojačalo s MM fonosklopom, BP26MC je linijsko predpojačalo s MM i MC fonosklopom, dok je BP26DA, model koji smo testirali, linijsko predpojačalo s 2 DAC priključka. Oni koji su pažljivije čitali, u ovakvoj će podjeli naći jednu (možda ipak ne tako veliku) manu BP26 pretpojačala - korisnik se mora odreći ili DAC-a ili fonosklopa. Jer nijeden model nema i jedno i drugo. Međutim, većina audiofila koji koriste i analogni i digitalni izvor zvuka ipak nema samo CD/DVD transport da bi im izostanak DAC-a u BP26MC modelu mogao praviti probleme. Većine ih ipak koristi integrirane CD playere ili pak, uz CD transport (već) imaju i posebni DAC… Korisnici, pak, koji žele imati DAC, a imaju gramofon, mogu nabaviti (ako već nemaju) Brystonov MM/MC fonosklop BP1.5 ili bilo koji drugi po želji i preme mogućnostima.
Sva četiri modela, sasvim očekivano, imaju i daljinske upravljače. Komfornosti uporabe ne prodonosi samo daljinski upravljač. Na prednjoj ploči su dva važna preklopnika - za trenutno stišavanje glasnoće zvuka (mute) i za promjenu apsolutnne faze. Potonje može dati vrlo čujna poboljšanja, poglavito pri reprodukciji digitalno kodiranih zapisa. Dobar dio korisnika zdušno će zapljeskali i nazočnosti priključka za slušalice. I stražnja ploča, prepuna vrlo neobično ustrojenih, ali vrlo praktičnih i funkcionalnih, RCA priključaka kao i balansiranh XLR nedvojbeno potvrđuje i svjedoči o uporabnom komforu BP26 predpojačala, ma o kojem se (pod)modelu radilo.
Ali, ni to nije sve. Napajački sklop, zapravo, nije dio BP26 predpojačala - iako ona bez njege ne bi mogla raditi - već poseban uređaj koji, osim nekog od BP26 pretpojačala može (istovremeno) napajati još i tri druga uređaja.
Svako BP26 pretpojačalo uglavnom je ručno izrađeno i prije isporuke kupcu usviravano 100 sati. Jamstvo koje Bryston daje na ovaj svoje jedinstveni uređaj također je jedinstvano u audioindustriji - ni pet, ni šest, već 20 godina!

Očekivano dobiveno
Od predpojačala ovakvog ustroja, ovakve marke i ovakve cijene neme se što drugo očekivati osim vrhunske zvukovne predstave. I to će oni koji se odluče posjedovati dobiti. U potpunosti, uz tek sitne, gotovo neizbježne"mane" koje sprječavaju i druge vrhunske proizvode - bilo koje vrste - da ih se ne proglasi savršenima.
Nakon "dodatnog" usviravanja koje nije potrajalo predugo, još kojih 200-tinjak sati, BP26DA prestalo se zvukovni mijenjati i iz sata u sat stalo je pružati istovjetnu zvukovnu prezentaciju. Zvuk sustava s BP26DA pokazao se prilično vjernom preslikom njegovih tehničkih podataka - bio je zaista bešuman, tonska pozadina bila je gotovo apsolutno tamna, detalja je bilo obilje, ali bez imalo nametljivosti i samodostatnosti, dinamički su skokovi i prijelazi bili rapidno, ali i vrlo neprimjetno izneseni, zvukovna slika je plijenila svim svojim sastavnim elementima…
Zahvaljujći svemu navedenom, dramatika, ritam i takt dobro snimljenog glazbenog predloška bili su vrlo precizno izneseni. U tehničkoj domeni gotovo savršeno, u glazbenoj sasvim blizu tomu. Sve to je zvuku u cjelini davalo značajnu dozu stvranosti i izravne nazočnosti izvođača u prostoru za slušanje, bez trunke artificijelnosti ili lako prozrive patvorenosti. Harmonička struktura instrumentalnog zvuka u najvećem broju slučajeva bila je besprijekorno reproducirana. Jedino se pri reprodukciji glasnog i reskog zvuka limenih puhača u najvišim tonovima mogao čuti blagi izostanak kontrole što je rezultiralo manjim metalnim prizvukom. Međutim, sve je to "mak na konac" i daleko od bilo čega što bi moglo proizvesti slušnu neugodu.
Bas područje odisalo je elementarnom razlučivošću, zvučalo je istinski duboko (vlasnici sustava koji mogu reproducirati temeljne bas frekvencije doći će na svoje!) i bilo tonski vrlo ugodno, nadasve ugođeno i agilno. U središnjem dijelu tonskog spektra sve je bilo na svojem mjestu - muzikalnost, artikulacija, detalji, otvorenost - no sve to, ma koliko naglašeno korektno i slušljivo bilo, neme onu "težinu" kao bas područje. Međutim, zato se "priča o basu" gotovo ponovila u najvišem dijelu frekvencijskog spektra. Za tranzistorsko pojačalo visokotonsko područje zvučalo je izrazito toplo, nježno, ugodno, profinjeno i što je posebno bitno, vrlo tečno i protočno, bez obzira na glasnoću sviranja. Sitne mane, poput spomenutog ekscesa s limenim puhačkim instumetima, definitivno ne mogu umanjiti užitak slušanja.
Na kraju priče, najvećom i jedinom prava manom BP26DA, istinski kvalitetno audiouređaja, predpojačala pokazat će se njegova cijena. A ona je više od 35.000 kn. Što, nedvojbeno, jest puno. Međutim, u prilično širokoj ponudi ovakvih predpojačala (više vani, naravno, nego kod nas) nema baš puno uređaja takovg ustroja, izrade, uporabnog komfora i iznad svega zvuka kao što je Brystonov predpojačivački stjegonoša BP26DA.



INFO BOX

Bryston BP26DA
Cijena: 29950,00 kn

Ulazi: 2 para balansiranih ulaza
5 RCA ulaza
Izlazi: 1 par balansiranih izlaza
2 para RCA izlaza
1 tape loop
Izlaz za slušalice
Dimenzije: 43.2 x 5.7 x 28 cm (17")
Dimenzije MPS: 43.2 x 5.7 x 28 cm (17")
Težina: 5.62 kg
Težina MPS2: 7.03 kg
20 godišnja garancija

Ustupio:
Audio san d.o.o.
Varšavska 8
10000 Zagreb
Tel:01/ 29 81 126
www.audiodream.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
Koncepcija, izrada, uporabni komfor, postojan, ugodan, prirodan i nadasve slušljiv zvuk u svim svojim sastavnicama.
moglo bi bolje
Cijena se svakako može smatrati otegotnom okolnosti, ali osim sitnih problema u najvišem dijelu spektra u minus se ovom predpojačalu nema što ubrojiti.

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Audio komponente
- Onkyo Tx 8050 - pomoć
Forum: Audio komponente
- Marohei Ct 1 Referece XLR Interkonekt
Forum: High-End
- Mark Levinson No332
Forum: Audio komponente
- Soundness TLP 1 (u izradi)
Forum: Audio komponente
- Marantz Esotec sm/sc 6
Forum: Predstavite se
- Dobar dan
Forum: High-End
- Planari
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room

UPRAVO SE ČITA


Wadia 170iTransport
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: iPod dock
napisao: Milan rupić
Bryston BP26DA
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Pretpojačalo
napisao: Milan Rupić
IFA 2008.
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Hi-Fi sajam, Reportaža
napisao: Daniel Modrić
Dynaudio Excite X36
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Milan Rupić
KEF C7
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Milan Rupić

POSLJEDNJE NOVOSTI


Opera Grand Callas
Opera Callas Diva
Anthem STR integrirano pojačalo
Opera Loudspeakers Callas