Hi-Fi

pretraga  


Primare A33.2 - Audiofil - feel the sound - Pojačalo snage

Primare A33.2

Dodatno dotjerana kvaliteta


Iako je, izvorno danska, tvrtka Primare pozornost svjetske audiojavnosti polučila ponajprije svojim pojačalima - koja su se osim zvukovno isticala i zaista posebnim dizajnom koji je potpisivao utemeljitelj tvrtke, poznati danski dizajner, Bo Christensen - na ovim se stranicama o Primareovim pojačalima još nije ništa pisalo.
Bo Christensen se na svoj način može smatrati rodonačelnikom uređaja koji se danas nazivaju zajedničkim nazivnikom "life style". Naime, on je još u 1980-ima vrlo hrabro u svojim uređajima, ne samo pojačalima, raskrstio s tradicionalnim kutijastim, četvrtasto oblikovanim kućištima, stvoriviši za to vrijeme krajnje futuristički oblikovane uređaje (serije 900 i 200). Koji se nisu baš svima svidjeli, ali su imali i sasvim dovoljan broj poklonika da su mogli opstati kao i sjajan prijem kod kritike što je Primareova pojačala dovelo na naslovnice svih relevantnih audiočasopisa u svijetu.

Uspješni i bez oca
Nakon stanovita vremena, Christensen se povezao sa Xena Audijom iz Švedske, tvrtkom koja je proizvodila Copland i QLN uređaje. Zajedničkim radom Primareovog glavnog konstruktora, Benta Nielsena i Xenainog Larsa Pedersena, nastali su izgledom i dalje posebni (mada više ne i revolucionarno izgledajući) i dobro zvučeći uređaji novog Primareovog naraštaja čija je cijena postala dostupna širokom krugu zaljubljenika u kvalitetnu reprodukciju zvuka.
Početkom 1990-ih Bo Christensen napušta tvrtku koju je utemeljio i osniva novu (Bow Technologies) u kojoj nastoji ostvarivati svoje osebujne vizije, ali ovaj puta, na žalost, s puno manje uspjeha i globalne recepcije nego s prvim naraštajem Primareovih. Krajem posljednjeg desetljeća prošlog stoljeća, u tvrtku dolazi svjetski poznati inženjer, Mike Bladelius, čijeg se rada audiofili sjećaju još kad je radio za Treshold i Pass Labs. Njegovim dolaskom započinju i značajne promjene u dizajnu digitalnih i analognih sklopova i Primareovi se uređeji ponovno počinju nametati kao jedni od najboljih i najposebnijih u svojem cjenovnom razredu.



Evolucija važnija od revolucije
U prirodi je odavno dokazano da najbolje prolaze svrsishodno "dizajnirani" životni oblici, oni u kojima je najmanje suvišnosti, nepotrebnih ukrasa, neučinkovitih dijelova, oblici koji su maksimalno učinkoviti, a pritom nisu ni fizički sasvim neprimjetni. Dobar dio toga može se reći i za najnovije Primareove uređaje. Jer oni su i nastali kao plod takvog pristupa i proizvodne filozofije kakvi, u ostalom, karakteriziraju i većinu drugih proizvoda dizajniranih i izrađenih u Skandinaviji - koristiti vrhunsku tehnologiju, ali to činiti na najjednostavniji mogući način.
Među uređajima nastalima kao urod takvog promišljanja i postupanja je i najnovije pojačalo snage, A33.2. Iako se radi o pojačalu nastalom na temeljima odlično prihvaćenih i ocijenjenih A30.2 i A31.2 pojačala, novi model nije tek njegova kozmetički dotjerana inačica. U njemu je put signala značajno skraćen, što je čujno poboljšalo brzinu njegova protoka i učinilo ga još manje šumnim i bogatijim najfinijim detaljima. Kako kvaliteta reprodukcije stereo zapisa prije svega ovisi o ujednačenosti dvaju kanala, Primareovim je inženjerima sasvim jasno da oba kanala moraju raditi apsolutno jednako. A jedan od najboljih načina da se takvo što ostvari je da kanali nemaju jedan s drugim ništa zajedničko - osim tehničko-zvukovnih osobina. To se, naravno, postiže njihovim potpunim fizičkim i električkim odvajanjem. Međutim, da bi se cijena zadržala na razini dostupnoj što širem broju potencijalno zainteresiranih, u Primareu nisu išli na fizičko razdavajanje kanala u dva odvojena kućišta. Vješto izbjegavajući zamke smještanja dvaju mono pojačala u zajedničko kućište, uspjeli su stvoriti elegantno izgledajući uređaj čije zvukovne i tehničke osobine gotovo ne zaostaju za onima mono blokova, a cijenom je skoro dvostruko jeftiniji.
A33.2 razvija 120 W snaga po kanalu, pri impedanciji od 8 ohma, što ovako, u brojkama, ne djeluje osobito upečatljivo. No, većina audiofila dobro zna da brojke ne pričaju cijelu priču i da se brojčani, tehnički, podaci u brojnim slučajevima ne podudaraju s onim što doživljava korisnik pojačala. I to u pozitivnom i negativnom smislu. A33.2 je primjer one prve, pozitivne diskrepancije, plod koje je da korisnik u svim uvjetima i prigodama ima dojam da pojačalo ima dosta više snage od nazivne. Jedan od razloga takvom dojmu je što A33.2 bez problema radi i sa zvučničkim sustavima "neuredne" impedencijske krivulje, kojima impedancija jako koleba i može pasti opasno ispod 4 ohma. Drugi razlog stjecanja dojma da je pojačalo snažnije od onoga što govore brojčani tehnički podaci leži u činjenici što je odnos signal/šum veći od 100 dB, zbog čega zvuk djeluje protočnije, čišće i lepršavije, kao da postoji ogromna zaliha snage iz koje je u kritičnim trenucima reprodukcije uvijek moguće povući koliko je potrebno da ništa ne zastane, nekmoli pukne. Na sve to onda dolazi još i vrlo nizak stupanj ukupnih harmoničkih izobličenja što zvuk čini još tečnijim, mirnijim i čišćim, sveukupno lakšim za reprodukciju.



A osnova na kojoj počivaju ti upečatljivi tehnički podaci je dvostruki mono ustroj, s dva masivna, posebno izrađena mrežna transformatora koji čine ključni dio reguliranih, niskošumnih napajačkih sklopova. Ništa manje bitan u cijeloj priči o tehničkom ustroju A33.2 pojačala snaga i njegovom uplivu na konačne zvukovne domete nije ni izlazni stupanj s ultrabrzim bipolarnim izlaznim tranzistorima u push-pull konfiguraciji koja omogućava odličnu očuvanost glazbenih tranzijenata i osigurava niski stupanj izobličenja.
Da bi se osigurao dugi radni vijek pojačala, u nj je ugrađen napredan zaštitni sklop koji ga (kao i s njime spregnuti zvučnički sustav) čuva od signala koji bi mu/im mogli naškoditi. Kućište pojačala je robustno konstruirano, od 2 mm debelog čeličnog lima, što je znatno masivnije od standarda za uređaje u tom cjenovnom razredu. I to ima svoje čvrste razloge, jer čvršće kućište samo po sebi izaziva manje vibracija, istovremeno učinkovito sprječavajući i prodor vanjskih mehaničkih i električkih podražaja u njegovu unutrašnjost i kontaminaciju korisnog zvukovnog signala. Da bi signali koji ulaze u pojačalo i izlaze iz njega bili do kraja očuvani i čisti, korišteni su vrlo kvalitetni, pozlaćeni ulazni RCA i XLR i izlazni, metalni, pozlaćeni zvučnički priključci višestruke namjene. Obe vrste priključaka u funkciju se stavljaju pomicanjem mikroprekidača smještenih tik do njih na stražnjoj ploči pojačala.
Nazočnost XLR priključaka znači da je A33.2 pojačalo balansirano ustrojeno. Što je, na svoj način, i normalno kad se radi o dvostrukom mono dizajnu. Bez obzira na prijepore onih koji smatraju da balansirani ustroj pridonosi boljoj reprodukciju zvuka i onih koji to negiraju, smatrajući da se radi o kozmetici koja samo poskupljuje uređaj, mogućnost korištenja pojačala na dva načina omogućit će jednima i drugima utvrditi što je bolje. Barem u ovom konkretnom slučaju…

I ovako i onako
A što smo mi otkrili koristeći ga? Većinom ono što se željelo postići tehničkim ustrojem ovog pojačala snage i o čemu smo pisali u njegovom tehničkom opisu. Radi se o nadasve neutralno zvučećem pojačalu, odlično kontroliranog i ujednačenog zvuka, sposobnog u svakom trenutku - čak i kad se malo pretjara s potenciometrom za glasnoću na pretpojačalu i to pri reprodukciji vrlo složenih glazbenih djela - držati i održati nadzor nad zvučničkim sustavom, bez obzira na njegov ustroj. A to je osobina koja nije tako česta među pojačalima snage u tom cjenovnom razredu. Takav zvuk omogućava da svaka snimka zvuči drugačije, blisko onom kako su producenti zamislili da zvuči, što slušanje glazbe čini dinamičnim, uzbudljivim i poticajnim. Zato, bez obzira što dobar dio snimaka ne zvuči "prirodno" - čak i onih na kojima se glazba izvodi neamplificiranim glazbalima - za A33.2 možemo reći da zvuči "prirodno", jer snimke ne opterećuje naglašenom dozom vlastita prizvuka, što automatski vodi k zaključku da je količina koloracija koju ovo pojačalo aplicira na signal minimalna.
Teško je zamisliti zvučnički sustav koji može stati u sobu za slušanje "normalne" veličine koji A33.2 ne bi moglo uredno pogoniti, pritom čak i bez potrebe da se potenciometar na dobro pogođenom pretpojačalu odvrće na više od "podne". Osim što u svakom trenutku može zvučnički sustav "nahraniti" dovoljnom snagom, A33.2 uspijeva signal održati čistim, nekontaminiran izobličenjima i bogat detaljima koji ničim nisu zastrti. Iako detalji nisu onako fino izrađeni kao kod najboljih pojačala snage s kojima smo se susretali, ta mala doza nerafiniranosti nije bitno umanjila ugodu slušanja, jer su detalji općenito bili vrlo točno izrađeni i izraženi.
Bez obzira o kakvom se glazbenom žanru radilo, A33.2 je njegovu ritmičku strukturu iznosilo vrlo preciznio, što je glazbenoj reprodukciji davalo čujnu dozu svježine, životnosti, pa i umjerene prezentnosti.
Zvukovna slika bila je prezentirana u svim njezinim prostornim dimenzijama. Iako nijedna od njih nije bila raskošna, sklad kojim je A33.2 pred slušatelja podastiralo oblik orkestra i raspored izvođača, veličinu pozornicu i nadasve zvukovnost ambijenta u kojem je glazba izvođena (poglavitio na živim snimkama i snimkama snimljenima u "stvarnim" ambijentima) nije ostavljao puno prostora za bilo koju vrstu ozbiljnjjeg kritiziranja.
Dinamičke elemente zvuka, to je do sada već većini onih koji su čitali cijeli tekst sigurno postalo jasno, najnovije Primareovo stereo pojačalo snage je iznosilo vrlo suvrereno. Jer, pojačalo koje zna vladati zvučničkim sustavom, bez problema vlada i svim dinamičkim skokovima, prijelazima, sjenjčanjima i padovima.
Sve rečeno odnosi se na slušanje preko RCA priključaka. Kad se pak A33.2 poveže s pretpojačalom (recimo isto Primareovim Pre 30) balansiranim kabelima, sve rečeno treba uvećati/naglasiti/poboljšati za ne baš beznačajan red veličine. Naime, ma što tko od nas mislio o balansiranoj/nebalansiranoj vezi, A33.2 pojačalo snage spada u red onih koje nedvojbeno bolje rade u balansiranoj sprezi.



INFO BOX

Primare A33.2
Snaga: 120W / 8 Ohm
200W / 4 Ohm
Ulazi: XLR, RCA
Ostali ulazi: 4 to 12V trigger
Frekvencijski raspon: <10Hz - 100kHz, -3dB
THD: <0,08%
Odnos signal/šum: -100dB
Ulazna impedancija: 11k Ohm
Snaga trošila: 800W
Dimenzije: 430 x 385 x 140mm
Masa: 20 kg

Ustupio:
Audio Art
Mesnička 9, 10000 Zagreb
01/4847-875
www.audiocinema-art.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
Izgled, snaga, opremljenost, upravljanje zvučničkim sustavom, neutralnost zvuka, vrlo suvrereno iznošanje dinamike i sljeđenje ritma i takta.
moglo bi bolje
Preoštar i preistaknut rub kućišta na stražnjoj strani, mali nedostatak profinjenosti.

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Audio komponente
- Utjecaj različite duljine kablova
Forum: Audio komponente
- Pojačalo za dynaudio X16
Forum: Uradi sam
- Strujni kabel
Forum: Dodatni pribor
- Preporuka - XLR interkonekt i zvučnički kablo
Forum: CD i ostali mediji
- CD vs.hi-res audio
Forum: Retro audio
- Marantz kutak
Forum: Audio komponente
- Preporuke bookshelf zvucnika
Forum: Audiofil.net klub
- Klub 01.07.2017g. - BW 800 D3 !!!

UPRAVO SE ČITA


Zagreb Audio Video Show 2010
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Reportaža
napisao: žac
NuForce CDP-8
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD Player
napisao: žac
Sumić - Black Hole 27
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Interkonekcijski kabel
napisao: Baxa
Sonus Art u novom prostoru
Tip članka: Ostalo
Kategorija: Reportaža
napisao: žac
M2TECH hiFace Evo
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: USB to S/PDIF konverter
napisao: dM

POSLJEDNJE NOVOSTI


Vivid GIYA G1 SPIRIT
Monitor audio Silver 6G serija
Roxan Xerxes.20 plus
Scandyna Podspeakers