Hi-Fi

pretraga  


Tangent Lounge L6 - Audiofil - feel the sound - Zvučničle kutije

Tangent Lounge L6

Kao u loži


Može li proizvođač kvalitetnih, malih stolnih radija, postići isti uspjeh i na puno zahtjevnijem i konkurencijom nabijenijem tržištu zvučničkih kutija? Naši su stručnjaci potražili odgovor družeći se s njihovim malim, lijepo dizajniranim modelom L6…

Izgleda da kvalitetne zvučničke sustave u Danskoj proizvode gotovo u svakom gradu i gradiću (grad imenom Alum vam je možda poznat? Nalazi se na zapadnom dijelu poluotoka Jyllanda, koji čini površinom najveći dio Danske). A taj trend, čini se, ne naginje prestanku. Dobar dio danskih tvrtki koje proizvode zvučničke kutije našim je ljubiteljima kvalitetno reproduciranog zvuka sasvim nepoznat. Spomen imena Tangent dobrom dijelu ovdašnjih audiofila, barem prije koju godinu dana, malo bi što govorio. Ime Tangent u svijetu audija poznato je prije svega po proizvodnji vrlo kvalitetnih stolnih radija. Tangent, naime, uz Tivoli i Vita Audio, predstavlja jednog od triju najpoznatijih proizvođača tovrsne opreme.
Tangent je nekad bio u vlasništvu puno poznatije danske tvrtke Eltax, zvučničke produkcije poznate po masovnoj proizvodnji cijenom dostupnih zvučničkih kutija koje je moguće kupiti i na domaćem tržištu. Međutim, danas je samostalna tvrtka, a prestaje i svaka sličnost između zvučničkih kutija Tangenta i Eltaxa. Barem kad se radi o dizajnu, cijeni i, naravno, kvaliteti zvuka zvučničkih kutija dvaju proizvođača.
Prvo značajnije, i odmah vrlo zapaženo, predstavljanje svojeg kvalitetnog zvučničkog programa Tangent je imao na prošlogodišnjoj berlinskoj IFA-i. Njihov najbolji model, Prestige, požnjeo je takav uspjeh da su distributeri iz cijelog svijeta u samo tri dana naručili sve što je Tangent proizveo u prvom krugu proizvodnje ovih zvučničkih kutija (cijena - 4000 eura).

Dizajn i svrha
Audiouređaji koji dolaze iy Danske, poglavito oni iz višeg cjenovnog razreda, odlikuju se vrhunskim dizajnom. Lounge L6, srednje velike malolitražne kutije, ne spadaju u skuplje kutije, ali to se po njihovom dizajnu i izradi ne može uočiti. Naime, Lounge 6 izgledaju kao da stoje znatno, uz malu ogradu moglo bi se reći i dvostruko, više. Prvo što tomu govori u prilog jest vanjština, obojana u kvalitetni crni klavirski lak. Nisu, međutim, se površine kutija tako obojane. Središnji dio prednje ploče, onaj koji zauzimaju zvučničke jedinice, kao i stražnja ploča, obojani su mat lakom nešto svjetlije nijanse, moglo bi se reći antracit sivom (o kakvoj se boji/nijansi zapravo radi, proizvođač ne navodi u popratnim materijalima). Jasno je da se ovdje radio o činu uštede, ali to se na kutijama ne primjećuje - tako djeluju još zanimljivije, pa i privlačnije oku. Drugo po čemu se ove kutije razlikuju od brojnih drugih slične cijene i ustroja je njihov oblik koji nije sasvim konvencionalan. Lounge L6 jesu kutijaste, ali ne sasvim. Gornja ploča zvučnika je blago zaobljena i ispupčena, poglavito onaj dio iza visokotonske jedinice. Materijal od kojeg su izrađeni njihovi kabineti je probrani MDF, a izrada do detalja dotjerana i precizna, u najboljoj maniri kvalitetnog danskog dizajna. Iako su kutije već inherentno, zahvaljujući kvalitetnom materijalu iz kojeg su izrađene, vrlo krute i tupo odgovaraju na mehaničke podražaje, iznutra su dodatno ukrućene upornicama, čime se sasvim isključuje mogućnost vibriranja njihovih stranica i štetni upliv na rad zvučničkih jedinica.
Loung L6 su dvostazne kutije bas refleksnog ustroja. Bas/srednjotonske jedinice su Vifaine, iste onakve kakve se ugrađuju i u Tangentove najbolje zvučničke kutije, znakovitog imena Prestige. Njihove su konusne membrane izrađene iz materijala koji čini posebno izabran papir, protkan drvenim vlaknima. To, kažu u tvrtki, osigurava optimalnu kombinaciju triju važnih osobina membrane - lakoće, krutosti i kontrole. U sredini membrane su konusno oblikovani štitnici protiv prašine, koji je svojim oblikom dodatno ukrućuju. Ništa manje nije zanimljiv ni dizajn košare bas/srednjotonske jedinice. Izrađena je iz lagane i krute slitine, a dizajn joj je otvoren, omogućavajući slobodnu cirkulaciju zraka i kvalitetni hlađenje njenog pogonskog ansambla. Zahvaljujući ustrojstvu pogonskog sustava, kao i ovjesa, membrane se mogu daleko pomicati - čitav centimetar prema naprijed i natrag u odnosu na nulti položaj; vrlo upečatljivo za jedinice tih dimenzija - čineći to vrlo linearno, što omogućava reprodukciju ne samo prilično niskih frekvencije (za kutije ovakvih dimenzija i zapremine), već i iznimnu preciznost bas odziva. Visokotonske jedinice su također Vifaine, LRS tipa. Membrane su im kupolaste, razmjerno velikog promjera, 26 mm. I to su svi podaci koje smo uspjeli o njima naći.
Kao i većina malolitražnih zvučničkih kutija i ove nisu baš jako osjetljive, 87 dB. Međutim, pokazat će se kasnije, to ne treba zabrinjavati, jer Lounge L6 sasvim dobro mogu raditi s bilo kojim kvalitetnim i u radu postojanim pojačalom od 20 W (po specifikacijama tvrtke), odnosno 50 W po kanalu (po našoj ocjeni tijekom testiranja).
Impedancija im nije potpuno postojana niti linearna, ali ne pada ispod 4 ohmna, tako da kutije nisu bile pretjerano veliki teret za kvalitetno pojačalo.
Skretnica je, kako u tvrtki govore, "vremenski koherentna". Ti znači da je ustrojena tako da signal u visokotonsku jedinicu stiže nešto kasnije nego u bas/srednjotonsku, što bi kao posljedicu trebalo imati istovremeni dolazak cijelog zvukovnog spektra do slušatelja i potpuno iznošenje vrlo bitne vremenske komponente zvuka, odnosno tajminga.
Unutrašnje je ožičenje obavljeno High Performance Directional kabelima od OFC bakra 99.999 % čistoće koji su na krajnje točke, zvučničke jedinive/skretnicu/zvučničke priključke zalemljeni.
Zvučnički priključci, priređeni za bi-wiring, su kvalitetni, višenamjenski, pozlaćeni, a oblikom podsjećaju na one WBT-ove. Onima koji će Lounge L6 htjeti koristiti s jednostrukim kompletom kabela, Tangent je to omogućio vrlo lijepo i inteligentno smišljenim i dizajniranim premosnicama. Međutim, njihovoj ljepoti usprkos, svakom korisniku L6 zvučničkih kutija preporučujemo njihovu zamjenu kvalitenijim žičanim/kabelskim premosnicama. Poboljšanje je čujno.

Nesebičan zvuk
Za postavljanje i usviravanje Lounge 6 kutije vrijede sasvim ista pravila i standardi kao i za veliku većinu tako ustrojenih zvučničkih sustava - postaviti ih na propisno visoke, čim čvršće i postojanije stalke, barem pola metra daleko od bilo kojeg zida u njihovoj blizini i pustiti ih raditi 200-tinjak sati prije nego se prione ozbiljnijem slušanju i donošenju prosudba o njihovim zvukovnim dometima. Naravno, svaka soba jest zvukovni ambijent za sebe, a i svaki audiosustav je drugačije elektroničko okruženje, pa u okvirima toga moguća su i sasvim razumljiva blaga odstupanja, a to je nešto s čime svaki pojedini korisnik bilo kojeg zvučničkog sustava mora (moći/znati) izići na kraj. Nama je to uspjelo razmjerno brzo, što može biti pokazatelj da ni ostali korisnici neće sa smještanjem Lounge L6 kutije neće imati većih probleme i da će brzo dobiti zvuk kakav smo i mi dobili.
Htjeli, ne htjeli, priznali to ili ne, čak i kod kutija manjih dimenzija i zapremine, kao što su i ove, prvo na što usmjerimo pozornost je način kako reproduciraju ono za što su najmanje namijenjene i sposobne - bas područje. A s L6 na to se čak nije trebalo ni prisiljavati. Naime, baš je način kako ove zvučničke kutije reproduciraju donji dio tonskog spektra (naravno, u okviru ograničenja zadanih dimenzijama i zapreminom) bio taj koji je odmah privukao pozornost. Bas nije bilo masivan, ali je bio iznenađujuće dubok. Dobro, vjerojatno u zvuku koji smo čuli nije bilo frekvencija od 33 Hz (pa čak ni s -3 dB) kako stoji u specifikacijama, ali vrlo solidnih i jasnih 50-ak Hz, pa i koji hertz niže, sigurno je bilo. Zato je bas područje u cjelini zvučalo privlačno, zaokruženo, dovoljno bogato (iako, ponavljamo, ne i masivno) i precizno ugođeno. Bilo je nešto glasnije od ostatka spektra, ali tako da nije ni malo ometalo ujednačenost zvuka. U svakom slučaju, način na koji Tangentove Lounge L6 kutije reproduciraju bas je (možda i najjače) oružje kojima će ove kutije sigurno osvojiti dobar dio poklonika. Ali ne i jedino… Naime, ni reprodukcije ostatka spektra nije bila nište lošija niti ispod razine onoga kako su se stvari odvijale u bas području. Glasovi su bili izneseni fino, prirodno, šuškavih prizvuka u njima nije bilo, pa je i artikulacija bila na zavidno visokoj razini. Instrumenti su zvučali timbralno pouzdano, a L6 karakterom svojeg zvuka nisu favorizirale nijednu instrumentalnu skupinu,. A to je dobar pokazatelj neutralnosti zvuka u tom području. No, to se može, općenito, reći i za zvuk ovih kutije u cjelini. U najvišem dijelu spektra nastavila se ista predstava. Raspon zvuka bio je širok pa se moglo čuti sve što se nalazilo na glazbenom predlošku. Zvuk najviših tonova je bio ujednačen i otvoren. Tek sa snimkama na kojima su zabilježeni zvukovi činela, zvončića ili triangla moglo se čuti njihova veća naglašenost nego pri živoj izvedbi. To znači da su detalji bili jasno izneseni, mada ne i sasvim uravnoteženo. Iako to nije sasvim sukladno krutim hi-fi regulama, teško de će netko tu manu uzeti za zlo ovim kutijama. Prvo zato što se ona dobro slaže s nešto naglašenijim basom, a drugo zato jer jednostavno zvuči - privlačno.
Što se reprodukcije dinamičkih osobina zvuka tiče, za L6 bi se moglo reći da su ne samo dinamički korektne male zvučničke kutije, već na trenutke i dinamitne. Možda prijelazi i skokovi nisu bili sasvim glatko izneseni, ali da su bili brzi, jesu! I to zvuk u cjelini čini vrlo uzbudljivim (poglavito u svjetlu prilično dubokog i okretnog basa) i naglašeno privlačnim.
Što se pak reprodukcije zvukovne slike tiče, Lounge L6 nisu sebične. Naime, rasap zvuka iz njih je takav da osigurava široku i postojanu zvukovnu sliku koje nema samo jednu, središnju, točku, veće je takva da u njezinim osobinama može uživati i više slušatelja istovremeno. Zahvaljujući dobrom rasapu zvuka, dala se sasvim jasno naslutiti i visinska dimenzija zvuka, koja nije bila raskošna kao u najboljih malih zvučničkih kutija, ali u okviru cjenovnog razreda ta je osobina vrijedna isticanja. U iznošenju dubinske komponente L6 su negdje u sredini, ništa bolje, ništa lošije od cjenovnih suparnika. Dakle, uredno i korektno, ali nipočemu posebno.
Tangenotve Lounge L6 imaju sve prerogative koji bi im trebali jamčiti široku aklamaciju od publike. Jedino što nemaju (još uvijek) jest ime. A na našem tržištu to jest problem. Domaća audiopublika uglavnom igra na sigurno - za jednaku cijenu kupit će proizvod poznatog i etabliranog proizvođača. Međutim, kad bi kupci mogli izravno usporediti zvukove većeg broja audiouređaja sličnih osobina i cijene, uređaji manje poznatih proizvođala, pa tako i L6 kutije, imale bi puno veće mogućnosti za osvajanje naklonosti korisnika. A to ove kutije većinom svojih osobine, od dizajna do zvuka, bez zadrške zaslužuje.



INFO BOX

Tangent Lounge L6
Malolitražne zvučničke kutije
Dimenzije (Š x V x D): 20 x 31 x 28 mm cm; 2-stazne, bas refleks; Frekvencijski odziv: 33 Hz - 27 kHz (+/- 3 dB) kHz; Osjetljivost 87 dB; Impedancija: 4 - 9 ohma; Preporučljiva snaga pojačala: 20 - 120 vata W; Masa: 6.5 kg (jedna kutija); Uključeni zidni nosači
CIJENA: 6278,00 kn

Zastupnik: Audio san, Varšavska 8, 10000 Zagreb, 01/48 33 046, www.audiodream.hr
OCJENA
Izrada: 100%

Performanse: 100%

Cijena / kvaliteta: 100%

Ukupno: 100%


pozitivno
Zvuk u cjelini, poglavito reprodukcija bas područja, neutralnost. Dizajn, izrada, pa i cijena…
moglo bi bolje
Nepoznato ime, blaga istaknutost detalja u najvišem području.

NOVO U FORUMU

Zadnjih 8 postova
Forum: Prostorna akustika
- Amigova soba
Forum: Audio komponente
- Kupujem Izlaz Primare A30.2-pomoć
Forum: Prostorna akustika
- Apparatus Room
Forum: Uradi sam
- DIY Zvučnički kabeli
Forum: CD i ostali mediji
- Nostalgija
Forum: Audio komponente
- Marantz PM16
Forum: Audio komponente
- SH transport
Forum: CD i ostali mediji
- Što slušate?

UPRAVO SE ČITA


Triangle Comete ES 25eme Anniversaire
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Zvučničke kutije
napisao: Milan Rupić
Audiolab 8000Q & 8000P
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Pojačalo i Pretpojačalo
napisao: Daniel Modrić
Monster PowerCenter HTS 1000
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: Mrežna letva
napisao: Milan Rupić
NAD M5 Master Series
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD/SACD player
napisao: Milan Rupić
Burmester 061
Tip članka: RECENZIJA
Kategorija: CD Player
napisao: Milan Rupić

POSLJEDNJE NOVOSTI


JAMO Studio 8 Series Dolby® Atmos
What HiFi ? nagrade za 2017. godinu
Klipsch Heritage One / Three / Sixes
Hi-Fi Radionica na Zagerb Audio Video Show-u